Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#291422
Gisteravond heeft Kuma ribben gegeten. Redelijk goed gekauwd en niets aan de hand. Vriend heeft haar om 01:00 nog uitgelaten en was ze ook ok. Om 03:00 rende Balou die bij ons op bed sliep naar beneden en krabde aan de woonkamerdeur. Wij hebben op haar gefoeterd en haar weer naar boven geroepen. Om 07:00 weer hetzelfde liedje, maar toen vertikte ze het om weer naar boven te komen. Ik ben naar beneden gegaan om haar te halen. Goddank stak ik mijn hoofd even door de woonkamerdeur. Kuma lag dood en doodziek in een bench vol met kots. We zijn direct in de auto gesprongen en naar de DA gegaan. We drongen aan op een rontgenfoto en dat is gelukkig direct gebeurd. Haar maag bleek vol te zitten met versplinterde stukken bot. Ze had hoge koorts en we dachten aan een maagperforatie. Ze is met spoed geopereerd. Haar maag was opgezwollen van de ingehapte lucht door de misselijkheid. Dat heeft haar gered. Haar maag was op een haar na volledig geperforeerd. Ook heeft ze aan het begin vd operatie een ademhalingsdepressie gehad. Ze is toen beademd en de narcose is deels geantagoneerd. De inhoud is verwijders en ze is weer helemaal dichtgenaaid. We zijn erbij gebleven totdat ze wakker werd. Het was ondertussen middag. We zijn naar huis gegaan voor een uurtje om even te slapen. We hebben haar wel voor de nacht mee naar huis genomen zodat we de hele nacht op haar kunnen letten. Dat kan in de kliniek niet. Morgenvroeg wordt ze weer de hele dag opgenomen en proberen ze haar kleine beetjes te drinken te geven en kunnen ze goed in de gaten te houden of alles functioneerd. Dan gaat ze weer mee naar huis voor de nacht en de volgende dag proberen ze haar eten te geven en wordt ze weer de hele dag opgenomen. Het zal er de komende 48 uur voor haar om spannen.
Ze is doodziek en ellendig. En wij zijn versuft van schrik en emotie. We hebben haar bijna verloren vandaag.
Balou heeft haar leven gered. De wekker stond na negenen. De Da zei dat als we ook maar een uurtje later waren geweest we haar waarschijnlijk met een geperforeerde maag en mogelijk dood door de gevolgend daarvan in haar bench zouden hebben gevonden.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 30 mar 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#291425
:( :(
Heel erg vervelend voor jullie en Kuma, sterkte ermee, en ik hoop dat het weer helemaal goedkomt. Maar hoe kan zoiets gebeuren, enig idee..?
Door Helen
#291426
Ordell schreef: :( :(
Heel erg vervelend voor jullie en Kuma, sterkte ermee, en ik hoop dat het weer helemaal goedkomt. Maar hoe kan zoiets gebeuren, enig idee..?
knetterharde botten blijkbaar.
Door gonny
#291427
:'( :'( héééél veel sterkte.....ik ga als een gek duimen voor Kuma!! :-* :-*
Door Ordell
#291430
Helen schreef: knetterharde botten blijkbaar.
Klote.. >:(. Maar dan nog zouden ze moeten verteren toch....? Ik snap er niks van, maar wil graag het naadje van de kous weten, misschien heeft een ander nog een idee.
Ik weet nog heel goed dat Gino met 13 weken een hele rib doorslikte. Ik maakte me niet echt zorgen, was achteraf ook niet nodig, maar die verteerde wel geheel...Ik begrijp er geen hout van, maar daar zijn jullie nu niet mee geholpen... :(
Door SHIVA
#291432
Helen
heel veel sterkte met Kuma en ik zal voor jullie duimen
shiva
Door Moos
#291433
Jeetje zeg, wat een nachtmerrie inderdaad. Heel veel sterkte voor jullie en voor Kuma. Hier wordt ook geduimd!!!
Door Helen
#291434
Ordell schreef: Klote.. >:(. Maar dan nog zouden ze moeten verteren toch....? Ik snap er niks van, maar wil graag het naadje van de kous weten, misschien heeft een ander nog een idee.
Ik weet nog heel goed dat Gino met 13 weken een hele rib doorslikte. Ik maakte me niet echt zorgen, was achteraf ook niet nodig, maar die verteerde wel geheel...Ik begrijp er geen hout van, maar daar zijn jullie nu niet mee geholpen... :(
Ik maakTE me ook nooit zorgen. Blijkbaar is dat dus wel nodig. Het gaat niet altijd goed hebben we nu helaas mogen meemaken.
Door Jolly
#291435
kanonne Helen, ik hoorde het van Tannetje vanmiddag, wat een gods schrik zeg, bah.

En wat een geluk dat je toch Baloutje hebt, die heeft toch maar goed haar best egdaan om Kuma haar leven te redden.

Dikke :-*
Door Helen
#291436
Bedankt allemaal voor het duimen. Ben ervan overtuigt dat het helpt :)
Door K@rin
#291438
Ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie je hebben gevoeld.
Ik vind die ribben ook echte KLOTE botten en bij mij krijgen ze ze ook NOOIT weer !!!
Ze kunnen ze veels te gemakkelijk in grote stukken doorslikken.

Heel veel sterkte en beterschap voor Kuma toegewenst.
Ik zal heel goed duimen, dat het goed afloopt allemaal !!
Dikke knuffel voor jullie allemaal. :-* :-* :-*
Door rees
#291440
Wat een kanjer die Balou maar goed dat ze door ging met dat krabben aan de deur .

En heel veel sterkte met Kuma hoop dat alles goed komt
Door Francisca
#291441
Schrikken zeg!!!
Sterkte met Kuma, ik duim ook voor haar :-* :-*
Door tieneke
#291443
Gelukkig heeft ze het overleefd :o
Dit is echt verschrikkelijk,heel veel sterkte en beterschap :-*
Waren het lamsribben of geitenribben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door