Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door marrob
#2914186
Goedemorgen iedereen ik heb een vraag over mijn hond sky een hyper actieve bordercollie van 14 maanden is super gezond alleen wat te mager weet iemand wat wij hier mee aan moeten . Allebei mijn bordercollies eten momenteel kvv met aanvulling van vis ribben eendennekken konijnenkoppen enz. De dierenarts stelde voor om op brokken over te stappen, maar dat is nu net wat wij niet willen. bij mijn adres waar ik altijd mijn vlees haal verkopen ze sinds kort ook brokken van orijen en acara is dat misschien een optie om h
Sky wat extra,s te voeren

vast bedankt voor jullie reacties, marrob
Door essie
#2914189
Gewoon extra portie's geven.
Hier een zeer actieve kelpie van 16 maanden, af en toe wordt ze ook wat te slank zeg maar.
En dan krijgt ze gewoon een paar keer in de week 2 keer per dag eten, en dan 2 keer gewoon een flinke portie.
Door Lizzy
#2914194
Meer gaan voeren. Echt, zo simpel is het. Lekker wat meer/vaker vette diersoorten, helpt ook.
Door TMG1961
#2914241
Hoeveel voer je per dag en wat weegt ie? Zoals voorgangers al zeiden, meer en wat vettere diersoorten voeren.
Gebruikersavatar
Door marrob
#2914310
Ik geef mijn hond sky 500 gr kvv per dag en daarnaast nog extra ribben botten enz weegt momenteel 16,5 kil
Door Martine-Tom
#2914314
Als je kvv aan gaat vullen met teveel bot dan haal je wel de verhoudingen weg. Als je met botten wil bij gaan voeren zou ik zelf ervoor kiezen om er ook wat spiervlees bij te geven.
Welke kvv voer je?
Door TMG1961
#2914339
marrob schreef: Ik geef mijn hond sky 500 gr kvv per dag en daarnaast nog extra ribben botten enz weegt momenteel 16,5 kil
500 gram voor een hond van 16,5 die ook nog eens hyperactief is vindt ik niet heel erg veel. Dan zit je net aan de 3%.
Ik naar de 4% gaan en 650 gram per dag gaan voeren.
Door Anne in Zweden
#2914343
Met 14 maanden is het ook niet nodig om al op volle zwaarte te zijn, hoor! Onze boxer Laika deed er drie jaar over om van een vlindertje in de bulldog te veranderen die ze qua ras moet zijn! ;D
Gebruikersavatar
Door marrob
#2914476
Ik voer sky darf en dan verschillende soorten zoals wild lam rund eend en dat bij voeren is ook eendennekken  konijnen koppen kwartel en ook parel
Door TMG1961
#2914527
Anne in Duitsland schreef: Met 14 maanden is het ook niet nodig om al op volle zwaarte te zijn, hoor! Onze boxer Laika deed er drie jaar over om van een vlindertje in de bulldog te veranderen die ze qua ras moet zijn! ;D
Pixie is er ruim 4 en nog altijd even slank als toen ze 1,5 was.
Door essie
#2914600
Op 500 gram per dag zou mijn kelpie (15 a 16 kg) graatmager zijn.
Dus gewoon meer voeren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2914770
Mijn border collie is ook veeeeel te mager, ik zou proberen die 500 gram op te hogen. Hier gaat dat best moeizaam (krijg er met moeite 600 gram in, geef ik meer moeten mijn planten het ontgelden) maar regelmatig pensstaafje oid tussendoor helpt wel iets.
Door Anne in Zweden
#2914931
TMG1961 schreef: Pixie is er ruim 4 en nog altijd even slank als toen ze 1,5 was.
Inderdaad, er zijn ook dieren die gewoon slank zijn en blijven. Maar bij Laika kon ik heel duidelijk zien dat ze rond d'r derde verjaardag een boxervorm begon te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2915069
Bij Oscar inderdaad ook Anne in Duitsland. Die is tussen 1,5 en 2,5 jaar echt nog flink forser geworden. We krijgen nu ook nooit meer de vraag of het een jonge hond is, terwijl dat toen wel vaak gebeurde.

Dus ik ga met mijn voorgangers mee. Meer voeren en afwachten. Ik zie een hond overigens altijd nog liever schraal dan dik, maar het moet zeker niet te worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door