Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door MirjamP
#2913793
Ik heb dit ook al een keer in een ander onderwerp naar voren gehaald maar geen reactie gekregen vandaar nu zo.

Ik heb een poesje die sinds een aantal weken haar oortjes kaal krabt. Al 2x naar DA geweest en het is geen mijt of ander raar iets (ze is kerngezond). De DA denkt/vermoed dat het een allergische reacties is op een plant.......heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie ideeen over planten waar katten op deze manier op reageren. Het is dus alleen haar koppie...dus waarschijnlijk een plant waar ze of door heen loopt of onder loopt. vanmorgen is ze helaas weer over de schutting geklommen naar de buurvrouw en ik weet niet hoe duidelijk het is op de foto maar de huid onder de aangroeiende haren zijn dus ineens rood en ze is inderdaad weer aan het krabben.

Afbeelding
Door Annemarie Rijnveld
#2913810
zeker weten dat er geen vlooien in het spel zijn of recent zijn geweest? Welke planten groeien er over de schutting?
Ik kom even niet op de naam, maar veel schuttingen zijn begroeid met een klimplant die eigenlijk nogal giftig is. Ivy in het engels.
Ambrosia is een grassoort waar veel mensen en dieren allergisch voor zijn. Groeit tegenwoordig ook veel hier in Nederland.
Door Mowgli
#2913836
Annemarie Rijnveld schreef: Welke planten groeien er over de schutting?
Ik kom even niet op de naam, maar veel schuttingen zijn begroeid met een klimplant die eigenlijk nogal giftig is. Ivy in het engels.
Bedoel je hedera???
Gebruikersavatar
Door koekje
#2913883
Klimop.
Is idd erg giftig, maar ik heb er nog nooit een kat van zien eten of er zo'n reactie op zien krijgen.
Door MirjamP
#2914071
DA heeft haar gisteren nog gezien. ...Beide zijn echt helemaal vlo en mijt vrij, Charly heeft ook nergens last van en Abby dus alleen echt alleen van haar oren. Dus ik snap er ook werkelijk helemaal niets van.
Door Jacoba
#2914352
Mijn poes verdacht ik te reageren op de kerstboom. Heb je een dennenboom in de tuin staan, of de buren?
Door hamada
#2914602
Kan niet zeggen waar dit vandaan komt.
Ik heb wel ervaring met een jeukreactie van een van de honden die snel verminderde met deppen met zilverwater.
Is misschien te proberen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2914796
Ikzelf reageer nogal sterk op coniferen.  En die zijn ook overal wel aanwezig.
Als ze daar tussendoor zou lopen, kan ik mee voorstellen dat de oortjes daar het hardst van afzien.  De rest van het lichaam is gestroomlijnd, maar die oortjes zitten natuurlijk altijd in de weg, hoe ze ze ook houdt en gaan dan in de takken schuren. 
Door bosnimf1976
#2915048
Wij hebben een poesje wat zeer gevoelig is voor bepaalde dingen maar dat is niet continue. Waar ze wel elk jaar last van heeft is van mei-september haar oren. Vroeger toen ze binnen was viel het wel mee nu zijn ze wrs over een paar weken weer kaal. Onze hond is ook zeer allergisch en daarvoor heb ik een spray die inkook op haar oortjes doe als het heel erg is. Verder heb ik ook het idee dat allereerst pipetjes bij haar werken (als het heel erg is dan smeer ik haar oortjes in en is het weer rustig. Soms die ik als haar huid erg droog is het ook op haar huid. Dit helpt. Toen het in maart/april zo heet was eventjes begon het alweer en haar oren waren meteen weer rustig. Misschien helpt het bij jou ook. Ik doe de pipetjes weer dicht met plakband als ik ze gebruikt heb omdat ze niet helemaal nodig zijn voor oortjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door