Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2913001
Wat doen jullie normaal bij diarree bij de kat? Noppie had vanavond diarree, is eerste keer sinds ik hem heb. Geen idee waardoor het gekomen is, hij heeft niets anders gehad dan altijd.

Mag een kat ook okugest en ja hoeveel en hoe vaak? Ik deed anders niets, keek het eerst paar daagjes aan en als het langer dan 4 dagen duurde ging ik bij DA langs
Laatst gewijzigd door TMG1961 op zo 27 apr 2014, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2913103
Ik zou ook even afwachten of het blijft. En als het na 2 dagen nog zo is, is een ontlastingsonderzoek het eerste dat ik zou aanraden.  Gewoon wormenonderzoek en bacteriële kweek. 

Ik zou hem ondertussen ook iets meer vocht over zijn eten geven.  Bij diarree is uitdroging de grootste vijand.
Door TMG1961
#2913127
Hij heeft sinds gisteravond niet meer gepoept, kan dus ook nog niet zeggen of ie nog aan de dunne is. Nog even afwachten tot de volgende lading. Hij is momenteel weer met Pixie aan het spelen.
Door Mowgli
#2913592
TMG1961 schreef: Hij heeft sinds gisteravond niet meer gepoept, kan dus ook nog niet zeggen of ie nog aan de dunne is. Nog even afwachten tot de volgende lading. Hij is momenteel weer met Pixie aan het spelen.
Hoe is het nu dan met Noppie? Nog steeds diarree? Of weer normaal, of nog niets gepoept?
Door TMG1961
#2913795
Ik heb na de dunne van donderdagavond geen ontlasting meer gezien. Nou poepte ie al niet echt veel, een keer in de 1 a 2 dagen. Als ik zie hoe hij zich gedraagt heeft ie nergens last van, denk dat ie ergens in de komende 12-24 uur wel zal moeten poepen.
Door Mowgli
#2913839
Als hij de komende 24 uur nog niet gepoept heeft, is de kans groot dat Noppie een verstopping heeft. Bij verstopping kan het zijn dat diarree ontstaat, omdat de ontlasting er toch uit moet en dan een deel ervan heel dun wordt en zich via de kanten eruit perst.
Door TMG1961
#2913855
Ik hou het in de gaten. Maar hij heeft altijd al vrij weinig gepoept, gemiddeld eens in de 1,5 dag. Maar je zou toch zeggen dat ze bij een verstopping niet echt de hele tijd spelen, rennen en kattekwaad uithalen
#2914204
Begin me nu toch echt beetje zorgen te naken. Heb sinds donderdagavond geen drolletjes meer gevonden in de bak. Zou dus betekenen dat hij nu al de 3e dag ingaat zonder te poepen. Hij komt buiten alleen op terras en dan ben ik erbij dus dan zie ik het als ie moet poepen, maar er staat geen bak op terras. Binnen in beide bakken alleen plasjes gevonden.

Hij is verder gewoon zichzelf, gaat ook niet constant naar de bak om te poepen, eet, speelt en hij gedraagt zich ook niet alsof hij ergens last van heeft. Zie geen tekenen van een kat die verstopt is. Momenteel speelt ie met Pixie

Als ik morgenvroeg geen poep gevonden heb in bak ga ik bellen voor afspraak bij DA.
Duimen jullie mee dat Noppie vandaag poept?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door