Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2913411
Potverdomme, kwam net buiten, stonden mijn honden op glasscherven te kauwen en aan te likken, blijkt er een pot pindakaas uit een pinda-vogel-huisje te zijn gevallen. De pot was al zo goed als leeg. Scherven everywhere en ik weet dus niet of een van de honden glas heeft gegeten en ik weet ook niet welke van de honden eventueel glas heeft gegeten, ze stonden alle 4 buiten te pielen en Fritzi stond met haar tandjes een mini stukje pindakaas van een stuk glas af te schrapen :-\

Dierenarts gebeld, laten overgeven gaat niet.

Alle vier de honden ieder 4 katoenen wattenbolletjes gegeven. Ontbijtkoek gegeven en een uurtje later allemaal nog een dot pens te eten gegeven.

Kan/moet ik nog meer doen en zo ja wat?
Door Martine-Tom
#2913415
Je zou toch bijna denken dat je dan minimaal wat bloed in de bekken zou moeten zien...
Dit is wel erg kloite...hoop dat het meevalt  :-*
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2913422
Potverdorie wat een schrik .Je hebt alles al gedaan.
Ik zou elk uurtje ze weer wat geven van wat je al gegeven hebt.
Fruit zoals banaan verteert volgens mij ook redelijk snel zodat alles er hopelijk geleidelijk ingepakt uit komt.

Heb je ook alle scherven bij elkaar gevonden en gepuzzeld/gegokt  hoeveel glas er ontbreekt?
Hopelijk valt het dan mee wat ze eventueel binnen hebben gekregen.

Sterkte ,wat een ellende zeg.
Door charmed
#2913426
Hier ook al eens gehad, een pindakaaspot was kapotgevallen, dus in de glasbak, maar toen had onze Ylanie de scherven ontdekt en ze er mooi uitgehaald en schoongelikt, heb toen ook meteen na het zien, ontbijtkoek gehaald bij de bakker en haar een heel stuk op laten eten. Eng hoor.
Door Fido
#2913563
Zijn het grote stukken wat je mist? of zijn het kleinere stukjes glas?
Wat mij in de spoedkliniek geleerd is dat scherp niet zo het probleem is maar de grote. Het maag-darmstelsel is zo gevoelig dat de peristaltiek om scherpte heen gaat. De grote is meer van belang omdat het stuk (stukjes) wel de bochten moet kunnen maken.
Je hebt geen kleine hondjes en ik mag hopen dat er geen grote stukken glas verdwenen zijn. Meer als wat je gedaan hebt is er niet. Afwachten en er maar vanuit gaan dat het ook deze keer gewoon goed komt zoals in de meeste gevallen  :bigarmhug:
Door Lizzy
#2913640
Ik kan de pot niet meer reconstrueren.... Het enige dat ik kan doen (lag ik me vannacht te bedenken) is een pot Calve gaan kopen zo, deze leegscheppen en 'm wegen. Ik heb de scherven allemaal nog bewaard dus ik kan dat wegen en dan die lege pot wegen. Maar dan nog weet ik natuurlijk niet of ze 10 kleine of 1 groot stuk binnen hebben gekregen en zo ja, wie :-\

En ik las dat je glas ook niet ziet op de foto, dus dat maakt dingen ook weer extra lastig :-X. Als er een groot stuk ergens zit Fido, waar moet ik op letten, op welke symptomen? En binnen hoeveel tijd?
Door Fido
#2913645
Lizzy schreef: Ik kan de pot niet meer reconstrueren.... Het enige dat ik kan doen (lag ik me vannacht te bedenken) is een pot Calve gaan kopen zo, deze leegscheppen en 'm wegen. Ik heb de scherven allemaal nog bewaard dus ik kan dat wegen en dan die lege pot wegen. Maar dan nog weet ik natuurlijk niet of ze 10 kleine of 1 groot stuk binnen hebben gekregen en zo ja, wie :-\

En ik las dat je glas ook niet ziet op de foto, dus dat maakt dingen ook weer extra lastig :-X. Als er een groot stuk ergens zit Fido, waar moet ik op letten, op welke symptomen? En binnen hoeveel tijd?
Temp. verhoging dus dat de aankomende dagen meerdere keren meten zodat je een stijging eerder constateer dan uiterlijke verschijnselen.
Niet meer willen eten eventueel in combinatie gedragsverandering.
En later pas: geen ontlasting, gedragsverandering (sopor, stupor) , braken maar dan heb jij al aan de bel getrokken  ;)
Dan zou een rofo wel wat kunnen opleveren. Je ziet het glas niet maar vaak wel een afwijking tov normale anatomie. Evt echo.
Maar nogmaals, in de spoed vaak meegemaakt en liep bijna altijd goed af. Wat vele malen meer een alarm doet afgaan is een saté prikker of een kippen/karbonade verhit bot.
#2913688
O crisis!  :o Never a dull moment met die vier van jou, hê? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze grotere stukjes gewoon hebben afgelikt, en dat er vooral kleine kruimeltjes glas met de pindakaas mee naar binnen zijn gegaan.

Ik duim hard voor je dat het goed afloopt!
Door Envie
#2913746
Heb ooit een zelfde schrik gehad. Op vakantie in Frankrijk een glazen fles kapot gevallen en in de vuilniszak gedaan. Een dag later, zoooo dom, een flink restant eten weg gegooid. En toen vond ik mijn hondje in de vuilniszak die altijd hoog hangt en dus gevallen was  :o Het is goed afgelopen.......

Dat wens ik jou ook van harte toe !!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door