Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2913244
Het is eigenlijk al zoooooooooooooooo warm...  :-\
In de winkels liggen ze nog niet omdat het nog niet echt het seizoen is. Het liefst zou ik ze natuurlijk passen, want het is nogal een aanschaf.

Welke hebben jullie en wat bevalt nu juist wel en juist niet? Koeling van boven (groot dek op de rug zeg maar) of koeling van onderen, en aan de bovenkant alleen een band?

Gijs zijn maten zijn;
Borst; 103
Nek; 65
Lente van nek tot staart; 100
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913248
Zo'n band heb ik ooit gehad, 3x niks, zwaar en vond ie niet leuk. Vond het zelf ook niet geweldig.
We hebben nu een swampcooler van ruff wear, op de rug en flanken. Ook is de kleur heel licht zodat warmte weerkaatst wordt. Vest is nat te maken en niet zwaar, maar blijft redelijk lang vochtig. Deze vind kaio dan ook fijn.
Als je bij een zwarte hond als ie in dezon heeft gelopen aan zijn vacht voelt dan weet je wel hoe warm dat wordt kun je bij Gijs prima testen het verschil tussen zijn witte en zwarte vlekken  :biggrin2:
Hurrta heeft ze ook. Beide merken hebben grote honden maten en maattabellen op hun webpagina, dus moet lukken. Ik vind de kwaliteit en duurzaamheid goed (van ruffwear, ik gok dat het bij hurrta ook in orde is). Maar er staat wel een prijs tegenover.



Edit linkje http://www.ruffwear.com/Swamp-Cooler-Do ... m-Ruffwear

Hmmm hurrta had er eerst eentje over de hele rug heen nu vind ik alleen deze http://www.activehound.co.uk/products/h ... oling-vest
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 25 apr 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2913250
Kaio schreef: Zo'n band heb ik ooit gehad, 3x niks, zwaar en vond ie niet leuk. Vond het zelf ook niet geweldig.
We hebben nu een swampcooler van ruff wear, op de rug en flanken. Ook is de kleur heel licht zodat warmte weerkaatst wordt. Vest is nat te maken en niet zwaar, maar blijft redelijk lang vochtig. Deze vind kaio dan ook fijn.
Als je bij een zwarte hond als ie in dezon heeft gelopen aan zijn vacht voelt dan weet je wel hoe warm dat wordt kun je bij Gijs prima testen het verschil tussen zijn witte en zwarte vlekken  :biggrin2:
Hurrta heeft ze ook. Beide merken hebben grote honden maten en maattabellen op hun webpagina, dus moet lukken. Ik vind de kwaliteit en duurzaamheid goed (van ruffwear, ik gok dat het bij hurrta ook in orde is). Maar er staat wel een prijs tegenover.
Jaaa die swampcooler heb ik inderdaad gezien, grote maten, en de prijs gaat nog wel.
Koelband vind Gijs wel fijn, maar is eigenlijk gewoon niet genoeg.
Verschil in kleur voel je inderdaad erg goed, wat dat betreft wel zonde dat hij een zwart hoofd heeft ipv een witte kop ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2913256
Ik heb een hurtta jas voor Boomer en die is echt geweldig! Zonder kan ik absoluut niet speuren boven de 18 graden en met jas gaat dat makkelijk. Koelband heeft ze ook gehad maar werkte veeeeeeel minder goed!
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2913258
Ik moet zeggen dat dit de eerste zomer is waar ik een beetje tegenop zie.
Nero heeft zo'n dikke en lange vacht en is natuurlijk pik zwart en hij heeft het nu echt al goed warm tijdens de wandelingen....

Ik lees dus even mee!
Door Anne in Zweden
#2913269
O, zoiets heeft Scotch ook nodig in de zomer! Die wil vaak helemaal niet mee wandelen omdat het zo warm is dan.

Vraagje: hoe meet je de maat van de Swamp Cooler? Ik las op een Zweedse site iets daarover, maar begrijp het niet helemaal ("meet het breedste deel van de borst"). Zou maat L goed zijn voor een flinke husky?
Door eelke
#2913273
Die van ruffware heeft mijn voorkeur denk ik, die staat overal voor 68,- ongeveer.

De Hurta ziet er ook mooi uit, maar komt op 93 euro... en die heeft veel band om de nek/borst, en daar staat er niet bij hoe de omvang dan is. Dus of ie dan past?

Heb wat dierenwinkels gebeld, en maandag wordt ik terug gebeld door degene die de inkoop doet, wat ze kunnen bestellen voor me. Dan kan het eerst gepast worden :)

@Anne, het diepste deel van de borstkas, dus net achter de voorpoten zegmaar;
Afbeelding
Door eelke
#2913278
Anne in Duitsland schreef: Maar wat meet ik dan precies? Omhoog naar de nek en weer terug naar de borst of zo?
Ja, recht omhoog zeg maar.

Eigenlijk zoals bij jezelf je borstomvang meet, alleen lopen wij verticaal en een hond loopt natuurlijk horizontaal.
Door Anne in Zweden
#2913281
eelke schreef: Ja, recht omhoog zeg maar.

Eigenlijk zoals bij jezelf je borstomvang meet, alleen lopen wij verticaal en een hond loopt natuurlijk horizontaal.
Bedoel je andersom, wij horizontaal en een hond verticaal? Sorry, maar dit meetverhaal gaat mijn voorstellingsvermogen te boven!  ;D

O wacht, ik haal de meetband achter de voorpoten langs naar de nek? Dat je zeg maar de diepte van de borstkas meet? *probeert niet al te dom over te komen*
Door eelke
#2913284
Anne in Duitsland schreef: Bedoel je andersom, wij horizontaal en een hond verticaal? Sorry, maar dit meetverhaal gaat mijn voorstellingsvermogen te boven!  ;D

O wacht, ik haal de meetband achter de voorpoten langs naar de nek? Dat je zeg maar de diepte van de borstkas meet? *probeert niet al te dom over te komen*
Plaatje dan  :biggrin2:

Afbeelding
Door Anne in Zweden
#2913299
O hoera, Scotch heeft een omvang van 81 cm en zit dus precies op de grens van twee maten: M en L. M zou van 69-81 cm zijn, L van 79-102 cm. Wat is nu wijsheid? Zou M niet te kort op de rug zijn? Of L juist niet te lang? Ik moet het vest via internet bestellen, kan dus niet passen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913300
Staan toch ook rugmaten bij meen ik? Pak je degene die daar bij past. De borstband is elastisch en verstelbaar.
Kaio heeft overigens xl. Is wel van voorlopend model maar heel erg veel is er niet veranderd
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door