Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M.P
#2913130
vanaf hoeveel weken ontworm je voor de eerste keer en de tweede keer?
doe je de teef ook samen met de pups of wat later of niet?
iedereen heeft daar natuurlijk een andere kijk op.....
ook welk middel voor pups en eventueel welk voor de teef?
Laatst gewijzigd door M.P op vr 25 apr 2014, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2913280
M.P schreef: vanaf hoeveel weken ontworm je voor de eerste keer en de tweede keer?
doe je de teef ook samen met de pups of wat later of niet?
iedereen heeft daar natuurlijk een andere kijk op.....
ook welk middel voor pups en eventueel welk voor de teef?
zojuist gedaan :) pupsel is vandaag 14 dagen :)
Pup met vithaminthe pasta, en de moederhond milbemax tabl.
Wel ben ik tot de ontdekking gekomen dat de middelen via IN veel goedkoper zijn dan in de praktijk waar ik ze gekocht heb. Doe er je voordeel mee ;)
De vitaminthe heeft tegenwoordig een hulpmiddel erbij waardoor je de pasta zonder knoeien bij de pupsel in het mondje krijgt.
heel fijn systeem!


Ik heb heb aanvullende vraag hierover:

De overige roedeldieren, moeten die ook ontwormd worden, en zo ja ook elke ronde samen met moeder en pup of hoe doen jullie dat?
Laatst gewijzigd door nova op vr 25 apr 2014, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2913287
Mijn pups hebben mestonderzoeken gehad en zijn niet voor week 5 ontwormt. Met Banminth. Biscuit is niet ontwormt, zij heeft een mestonderzoek gehad. En had geen wormen. Dus dan geen gif erin.
Door M.P
#2913328
de pups zijn nu 18 dagen en ben nog aan het wachten , voor mestonderzoek zal ik ook nog moeten wachten want ik ben nog maar 1 klein vast keuteltje tegen gekomen.
ik heb zo van de pups en de moeder tegelijk ontwormen vind ik veel vergif in eenmaal.
de vorige nest heb ik het gedaan rond de 20 ste dag geloof ik en heb 1 a 2 wormen gevonden in totaal bij het ontwormen van de pups dus zeer weinig.
daarom denk ik nu wat anders te doen en niet te vlug maar je moet zeker zijn dat ze weinig tot geen wormen hebben. dus dan is het wachten op kaka en dat is er nog niet echt , zij eet nog alles op van de pups dus moeilijk of ik moet er de hele dag gaan langszitten en hopen dat ik iets te rapen vind.

dat samen ontwormen is altijd de vraag , ofwel kaka verzamelen en binnenbrengen zoals lizzy
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door