Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2913177
Het valt me opeens op dat de sticky over menu tijdens dracht inhoudelijk veranderd is.

Eerst stond er de eerste 2 weken van de dracht matig zijn met lever (niet meer dan 2 a 3 %) en geen levertraan.
Nu staat er 6 weken.

Ik vind dat nogal een verschil. Misschien heb ik het gemist, maar waarom is dat veranderd? Veranderd inzicht? Problemen?
#2913195
Dat is al een tijdje hoor, dat dit aangepast is, in 2012.

Deze verandering heb ik voorzichtigheidshalve gemaakt.

Want er zijn kennelijk mensen die het heel normaal vinden om normaal gesproken 5% lever aan de hond te voeren en dat ook te doen als de hond drachtig is. Dat leerde ik in 2012. Ik vind 5% voor een niet drachtige hond al veel, laat staan voor een drachtige hond. Gelukkig voeren wij in NL geen levertraanolie. Maar die waarschuwing leek me helemaal gepast. Ik las overigens laatst weer een artikel waar in staat dat je gedurende de hele dracht geen levertraanolie moet geven en volgens mij staat in het boek van Ian B. dat je dat in de laatste weken juist weer wel moet doen. Hoezo verwarrend? Ik zal het boek er vandaag of morgen even bij pakken om te lezen wat er exact staat.

Ik moet heel diep in mijn geheugen graven maar ik dacht dat in het boek van Ian B. stond dat het om de eerste twee weken van de dracht ging. En in een ander artikel zag ik staan 'de eerste 6 weken' (of andersom) en veiligheidshalve heb ik dat aangepast. Als je gedurende de hele dracht een normale hoeveelheid lever voert; is er niks aan de hand. Ik zal voortaan bijhouden wat ik in dit soort artikelen wijzig en waarom. Dat is wel zo handig.
#2913203
Oh, dat is inderdaad al even. Ik heb het helemaal gemist (mijn laatste nest was in 2012). Dank je wel voor je uitleg, ik begrijp het!

Ja, er blijven toch altijd verwarrende dingen en verschillende inzichten, dat is waarschijnlijk onvermijdelijk.
Ik heb gelukkig geen problemen gehad met mijn twee nesten, maar zal bij het volgende nest nog wat voorzichtiger zijn.

Ben alweer wat aan het lezen omdat ik hoop deze zomer weer pupjes te mogen verwelkomen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door