Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jillaroo**
#2913138
Yeng gaat haar laatste week in, tenminste 3 mei uitgerekend. Vanaf deze week hou ik haar echt rustig al is ze het er totaal niet mee eens. Afgelopen dinsdag bij de dierenarts geweest en die was erg verbaasd dat ze drachtig was van 9 puppen. Ze is nog maar 1,5 kilo aangekomen en dat is wel wat weinig in haar ogen. Ik zelf voel de puppen bewegen, maar ik begin echt te twijfelen of het er wel 9 zijn. Dus ik zit met twijfels en spanningen volop. Tevens twijfel ik of ik Galyi niet uit logeren zal brengen, die is schijnzwanger en krijgt contralac voor de melkproductie te onderdrukken ( die heeft mega veel uier ) Ik denk dat dit meer rust zal geven in huis, maar ja is dat wel fair voor galyi. En hoe zou die reageren als ze dan terug komt en er liggen puppen... Ze mag bij haar logeeradres een behoorlijke tijd blijven dat vinden ze totaal geen probleem. Dus dilemma's volop.

Wat denken jullie?
Door Jantina
#2913191
Pas je wel op met die contralac? Mijn dierenarts was vorig jaar onder geen enkel beding van plan dat aan mijn schijnzwangere teef te geven omdat ik zwanger was, een 'kruimel' van dat spul binnen krijgen zou al problemen kunnen geven bij mij, dus ik denk bij een drachtige teef ook.
Ik zou de situatie zo gewoon mogelijk proberen te houden. Zou het niet meer onrust geven door je andere teef juist weg te brengen?
Door Lizzy
#2913199
Hier is Linga gewoon thuis gebleven en ze is heel natuurlijk ergens in een uithoek van het huis gaan liggen, ver van Biscuit vandaan. Ik gaf ze trouwens geen gelegenheid hoor, om bij elkaar te komen. Ik vind dat een drachtige teef rust nodig heeft maar andere honden daarvoor uit logeren sturen... Nee, ik geloof van niet.
Door **Jillaroo**
#2913221
Galyi wordt straks ook gestereliseerd en ja ik weet het is rot spul maar volle melklijsten en strontsjachie naar uit het niks aanvallen en vechten is ook geen pretje. Ze heeft nu twee nesten gehad en dat is meer dan genoeg. Ze wordt volgend jaar 8 jaar oud en ik vind het prima, normaal ben ik niet voor stereliseren maar in haar geval zeg ik ja! Alleen ivm haar gedrag en lichamelijke problemen als ze schijnzwanger is. Want die loopsheid is nooit enig probleem geweest. Ik maak eerst Yeng haar eten klaar en dan pas dat van Galyi incl pillen. Mijn honden gaan vaker los van elkaar logeren, vorige week nog omdat ik naar een beurs moest voor het werk. Galyi is wel een enorme heethoofd en Yeng is diep onder de indruk van haar.

Ik kijk het gewoon aan, ze kan redelijk vlot gaan logeren.
Gebruikersavatar
Door nova
#2913929
Op de echo van Diva  waren 6 pups te zien, Diva was  ook maar 5 kilo bijgekomen  waarvan er 2 nog aan zitten na de geboorte. Nu geen afslankdieet, dat komt later wel. Ik heb geen puppen van Diva kunnen voelen, re. hoorn was leeg, maar ook aan de li. kant  niks kunnen voelen  :-\

Toen Bindi  haar nest had, was Noxy schijnzwanger. Niks geen punt geweest hier, Noxy hielp met puppen poetsen, Noxy genoot en moeder Bindi vond het ok.

Honden kunnen zich dit onderling goed regelen  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door