Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mini
#2912767
hoi,

verkoper vertelde mij bij aanschaf van dinobot dat het bot ook gegeten mocht worden.
maar kom steeds vaker tegen dat dat juist slecht is en voor verstopping kan zorgen.

wat is nu waar??
want heel veel vlees zit er ook niet aan dus als dat eraf is en dan weggooien is ook zonde geld. en de van mij beginnen al gauw aan het bot zelf.
Door M@rina
#2912793
Ik geef dit soort botten helemaal niet. Het is gerookt, hoogstwaarschijnlijk dus ook verhit, dus is het bot keihard, het is volgens mij al een bot van een dragend deel (poot van een koe o.i.d) en die zijn normaal al veel te hard. De botten kunnen gaan splinteren en voor problemen zorgen in de maag en darmen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2912797
Weggooien! Verhit bot, dus kan gaan splinteren. Te hard, dus kans op slijtage. Veel te zout. Niet geven aub, de staff van mijn buurman zat ernstig verstopt en er kwamen lelijke splinters uit zijn maag-darmkanaal  :-X
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2912874
eens met bovenstaande commentaar!!!
en het kan natuurlijk goed gaan al die jaren .....tot die ene keer  ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2913054
kennis van mij met duitse herder gaf het ook tot het fout ging operatie van 1200€ en net aan overleeft.
Snap niet dat het nog verkocht mag worden troep
Door Lil
#2913747
Jaren terug ook gegeven toen ik niet beter wist. Halve hoektand afgebroken.
Door Suzanne
#2914159
Door naar de Kliko ;-)

Alles wat mijn voorgangers vertelden is waar....
Het "schrapen" wat de honden doen, dus het vlees van het bot afhalen, zorgt voor (mogelijke) schade aan tanden. De dan binnengekregen botsplinters zijn scherp en kunnen schade aaningewanden veroorzaken. Tot verstopping aan toe.

Vertel het aub ook het verkooppunt!

Ik vind het een grof schandaal dat dit soort dingen nog steeds in de handel is, maar ja, je doet er niets tegen ;-(

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door