Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2909478
Onze dame is nu op dag 53 dus het wordt nu echt serieus  :D
Alles staat klaar voor de minimaal 10 pups, nu alleen duimen dat ze deze keer natuurlijk kan bevallen.
Het zou het voor ons zo een andere ervaring maken waardoor we hopelijk ook wat meer kunnen genieten van de eerste weken van de pupsels.
Laatst gewijzigd door sinaxy op za 17 mei 2014, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kaszi
#2912005
Ik hoop en duim dat het deze keer probleemloos verloopt!

Nog een kleine week..... spannend dus. Hoe gaat het met de dame nu? Foto's van buik(je)  :)
Door sinaxy
#2912084
Het gaat goed en mijn buikgevoel zegt ook dat het niet lang meer zal duren en dat we deze keer lekker thuis gaan bevallen.
hier een foto van de dame gisteravond op de bank :)
Afbeelding[/URL]
Door sinaxy
#2912286
@jantina verlies van groen slijm maar geen wee activiteit. Tijdens de keizersnee bleek de eerst ook overdwars te hebben gelegen dus had Zowiezo niet natuurlijk kunnen gebeuren
Gebruikersavatar
Door nova
#2912500
sinaxy schreef: @jantina verlies van groen slijm maar geen wee activiteit.
slechte signalen... was hier idem.
ik hoop dat het nu beter gaat :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2912511
Ben nieuwschierig of de pupsels er al zijn
Gezond en wel
Mooie hond trouwens de kleur prachtig
Wat is de vader voor kleur?
Door sinaxy
#2912881
Begin aardig de zenuwen te krijgen......
Wil zo graag dat het deze keer goed gaat maar heb nog niet eerder een gewone bevalling meegemaakt op die van mezelf na dan..... Dat was dan wel 4 keer maar je hebt er niks aan. Ik lees veel en begin dan ook aan mezelf te twijfelen. Zou bijvoorbeeld niet weten hoe je een pup voelt zitten want durf helemaal niet iets in de richting van palpatie te proberen omdat dat gevaarlijk kan zijn en een pup draaien en voelen of ze wel goed liggen ook niet..... :-\ voel me ineens zo rot. Had eigenlijk al die tijd een positief buikgevoel over de bevalling maar dat smelt nu langzaam weg....
Door kaszi
#2912891
sinaxy schreef: Begin aardig de zenuwen te krijgen......
Wil zo graag dat het deze keer goed gaat maar heb nog niet eerder een gewone bevalling meegemaakt op die van mezelf na dan..... Dat was dan wel 4 keer maar je hebt er niks aan. Ik lees veel en begin dan ook aan mezelf te twijfelen. Zou bijvoorbeeld niet weten hoe je een pup voelt zitten want durf helemaal niet iets in de richting van palpatie te proberen omdat dat gevaarlijk kan zijn en een pup draaien en voelen of ze wel goed liggen ook niet..... :-\ voel me ineens zo rot. Had eigenlijk al die tijd een positief buikgevoel over de bevalling maar dat smelt nu langzaam weg....
Adem in, adem uit, pfffff, adem in, adem uit, pffff.
Meestal gaat het wel goed en hoef je nauwelijks iets te doen, dus mag je ervan uitgaan dat het deze keer wel goed gaat én de laatste keer heb je zelf prima gehandeld dus ben er vast van overtuigd dat je het deze keer ook gaat doen.
Ben je aan het temperaturen? Geeft meestal een goede leidraad wanneer je de pups mag verwachten.

Succes!
:)
Door sinaxy
#2912894
Dank je kaszi, kan jij niet naast me komen zitten als het circus gaat beginnen hihi.
Ja deze keer wel temperaturen want onze dame is het laatste jaar een stuk makker geworden dus geeft het nu minder stress. En vanwege mijn buikgevoel dacht ik dat het wel kon helpen. Maar onze dame zou zichzelf niet zijn als ze ipv een zakkende lijn een stijgende laat zien  ::)
21ste 37.3
22ste 37.5
23ste 37.7
24ste 37.9
Door kaszi
#2912898
Ik temperatuur 3 X per dag, de daling en stijging kan heel snel gaan en dan merk je het niet op als je maar 1 X per dag temperatuurt.

De temp is 's morgens lager dan 's avonds, kan wel een halve graad schelen.
Als de temperatuur ongeveer een graad zakt dan weet je dat dat de drop is.
Meestal gaan ze net onder de 37.

Kan er wel naast komen zitten, maar ik merk dat de teefjes toch rustiger zijn met enkel hun eigen gezinnetje erbij :-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door