Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#2911648
Kyran heeft een verhoogd ureum, 28,9 en ik stel zelf het nierdieet samen.
Nu heb ik een vraagje over de vetten, wat is het beste vet wat ik kan toevoegen, schapenvet ( en kan dat dan in die bonbons of zo of ruw schapenvet, kokosvet, olijfolie oid, waar gaat de voorkeur naar uit, iemand raad?Doils joint krijgt hij al voor zijn gewrichten.
Door charmed
#2911661
Je moet te vet vermijden, dus ik denk dat schapenvet hierin afvalt. Je moet ook alleen maar niet te vet vlees voeren. Geen idee of kokosolie dan wel kan? Het mag de nieren niet belasten, geen idee wat kokosolie in dit geval doet.
Door Lizzy
#2911762
charmed schreef: Je moet te vet vermijden, dus ik denk dat schapenvet hierin afvalt. Je moet ook alleen maar niet te vet vlees voeren. Geen idee of kokosolie dan wel kan? Het mag de nieren niet belasten, geen idee wat kokosolie in dit geval doet.
Mag ik vragen hoe je hier bij komt?
Door Lizzy
#2911763
Overal waar TE voor staat is natuurlijk niet goed. Maar honden met nierproblemen moet je meer vet geven. Ken je deze? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html

Ruw/rauw schapenvet is het mooiste (beter dan die vieze bonbons). Bij het Islam Centrum kunnen ze je daar vast aan helpen. Verder is visolie belangrijk, voor de omega 3 vetzuren. En olijfolie en kokosolie kan ook heel goed, als kcal-toevoeger.
Door charmed
#2911849
Lizzy schreef: Mag ik vragen hoe je hier bij komt?
Ik dacht juist dat bij nierdieet niet te vet mocht. Omdat het nierdieet ook bestaat uit niet te vet vlees.
Door ellenned
#2911879
Lizzy schreef: Overal waar TE voor staat is natuurlijk niet goed. Maar honden met nierproblemen moet je meer vet geven. Ken je deze? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html

Ruw/rauw schapenvet is het mooiste (beter dan die vieze bonbons). Bij het Islam Centrum kunnen ze je daar vast aan helpen. Verder is visolie belangrijk, voor de omega 3 vetzuren. En olijfolie en kokosolie kan ook heel goed, als kcal-toevoeger.
Dan ga ik s naar het Islam Centrum. Zou ik van de Doils meer moeten geven als wat er eigenlijk voorgeschreven staat?
De link die je doorgeeft heb ik helemaal doorgepluisd en ligt hier uitgeprint op tafel, vandaar mijn vraag over die vetten, daar kwam ik niet helemaal uit. Ik begreep juist uit dit stuk dat de vettere vleessoorten de voorkeur hebben en die lager in eiwitten zitten. Best lastig dit maar ik kom er met jullie hulp wel uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door