Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2911673
Geen idee hoe hij er zo plots aankomt maar kaio's oog ziet niet zo mooi uit.
Lijkt net een beetje alsof het onderste ooglid wat omhoog kruipt. En zijn oog hangt wat. Tja ik kan naar de DA gaan maar weet toch dat we dan voor de zekerheid AB krijgen. Hij heeft met een AB kuur gehad een maand geleden en hakte er wel in.
Hebben jullie tips of vinden jullie het heel erg uitzien?
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 23 apr 2014, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2911720
Een beetje wat knipperen, maar nu ligt ie gewoon al een half uur, geen wrijven of zo.
De andere honden snuffelen wel aan zijn oog, dus er is wel iets mee.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2911729
Ik ook. Als het oog zelf beschadigd is, moet je actie ondernemen. Mijn ervaring met ogen is dat dit vooral met zalfjes en druppeltjes gebeurd, dus ik zou me niet te druk maken dat ze er een kuur ab in willen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2911751
Hij heeft echt een knauw gehad van de AB kuur, hij is nog steeds niet op conditie als vantevoren.
Maar ja aangezien ik echt een verslechtering zie in anderhalf uur, is ie nu met de baas naar de DA. Hopelijk wat spoelen, en druppelen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2911808
hmmmm dus niet
Is een verlamming van oogzenuw. Zou ong na 8 weken beter moeten gaan. Moeten controleren dat ie knippert. In het donkjer ziet ie dus niks met dat oog nu.
Andere optie is tumor is zijn hoofd  :-X :-X :-X
#2912240
Hoop ik ook, maar ja dan komt me te boven dat wat ik in onze situatie heb weggestopt, dat ie af en toe als ie ligt zo'n zenuwtrekje met zijn hoofd maakt. Is al een tijdje.
Zucht ik hoop zo dat ie nog wel even mag blijven, het is nl ook mijn mans hond en die heeft hem eigenlijk veel te hard nodig nu. Daarnaast omdat het iets soortgelijks is wat meedegedeeld wordt komt alles weer naar boven  :-X pffffffff.
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 23 apr 2014, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2912488
Ik weet niet dus niet wat het is. Voor een CT scan moet ie onder narcose. En weet je de grote pest is dat de baas ook binnenkort een zware operatie moet ondergaan waarvan ik nog steeds niet weet precies wanneer en hoe en wat er allemaal bij komt kijken etc (grrrrrrr), alleen dat het zeker 3 maanden revalidatie is en dus zeker in het begin verzorging, daarnaast zeuren ze op mijn werk. Stel dat de hond ook geoopereerd moet worden, ik weet gewoon niet hoe ik dat allemaal moet doen doen  :(
Zucht

Syndoom van horner, er is in ieder geval gelijkenis wat google voor afbeeldingen geeft van honden die het hebben, zijn oog ziet er ook zo uit, en zijn pupil is heel groot.
Maar horner kan zoals ik lees ook weer door verschillende onderliggende mogelijkheden ontstaan waaronder een tumor. Maar grote beer heeft dat niet dus, wat voor verschijnselen heeft zij dan?

@Sas. Hoe oud was Breezer toen dat gebeurde en hoe was het herstel erna? Hoelang en hoe intensief? En hoe zag je het bij haar?
#2912505
Het oog de grote pupil iets afhangend oor en lip en hoofdpijn. En hoogst waarschijnlijk de verlamde linkerstemband met de huidige zorgen. De tumor kon eenvoudig worden uitgesloten met een druppelonderzoek. Positieve reactie was geen tumor negatieve reactie was verlamming op plek waar tumor mogelijk was en scan noodzakelijk om tumor uit te sluiten.

Voor het iets afhangende oor en lip moest je goed kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door