Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2910448
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag is ons hondje Gizmo gesteriliseerd. Ze hebben bij haar de eileiders en baarmoeder verwijderd, omdat de baarmoeder vergroot was. Ook is ze aan haar navelbreukje geholpen.

Sinds ik haar opgehaald heb (vrijdagmiddag half 5) heeft ze maar 1 keer goed geplast. Vrijdagavond om half 10. Maar sindsdien heeft ze niks meer gedaan. Aangezien ik me daar zorgen om maakte heb ik gistermiddag nog even de dierenarts gebeld, maar die zei dat dat niet erg is en morgenvroeg wel zou gaan plassen (dat is dus nu). Ik ben net met haar naar buiten geweest, maar weer niks. Ze maakt ook geen aanstalten om te plassen. Ze gaat er gewoon weer bij liggen. Is dat normaal? Hebben meer honden dat na een operatie of sterilisatie? Als ze tegen 12en nog steeds niet geplast heeft bel ik denk ik maar gewoon weer de DA... Tenzij jullie me gerust kunnen stellen dat dat normaal is...

Verder drinkt ze wel aardig, eten een klein beetje. Ze loopt wel erg raar. Als je d'r roept loopt ze heel snel en ingedoken naar je toe en gaat daarna meteen weer liggen. Het liefst ligt ze de hele dag in haar mand.

Ik hoop dat jullie snel een reactie kunnen geven!
Laatst gewijzigd door Gizmo op zo 20 apr 2014, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dagmar S
#2910452
Als je er geen goed gevoel ovr hebt zou ik vanmiddag toch de DA bellen.

Na de sterilisaties is het bij mijn dames geen probleem geweest.
Heb het met Sasja wel  een keer na een operatie gehad, echo laten maken bij een vervangende dierenarts niets te zien.
Later gebeld met mjn eigen dierenarts, die vroeg eet en drinkt ze zoja niets aan de hand.

De manier van lopen lijkt mij erop te duiden dat ze pijn heeft, misschien trekt de wond als zij gewoon loopt en in de plashouding moet ze eigenlijk het buik gebied een beetje uitrekken, denk ik.
Weet er niet heel veel van dus hoop dat er straks nog iemand met meer kennis reageert. Sterkte ermee
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2910454
Ze krijgt 1 keer per dag als pijnstilling Rimadyl smakelijke tablet (20 mg.) Die zou zo'n 24 uur moeten werken geloof ik.
Verder zit ze niet aan de wond, piept niet, huilt niet... Ze trilt soms wel heel erg....

De dierenarts zei gisteren dat ze misschien last van haar geschoren huid zou hebben. Dat dat wat jeukt enzo.
Ik denk inderdaad ook meer dat de wond wat trekt. En dat ze daarom de hele tijd wat ingedoken ligt.
Laatst gewijzigd door Gizmo op zo 20 apr 2014, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2910458
Ik weet wel dat het bij Pinkel ook heel lang duurde voordat ze ging plassen. Maar hoe lang weet ik niet meer (ik heb toen ook de dierenarts gebeld). Pinkel had last van de hechtingen. Zij liep ook op eieren. Ja, lastig, dit. Want niet kunnen plassen is natuurlijk super link. Ik zou met haar gaan lopen en haar aanmoedigen te plassen. Als ze niet gaat plassen, zou ik toch weer contact opnemen met de DA.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2910487
Goed nieuws, ben zojuist met haar naar buiten geweest en ze heeft eindelijk geplast! Ben helemaal opgelucht. Wilde nog een stukje met d'r lopen, maar toen ze had geplast was het voor haar wel weer genoeg. Nouja, we komen er vast wel!  :)
Door hamada
#2910572
Goed nieuws!,
Ik zou het wel goed in de gaten houden. De teefjes die hier gesteriliseerd zijn waren echt heel snel weer actief. Maar als ze nu alweer plast zal dat ook een opluchting voor haar zijn.
Door Lil
#2910581
Gelukkig maar. Hier werd altijd normaal geplast na een sterilisatie. Ingedoken liggen herken ik ook. Had altijd het idee dat het door de buikpijn kwam dat ze wat ineen doken.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2910793
Ja dat is zeker een grote opluchting! Vanmiddag ben ik weer met d'r naar buiten geweest en het gaat alweer stukken beter. Ze heeft zelfs een stukje gelopen, weer lekker met d'r staart de lucht in in plaats van tussen de poten. Ook nog een aantal keer geplast!  :)

Nog een klein ander vraagje. Ik las dat je een gesteriliseerde hond ook minder kan gaan voeren. Geldt dat ook voor kvv? Ze kreeg eerst zo'n 110 gram (ze is 5,5 kilo), maar naar hoeveel moet ik dat dan terugbrengen.? Ik vond 110 gram al zo weinig...

Trouwens, allemaal hartelijk bedankt voor de snelle reacties! Vind dit een zeer fijn forum!  :)
Door Skyline
#2910861
Fijn nieuws  :)

Zo zie je maar niet iedere hond reageert het zelfde, Sky liep een dag later al weer te rennen, moesten We echt rustig houden
Was dag zelf beetje slaperig van narcose maar verder nergens last van

Hebben bij haar ook alles weggehaald ivm ontstekingen in baarmoeder
Door smulpaap
#2910901
Je zou haar gewicht de eerste tijd even goed in de gaten kunnen houden .
Verder kan het afhangen van het merk kvv en de diersoorten die je voert , en de beweging die je hondje krijgt natuurlijk .
Ik heb drie teven , allemaal gesteriliseerd en inmiddels ook niet heel jong meer , ruim 12,5 jaar bijna 11 jaar en ruim 8,5 jaar maar ze zijn niet dikker geworden .
Ik stel hun voeding wel zelf samen en weet dus precies wat erin gaat
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2912016
Bedankt voor de informatie smulpaap. Ik geef momenteel Barfmenu en Darf. Maar ik moet d'r eerst maar weer eens aan het eten krijgen. Ze heeft dat namelijk bijna nog niet gedaan na de sterilisatie. Ze at voor de sterilisatie eindelijk weer goed, maar nu doet ze weer hetzelfde als voorheen. Zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 530.0.html Verder gaat gelukkig alles goed!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door