Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#2910635
Grappig; nooit geweten dat wij zo gevoelig zijn voor die geur. Maar het klopt wel. Iedereen kent 'm.

Geosmin is responsible for the earthy taste of beets and a contributor to the strong scent that occurs in the air when rain falls after a dry spell of weather (petrichor) or when soil is disturbed.
The human nose is extremely sensitive to geosmin and is able to detect it at concentrations as low as 5 parts per trillion.

Afbeelding

komt van een leuke FB pagina;
https://www.facebook.com/IFeakingLoveScience
Door Sietie
#2910781
*Dorothea* schreef: ik vind het altijd een beetje een gootsteenputjeslucht, nu ik er aan denk, zit ie alweer in m'n neus.
hshaha ik vind het juist zoooooo lekker ruiken :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2911006
Pluto schreef: Een ouderwets veld vol prei dat net gesneden is. Heeeeeeerlijk!
Oeh, gatver! Ik vind prei onwijs stinken.

Doe me dan maar een lavendelveld in de avondzon in Frankrijk.  Net na een buitje en met het gras in aan de kanten van het pad net gemaaid.  8)
Door Pluto
#2911018
-Saskia- schreef: Oeh, gatver! Ik vind prei onwijs stinken.

Doe me dan maar een lavendelveld in de avondzon in Frankrijk.  Net na een buitje en met het gras in aan de kanten van het pad net gemaaid.  8)
Is niets mis mee, maar ik ben agrarisch opgegroeid, dus mijn reukzin is enigzins 'anders'!
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2911025
Pluto schreef: Is niets mis mee, maar ik ben agrarisch opgegroeid, dus mijn reukzin is enigzins 'anders'!
:biggrin2:
8) Stadsmeisje he?
Door Lil
#2911086
*Dorothea* schreef: vers gemaaid gras is wat mij betreft de lekkerste lucht die er is.
brrrr neeeee, dat ruikt vies. Of is dat bij mij zo, omdat ik weet dat ik daar enorm van ga niezen en dikke ogen krijg dat ik het vies vind ruiken?


Prei en uienvelden kan ik wel goed hebben, ruikt prima.
Door inni
#2911186
Pas gemaaid gras, drogend hooi, het dennen bos na een regenbui zeker na een zomerse dag, buiten gedroogde was, lakens na 't drogen onmiddelijk weer op bed........... mijn kinderen vinden het stinken, ik geniet en voel me weer jong(er) ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door