Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#290371
Oxo gooit er elke dag wel een worst haar uit met brokken.
Ziek is hij niet, hij is ook niet mager, maar het verbaast me, dat het bijna dagelijks is, dat hij vlak na het eten alles eruit gooit!
En hoe ze aan het woord haarbal komen, is mij een raadsel, want het is gewoon een lange worst! Meer een drol eigenlijk! :-\
Oxo is een Maine Coon.
Laatst gewijzigd door Ine op di 29 mar 2005, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#290381
Ja hoe ze aan het woord haarballen komen, heb ik mij ook al tig keren afgevraagd ???

Heb je al eens wat gegeven voor haarworsten (drollen) ??? ;D
Laatst gewijzigd door Ollie op di 29 mar 2005, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#290385
Ollie schreef: Ja hoe ze aan het woord haarballen komen, heb ik mij ook al tig keren afgevraagd ???

Heb je al eens wat gegeven voor haarworsten (drollen) ??? ;D
Yep, die pasta, maar voor ik het goed en wel op z'n poot heb zitten, zit alles al onder!! :-\ :-X
Het is en zal altijd een brokkenkat blijven, zou dat speciale hairballcontrol voor hem beter zijn?
Door Kefraya
#290394
ine schreef: Het is en zal altijd een brokkenkat blijven, zou dat speciale hairballcontrol voor hem beter zijn?
Sinds een van mijn katten op vers staat, verhaart ze nauwelijks meer en braakt dus ook geen worstjes meer uit :) Maar ja, als Oxo een brokkenkat is, heb je daar weinig aan. Kammen en borstelen doe je al veel, neem ik aan?
Door Ine
#290424
Oxo wordt om de dag gekamd en geborsteld. Zijn vacht is in oktober behoorlijk kort geknipt, omdat hij toen zo ziek was en de echte kam en borstelbeurten hem teveel waren. Hij zit ook niet volop in vacht.
Hij is er niet beroerd van, hij gooit het er makkelijke uit, maar ik vind het alleen zo vaak! :-\
Van de andere katten zie ik het nooit, ook niet van de Ragdoll.
Door Borke
#290625
Nou wij hebben 6 Maine Coons en als ik 6x per jaar een haarbal vind, dan is het al veel.

Vers voeren geeft minder haar.
Als het een notoire brokkenkat is dan zou ik Hill's Hairball control geven, daar had ik ooit de beste resultaten mee van alle brokkenmaaltijden.
Vers kattengras neerzetten helpt ook wel.

Toch is het beslist niet normaal dat je kat zo vaak overgeeft en haarballen kwijtraakt.
Heb je meer katten, kan het zijn dat deze kat je andere katten wast?
Kan het zijn dat de kat de haarvlokken van de grond oplikt?

Het blijven katten nietwaar - never a dull moment :-)
Door Ine
#290640
Oxo is in oktober erg ziek geweest, we hadden hem bijna in laten slapen. We zijn dolblij, dat hij nu weer lekker rondwandelt hier!
Een heel enkel keer zie ik hem Beatel, de Ragdoll weleens likken, maar dat is echt een zeldzaamheid. De andere 2 htk-katten hebben geen interesse in hem en omgekeerd ook niet.
Het likken van haar van de grond lijkt me ook niet echt!
Hij doet het altijd na een brokkenmaaltijd. 's Ochtends dus. :-\
Verder eet hij geen kattengras, maar buiten eet hij dagelijks gewoon gras.
Door Ine
#290646
geer schreef: Eet hij snel en veel?
Nee, hij eet heel gek, net alsof hij een loszittend kunstgebit heeft! Vaak vallen de brokjes dus ook uit z'n bek. Hij eet ook niet echt veel. 's Avonds krijgt hij blik (helaas).
Door Borke
#290668
Even een onsmakelijk vraagje, maar hoe ziet zijn kots eruit?
Kauwt hij zijn brokjes wel?
Hoe ziet zijn gebit en tandvlees eruit?

Heb je echt alles geprobeerd om hem op vers te krijgen, wij hebben hier ook zo'n ex-patient van 11 jaar en die is helemaal opgeleefd nadat ik haar met veel geduld aan de Carnibest heb gekregen. We hadden haar eigenlijk al opgegeven en nu is het Hollands welvaren :-)
Door Ine
#290678
De kots is een droge grijzigbruine drol. Glad met duidelijk wat haren erin.
De katten zijn overgenomen in Augustus van iemand die het al heel lang geprobeerd heeft. Ook hier ben ik daarmee bezig geweest, maar nadat Oxo heel erg ziek is geweest, hebben we de moed maar opgegeven.
Er staat altijd een bakje CB en een bakje blikvoer 's avonds, want mijn htk-katten eten wel vers!
Oxo z'n tandvlees is mooi roze, maar z'n tanden hebben een tik gekregen van z'n ziekte en zijn wat gelig.
Door Femke
#291034
hier vertikken ze het ook hoor, vers eten. Af en toe geef ik tonijn uit blik (toch beter dan brokken denk ik maar) en rauwe kip lusten ze wel. Ik denk dan maar: elk hapje dat ze wel vers eten is meegenomen.

En oliver spuugt ook haasrballen :-\

Geer, schiet mij ineens iets te binnen: Jij hebt het een keer gehad over snoezepoes, dat was blikvoer maar dan met minder rotzooi erin ofzo?? Waar koop je dat??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#291074
Hier in de regio is het dus nergens te koop (snoezepoes)
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 30 mar 2005, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door