Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elvira
#290132
vrienden van me hebben sinds kort een pup. De pup krijgt 2 maaltijden Duck en 2 maaltijden brokken. Ze zijn toen hun oudere hond (10 jaar) ook Duck gaan geven. Nu ging hij elke keer als hij Duck gehad heel veel drinken en daardoor ook veel plassen. Nu is hij gestopt met de oudere hond Duck te geven en nu drinkt en plast hij niet meer zoveel. Ik snap hier niks van, want volgens mij zou hij op Duck veel minder moeten drinken. Iemand een verklaring ?
Door Truus
#290188
Ik heb hier ook geen verklaring voor ???. Met versvlees drinken ze juist minder. Krijgt deze hond ook nog brokken?
Door Lizzy
#290328
Misschien ging de hond deels ontgiften? (en heeft het niet zo zeer met het merk te maken als wel wat er met het lichaam van de hond gebeurde).
Door Truus
#290744
[quote="Elvira"]
hij krijgt ook nog brokken
[/quote]
Jammer. ik zou de brokken weglaten en alleen op versvlees overgaan en dan eens kijken of hij nog zoveel drinkt. De brokken nooit mengen met versvlees !!
Door Elvira
#291218
Ze mengen de brokken niet met de brokken en je hoeft mij niet te vertellen dat ze beter alleen vers kunnen geven. Maar op alleen brokken drinkt hij veel minder ???
Zodra hij een maaltje duck op had, dronk hij z'n bak water leeg en stond hij te plassen alsof hij naar het strand was geweest, ik snap er niks van.
Door wimk
#294346
Mijn Bumpertje eet nu al een maand of 3 niks anders als Duck, en hij drinkt heel weinig, minder als een liter per dag.
Is er met die hond niet iets anders aan de hand?, ik zit te denken aan iets met de nieren of zo?

Wim
Door Truus
#294372
[quote="wimk"]
Mijn Bumpertje eet nu al een maand of 3 niks anders als Duck, en hij drinkt heel weinig, minder als een liter per dag.
Is er met die hond niet iets anders aan de hand?, ik zit te denken aan iets met de nieren of zo?

Wim
[/quote]
Dat is heel normaal hoor Wim. Hier drinken ze ook bijna niet sinds ze versvlees krijgen, de waterbak moet ik steeds verversen.
Door Truus
#294406
[quote="Lupa"]
wim bedoeld of er niks aan de hand is met de hond van Elvira,(tenminste ikdenk dat wim dat bedoel ;D)
[/quote]
Oeps :-\ ja ;)..niet goed gelezen :-[ ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#294775
Eerlijk gezegd denk ik dat de oudere hond gewoon gewend is om veel te drinken na het eten van brokken en dat ook blijft doen nadat ie Duck heeft gegeten (uit gewoonte), daardoor krijgt ie veel meer vocht binnen als normaal, en gaat ie natuurlijk meer plassen. Misschien kunnen ze beter de waterbak even wegzetten als er Duck op het menu staat?
Door marcel
#301184
Ik heb dit meegemaakt met duck en farmfood. Alleen op farmfood ging het perfect. Toen ik met duck begon gingen mijn doggen ineens vreselijk veel drinken en natuurlijk ook meer plassen.
Ik met farmfood en met duck gebeld, vooral omdat deze 2 merken elkaar ook aanbevelen. Bij farmfood vertelde ze me dat er niets aan te doen was. Bij duck hadden ze dit vaker gehoord en vertelde ze me dat het is op te lossen door alleen duck of alleen farmfood te geven.

Het kan natuurlijk ook met andere brokken voorkomen, welke is helaas niet bekend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door