Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#2909793
Ik heb vanmiddag een wespennest in aanbouw uit een vogelhuisje gehaald. Er zaten al een stuk of 10 larven in. Ben blij dat ik dit op tijd ontdekt hebt. Moet er niet aan denken dat ik zo'n enorm wespennest aan het huis zou hebben bungelen in een paar maanden.
Door K&D
#2909829
Africhten met permethrine... :P

Een jaar of wat geleden zaten die onder de dakpannen. Het waren er een beetje veul, zo bleek achteraf. We hadden het amper in de gaten, totdat we iets te vaak wespen in de slaapkamers tegen kwamen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2909962
Wij hadden vorig jaar een enorm nest onder de grond! Zelfs de wespenmeneer vond hem enorm!
Ik heb wel geleerd nu goed op te letten als ik wespen zie!
Arme Boomer is gestoken vorig jaar.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2909969
Mieke L. schreef: Ieks, ik wist niet eens dat dat kon een nest onder de grond  :o
Ja was echt enorm! Hij kwam heel stoer zonder pak en zei: dat doe ik zo wel even.
Tot hij het zag en snel z'n pak ging pakken  ;D
Door monster
#2910016
Een bekende van ons is ook wespenverdelger. Wij hadden in ons oude huis 10 nesten en een kind met een wespenallergie.
Hij vertelde dat veel wespennesten betekend, dat je op een gezonde plaats woont. Wespen lijken op aardstralen enz. te letten als ze een nest bouwen. Ze zijn trouwens prachtig en veel wespen komen in de zomer in onze vijver drinken.
Door inni
#2910119
hehe, dan woon ik gezond..............we hadden enkele jaren geleden in 't voorjaar ineens wespen op de bovenverdieping en we ondekte op zolder tussen de pannen en de kamerwand een nest van 1,20m op 80 cm en 40cm dik.....dat was schrikken. :o
Door K&D
#2910127
monster schreef: Een bekende van ons is ook wespenverdelger. Wij hadden in ons oude huis 10 nesten en een kind met een wespenallergie.
Hij vertelde dat veel wespennesten betekend, dat je op een gezonde plaats woont. Wespen lijken op aardstralen enz. te letten als ze een nest bouwen. Ze zijn trouwens prachtig en veel wespen komen in de zomer in onze vijver drinken.
Ohw, dan wonen wij erg gezond. Die emmer vol was niet het eerste nest...
In de schoorsteen, 2 x in een ventilatierooster, in een vogelhuisje, en onder de dakpannen dus een nest.  :)
De dame die in het vogelhuisje resideerde was inderdaad erg indrukwekkend. Ik vind ze ook mooi hoor, die koningin keek me heel smerig aan toen ik te dichtbij haar kwam, maar het was een bloedmooi wijf :P.

Ik merk nooit wat van aardstralen, dus het zou kunnen kloppen... :biggrin2:

Uit de ventilatieroosters verjagen we ze nu altijd met deodorant. Ze houden niet van Dove... :biggrin2:
Laatst gewijzigd door K&D op za 19 apr 2014, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2910154
Mieke L. schreef: Ieks, ik wist niet eens dat dat kon een nest onder de grond  :o
Ja dat kan dus ;-) jaren geleden hadden kennissen van mijn vader zo'n nest bij vakantiehuisje in Duitsland (zaten bij toeval op zelfde park) in het gazon. Kwamen ze achter toen er na het grasmaaien wel extreem veel wespen aanwezig waren  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door