Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gepke_57
#2909521
Hallo ik zal mij even voorstellen ik ben Gepke en heb problemen met mijn Golden retriever.  :-[
Mijn hond is 15 jaar oud en heeft verlies van ontlasting.
Het is niet dik maar heel dun en nu lijkt het net of het bloed is.
Ik ben naar de dieren arts geweest en die zei het kan een ontsteking zijn en ze voelde van binnen ( nou mijn hond begon te piepen en janken ) niet normaal meer !
Ze zei dat ze iets voelde wat op een abces leek ze wist niet of het een kanker bult was en een biopsie deed ze niet want dan moest mijn hond onder narcose en ze zei dat het 80% zou zijn dat ze er niet meer uit kwam.
Ze voelde iets in de ingang van haar baarmoederhals.
Ze heeft nu een broek aan ( die je gebruikt als een hond loops is ) en verschoon het meerdere malen per dag.
Toen gaf ze mij de keus om mijn hond in te laten slapen !!!
Nou ik wist niet hoe ik het had en werd een huil partij samen met mijn dochter die erbij was.
Mijn hond speelt nog met andere honden ( niet zo ruw of wild ) en ze rolt constant in het gras ze laat mij uit in plaats ik haar.!
Ze loopt altijd voor mij en nooit achter mij zoals een oudere hond zou doen.
Je zou niet zeggen dat ze 15 is ze oogt nog levendig voor haar leeftijd.
Ze is ook mager ze weegt 28,en half kilo.
Weet iemand wat ik kan doen....... want nu ze zo levendig is moet ik er niet aan denken dat ik haar moet laten inslapen .......eens moet het maar zoals ze nu is denk ik er niet aan.
Bijvoorbaat mijn dank. :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2909539
De dingen die je opschrijft vind ik wel ernstig klinken. Je hond verliest bloed.
De da voelt een abces in haar buik en bij haar baarmoederhals zit ook iets.  :-\
Wat ik begrijp, uit je verhaal, ben je nu thuis met je meisje. Zonder medicatie of wat dan ook.
Qua voeding zijn er hier mensen die je advies kunnen geven.
Ik zou zelf toch echt nog naar een andere dierenarts gaan, en er achter zien te komen wat ze nu mankeert. Succes.
Gebruikersavatar
Door Gepke_57
#2909541
Dank jullie wel  voor jullie reactie Neally en tt-tjes.
Ik ga ook inderdaad naar een andere DA want om zo in onzekerheid te zitten is niks.
Mijn dochter en ik zitten ook niet lekker in ons vel .
Ik ga maandag meteen een second opinion vragen en kijken wat daar uit komt.
Bedankt voor jullie reactie !
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2909579
Wat een zorgen! Ik zou zo snel mogelijk een second opinion doen bij een andere DA en indien mogelijk een echo of foto laten maken (zonder narcose). Zo mogelijk nog vandaag of uiterlijk morgen.
Veel beterschap met je hondje!
Gebruikersavatar
Door Gepke_57
#2909596
Pfff was het vergeten dat het maandag tweede paasdag was :(
En ook bedankt Luka en Kira voor jullie reactie  :)
Ik ga vandaag nog naar de dieren arts want zo het weekend zitten ...nee echt niet met stres .
Gebruikersavatar
Door Gepke_57
#2909628
Hallo allemaal.
Dank je Luka en Kira en anderen dat jullie zo meeleven  :bigarmhug:
Ik ben net bij de DA geweest en een second opinion gevraag.
Deze DA heeft Bonnie na gekeken en ze zei dat Bonnie tumoren in haar baarmoederhals heeft en tumoren in haar anus kanaal.
Ze bloed uit haar anus.
Ik heb een antibiotica kuur gehad en dat moet het bloeden minderen.
Bonnie is nog zo levendig en eet en drinkt goed en daarom heb ik het met mijn dochter er over gehad we wachten tot ze zelf aan geeft dat ze niet meer kan.
De DA zei ook ( ze heeft het nog niet ) dat ze bloed armoede kan krijgen.
Weet iemand wat ik Bonnie kan geven waar ijzer in zit of dat ik iets anders kan geven ?
Alvast heel heel erg bedankt voor jullie reactie,s en tips  :)
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2909651
Oeh dit is niet het nieuws wat je graag wilt horen  :'( :'( :'(
Dit soort situaties zijn zo verrekte moeilijk! Het welzijn van jouw hond staat natuurlijk voorop.
Geef je je hond vers voer? Dat is in elk geval vele malen beter dan brokken. Oók als het gaat om ijzer.
Maar heel eerlijk: ik zou Bonnie nog zo veel mogelijk laten genieten van de tijd die haar rest. Ze is sowieso een hond op leeftijd... En daar bovenop komt deze diagnose...
Verder zou ik heel goed opletten of je hond geen pijn heeft of andere kwalen waardoor zij niet meer een waardig leven kan leiden. Je weet echt wanneer dat moment is... Heeft zij medicatie gekregen?
Probeer zelf ook nog zo veel mogelijk van haar en jullie tijd samen te genieten! Zulke momenten zijn kostbaar!

Mijn hond -Laska 7 jaar oud- kreeg ooit de diagnose blaaskanker. Zij had een plaveiselcelcarcinoom. De DA adviseerde mij destijds om haar in te laten slapen. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben toen naar een natuurgeneeskundige gegaan. Met zijn hulp en door hem voorgeschreven medicijnen heeft ze nog een half jaar geleefd en genoten van het leven.
Hoewel Laska een stuk jonger was dan Bonnie is dat misschien nog een optie?
Door Parelridder
#2909657
Wat verschrikkelijk om zo onverwachts te horen dat ze zó ernstig ziek is. Moeilijk te bevatten, als ze nog zo graag wíl en nog dikke lol heeft.
Je schreef dat ze met pijn reageerde op het onderzoek, heb je daar ook iets tegen gekregen? Ik hoop dat de ab kuur het bloeden gaat minderen!
Wat ijzer betreft, dit zit ruim in vlees, dus haar gebruikelijke voeding sluit heel goed aan! Met name rundvlees en ook lamsvlees zijn rijk aan ijzer, het zit minder in kip. Middels het kiezen van de diersoorten die je voert, kun je haar voeding dus extra ijzerrijk maken. Orgaanvlees zoals lever en nier zijn nóg rijker aan ijzer dan spiervlees, maar je kunt dit natuurlijk niet in absurde hoeveelheden geven.
Ik hoop voor jou, je dochter en natuurlijk Bonnie dat jullie nog een mooie en vooral leuke tijd samen in het verschiet hebben! Geniet volop van elkaar!!
Door tt-tjes
#2909762
Wat een vreselijk bericht, maar je weet nu in ieder geval wel wat ze heeft. Ik zou haar het leven zo aangenaam mogelijk maken zolang je nog kan.
Gebruikersavatar
Door Gepke_57
#2909784
Luka en Kira , tt-tjes en Parelridder en Neally .
Ik wil jullie ook namens mijn dochter bedanken voor jullie steun en medeleven.  :flowers:
Toen mijn dochter en ik jullie berichten aan het lezen waren .....hielden we het niet droog pfff.  :'( :'(
We gaan er alles maar ook alles aan doen om Bonnie nog een mooi leven te geven en alles voor haar doen wat in ons macht ligt.
Ik ga morgen meteen vlees halen voor al lamsvlees daar is ze gek op .
Ze krijgt nu brokken van lam en rijst maar ik wil het lamsvlees door haar brokken mixen.
Ik ga het met mijn dochter er over hebben Luka en Kira om naar een natuurgeneeskundige te gaan bedankt voor je tip.
Dank jullie wel lieve mensen voor alles ik hou jullie op de hoogte !
Ook namens Bonnie Dank je wel :-*
Gebruikersavatar
Door Neally
#2910005
Ach, dat is niet niks. Wat een vreselijke diagnose. En je meisje wil nog zo genieten van het leven. Verdrietig hoor. :'(
Veel sterkte.
En ik hoop mee dat ze nog een tijdje (met behulp van een natuurgeneeskundige) fijn bij jullie kan zijn.  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door