Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2909466
Ik heb de kleine meid van cb overgezet op Ropa, dit omdat die laatste veel beter te verkrijgen is.
Echter, haar ontlasting blijft dun, erg dun en verre van wat makkelijk op te pakken drolletjes moeten zijn.
Ik ben haar met 1 worst cb steeds wat meer ropa bij gaan geven maar nu blijft het toch mis.

Wat kan ik doen? Ze krijgt ook trainsnoepjes natuurlijk (zonder gekke toevoegingen of granen) verder niets.
Ik heb haar afgelopen weekend ontwormd, dit nog eens herhalen misschien?

Ik hoor het graag. Ik wil niet te lang sukkelen met zo'n kleintje...
Door Lizzy
#2909474
[quote="Corine1981"]
Ik heb de kleine meid van cb overgezet op Ropa, dit omdat die laatste veel beter te verkrijgen is.
Echter, haar ontlasting blijft dun, erg dun en verre van wat makkelijk op te pakken drolletjes moeten zijn.
Ik ben haar met 1 worst cb steeds wat meer ropa bij gaan geven maar nu blijft het toch mis.

Wat kan ik doen? Ze krijgt ook trainsnoepjes natuurlijk (zonder gekke toevoegingen of granen) verder niets.
Ik heb haar afgelopen weekend ontwormd, dit nog eens herhalen misschien?

Ik hoor het graag. Ik wil niet te lang sukkelen met zo'n kleintje...
[/quote]

Maar de ontlasting op Carnibest was goed? Waarom zet je haar niet over op Carnibest? Om te kijken hoe dat gaat? Als de ontlasting dan goed is, weet je dat Ropa niet het juiste voer is voor jouw hond.

Ik zou sowieso niet ontwormen. Dat is een aanslag voor de darmflora.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2909564
Op cb hield het ook niet over, vooral met het bijgeven van snoepjes... Maar waarmee moet ik haar dan belonen?
En wat ik vervelend vind is dat onze vorige (brok) honden nooit last gehad hebben van een gevoelige maag, ook niet na wisseling van fokker naar onze brok of met beloning erbij...

Nu wil ik dit graag volhouden, maar manlief had liever gister alweer brokken gehaald :(
Door Martine-Tom
#2909573
In CB zit (veel) schapenvet, Tom gaat er ook van aan de dunne. Ropa kende ik niet, ff gelezen en in vrijwel elke variant zit lijnzaad(-olie) daarvan weet ik dat het bij mensen laxerend werkt. Ik zou over gaan op een zo puur mogelijke kvv waar in elk geval deze dingen niet in zitten, bij voorkeur gewoon alleen gemalen dood beest  ;)
Door Parelridder
#2909591
Ik zou niet nogmaals ontwormen op grond van de diarree. Uit het onderzoek te Utrecht is bij mijn weten vooralsnog bij geen van alle deelnemers hier een herhaling nodig geweest en in z'n algemeenheid geldt dat zo er al een herhaling nodig zou zijn, dat ca. 2 weken later is. Diarree kán gevolg zijn van dit bestrijdingsmiddel, daar zou ik zeker rekening mee houden.

[quote="Corine1981"]
Op cb hield het ook niet over, vooral met het bijgeven van snoepjes... Maar waarmee moet ik haar dan belonen?
En wat ik vervelend vind is dat onze vorige (brok) honden nooit last gehad hebben van een gevoelige maag, ook niet na wisseling van fokker naar onze brok of met beloning erbij...

Nu wil ik dit graag volhouden, maar manlief had liever gister alweer brokken gehaald :(
[/quote]Vervelend als een hond wat gevoelig is voor maag/darmklachten. Ik kan me voorstellen dat jullie een link leggen naar de kvv, omdat voorgaande 'brokhonden' het nooit hadden, maar ik ben bang dat de oplossing daarin niet ligt. Sommige honden hebben stomweg veel gemakkelijker maag/darm klachten dan anderen. De kans dat een hond die hierop gevoelig is klachten krijgt is in z'n algemeenheid echt groter als je deze op vers zet dan op brok.

Ik ga mee met Martine-Tom, om een kvv te zoeken waarin weinig tot geen toevoegingen zitten. Kun je bijvoorbeeld DARF krijgen in de buurt? Probeer je eerst de reguliere ('Eko') en als dat wel goed gaat, kun je varianten afwisselen.

Wat voor beloningssnoepjes gebruik je nu, die klachten versterken? Die zou ik sowieso vanaf nu laten staan aangezien gebleken is dat dit de klachten versterkt. Om een beeld te krijgen en daardoor beter mee te kunnen denken: Hoe oud is je hondje, wat weegt ze, hoeveel kvv krijgt ze momenteel en hoeveel beloning geef je per dag?

Ik kan me goed voorstellen dat je het zeker met een puppy niet te lang aan wilt kijken. Ik zou een doosje Okugest (VSM) tabletjes halen bij de drogist. Even afhankelijk van haar gewicht hoeveel je geven mag. Maar dit is veilig en de ervaringen zijn ronduit prima!
Ik wrijf 1 tabletje tussen 2 plastic (eier)lepeltjes fijn, als een vijzel (een homeopatisch middel mag volgens sommigen niet met metalen lepels geplet worden, ik houd mij daar zekerheidshalve aan). Dat poedertje kieper ik vanuit het lepetje in de bek (mag niet in aanraking komen met je vingers, t.b.v. het middel, wederom een 'regel' rondom homeopatische middelen waarin de ene strenger is dan de ander) zodat het door de slijmvliezen opgenomen kan worden. Een uur voor en na het ingeven geen eten geven. Ze vinden het lekker, zoet heb ik me laten vertellen, dus het is zeker niet akelig voor pup.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2909595
Bedankt voor je reactie!

Volgens manlief was haar ontlasting met de cb wel degelijk beter, dus skip ik deze trainers maar even (maar waar dan mee te trainen ?) En knal de ropa de deur uit.
Op zich lijkt mij dat schapenvet natuurlijker is dan lijnzaadolie, stom, helemaal nooit aan gedacht, ik zocht het eerder in een evt overgevoeligheid voor een bepaalde diersoort, maar die olie lijkt me eerder ellende geven.

Anyway, even terug naar de cb en zal okugest tabletje ervan geven vanavond.

Ze wordt zondag 10 weken, is nu 2 weken bij ons, maar wanneer je een week derrie opruimt lijkt dat natuurlijk véél langer, ha ha...
Door Parelridder
#2909647
[quote="Corine1981"]
(...) Volgens manlief was haar ontlasting met de cb wel degelijk beter, dus skip ik deze trainers maar even (maar waar dan mee te trainen ?) En knal de ropa de deur uit. (...)[/quote]
Wat gaf je tot nu toe qua beloningsmateriaal, waar de klachten van toe nemen? Dan kunnen we me denken over andere opties, die misschien wél gaan ;)
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2909854
Ja, da's allemaal leuk voor straks, maar we zitten midden in een verhuizing, dat is dus nog geen optie helaas.

Anyway, vandaag cb gegeven en poep was net al beter. Qua beloning doe ik maar gewoon rustig aan met gekochte gedroogde vleesjes. Ben al erg blij dat er gelijk verbetering lijkt te zijn.
Geen ropa meer hier.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2910001
Ik heb geen officiële droger. Wel een oven, en die zet ik op veertig graden en dan doe ik op de rekjes vis of kipfilet. Meestal
snij ik dunne reepjes, die ik dan ik stukjes kan breken.
Na een paar uur is het lekker om als beloning te geven. Ik bewaar het in glazen potten met daarin kleine zakjes zout. Om het vocht wat er
eventueel nog inzit daar in te laten trekken.
Zelf de poes, die geen vers wil, laat zich hiermee verleiden. Succes.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2910314
Ik heb kipfilet gehaald dus dat ga ik even koken...
Maar haar ontlasting is na één dag cb (en af en toe andere dingen die per ongeluk uit mijn zoontjes hand vallen :o) al weer goed, dus hou het maar op de worst.

Alleen blijft ze bere honger houden en vind ik haar echt mager. Ze krijgt al wat meer dan op de voorschriften staat, maar het zet niet aan.
Nu hoef ik geen te dikke pup, maar ze is nu wel erg skinnie, valt ook echt aan op haar eten.
Ze krijgt nu bijna 300 gram per dag en ze weegt iets over de 4 kilo.
Hoeveel 'teveel' mag ik haar geven of is daar geen max aan en gewoon op gevoel...
Laatst gewijzigd door Corine1981 op za 19 apr 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door