Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#2909485
ik sta net mijn koekenpan af te wassen
waar gisteren een heerlijk stuk ganzen filee in heeft gelegen
toen dacht ik aan de mensen die geen vlees eten
en wat ze eigenlijk missen

ik eet heus niet elke dag vlees
maar ik zou niet zonder willen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2909488
Die missen niks. Misschien zijn er ook wel dingen die jij niet wil eten, omdat het je tegenstaat, of dat je het niet lust. Die mis je ook niet. Ik mis in ieder geval geen zuurkool en ook geen haggis e.d.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909490
Eigenlijk zou ik het prima kunnen missen qua smaak, maar mijn lijf kan het niet missen qua voedingsstoffen. Dus ja, ik eet vlees. En regelmatig ook.

Ik ben een hele lange periode vegetarisch geweest. En juist omdat je er bewust voor kiest mis je eigenlijk niets. Als je er je best voor doet zijn er genoeg vervangende producten. Van die vegetarische dingen maar ook bijvoorbeeld groenten en andere lekkere dingen.
Door suzanne 1
#2909503
Ik ben verplicht vegetarier  :( omdat om de een of andere rare reden ik giga slijmbeurs ontstekingen krijg als ik vlees eet. En dat is zo pijnlijk....dan wil je het wel laten. En moet zeggen, eet nu een jaar vleesloos en ik mis het niet.  Het voelt zelfs wel heel erg goed dat ik nu geen vlees meer eet, terwijl ik toch echt gek op vlees eten was.
Door fem fatale
#2909513
Ik eet nu 4 jaar veganistisch en daarvoor ruim 10 jaar vegetarisch en ik heb juist medelijden met mensen die vlees en zuivel eten  ;)
Door TMG1961
#2909517
Ik eet een beetje gemengd, dagen met vlees en ook soms zonder vlees. De mens is een omnivoor dus zo gedraag ik me ook kwa eten  :biggrin2:
Laatst een documentaire gezien over vegetarisch en toen bleek dat er toch heel veel verstopte dierlijke producten in levensmiddelen zitten waar ook vaak vegetariërs niet bij stilstaan. Zoals bv veel rode dranken, die worden gekleurd dmv gedroogde en gemalen luizen of gelatine of Colloïdaal proteïne, Chondroïtine en glucosamine of bv Oscillococcinum daar zit ook dierlijke producten in.

Neem eens een kijkje op http://www.vegetariers.nl/voeding/veelg ... instinkers
Door lianneke
#2909563
Mijn dochter is zwanger en al 15 jaar vegetarier, maak me toch wel zorgen of het nu wel zo verstandig is, als je zwanger bent bedoel ik.
Door siempie73
#2909566
Ik eet al 28 jaar vegetarisch en ik heb nou niet het gevoel dat ik iets mis. 
Ook 2 zwangerschappen volbracht,  geen problemen
Door lianneke
#2909585
siempie73 schreef: Ik eet al 28 jaar vegetarisch en ik heb nou niet het gevoel dat ik iets mis. 
Ook 2 zwangerschappen volbracht,  geen problemen
Oke, heb er ook wel vertrouwen in hoor, maar ja, moedergevoelens he denk ik dan maar.
Door eelke
#2909586
Hope schreef: Eigenlijk zou ik het prima kunnen missen qua smaak, maar mijn lijf kan het niet missen qua voedingsstoffen. Dus ja, ik eet vlees. En regelmatig ook.

Ik ben een hele lange periode vegetarisch geweest. En juist omdat je er bewust voor kiest mis je eigenlijk niets. Als je er je best voor doet zijn er genoeg vervangende producten. Van die vegetarische dingen maar ook bijvoorbeeld groenten en andere lekkere dingen.
Hee da's mijn verhaal!
Door Mowgli
#2909618
Ik ben niet vegetarisch, maar eet bewust een stuk minder vlees. Hooguit 2 keer per week en als we brood eten, doe ik meestal verschillende soorten kaas op brood i.p.v. worst. Doordat we een stuk minder vlees eten, waardeer ik een stuk vlees des te meer en smaakt het tig keer lekkerder als "vroeger" toen we nog iedere dag vlees aten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2909629
Angelique schreef: Die missen niks. Misschien zijn er ook wel dingen die jij niet wil eten, omdat het je tegenstaat, of dat je het niet lust. Die mis je ook niet. Ik mis in ieder geval geen zuurkool en ook geen haggis e.d.  :biggrin2:
+1 (zeker voor wat betreft de zuurkool  ;D )(en de hagedis ook wel  :o)
Door Esther Q
#2909635
nikèdog2000 schreef: ik sta net mijn koekenpan af te wassen
waar gisteren een heerlijk stuk ganzen filee in heeft gelegen
toen dacht ik aan de mensen die geen vlees eten
en wat ze eigenlijk missen

ik eet heus niet elke dag vlees
maar ik zou niet zonder willen
Mensen die geen vlees eten hoeven nooit zo'n vieze, vette vleespan af te wassen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door