Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#290753
Vinden jullie t wat? Ze eten niet elke dag bot omdat ze elke dag CB eten 's morgens
Als er wat fout zit dan hoor ik t graag.. kan ik t weer aanpassen ;)

MA   Konijn
DI:    Paarden vlees + Groente + Huttekaas + Visolie Capsule
WO:    Kip karkas
DO:   Runerhart + Groente + ei + Zeewier + Visolie capsule
VRIJ:   Lams strot
ZA:   Kalkoen + Groente + Zeewier + Vislolie Capsule
ZO:    Carnibest
   
   
MA:    Rundergehakt + Groente + Hutte kaas + ei + Visolie capsule + Zeewier
DI:    Lamsribben
WO:    Kipfilet + Hartjes + Groente + Visolie Capsule
DO:    Eenden nek + Runderlap + Groente + Zeewier
VRIJ:    Vis + Hutte kaas + Groente
ZA:    Kalfs strot
ZO:   Carnibest
Door the dude
#290947
Lekker veel variatie ! Ziet er erg goed uit.

Ik zou, persoonlijk:
- het rundergehakt vervangen door gewoon rundvlees, dat kunnen ze beter verteren.
- de kipfilet vervangen door kippeboutjes, goedkoper en beter voor ze.
- meer orgaanvlees geven, en dan niet alleen hart maar ook lever (laxeeermiddel, spoelt ff lekker die darmen door) en pens.
- niet te veel groentes geven. Is alleen lastig te zeggen, want er staan geen gewichten bij. Ikzelf zou niet meer dan 10% van het dieet uit groentes laten bestaan.
Door Lizzy
#291455
Ik weet niet waar je de 10% vandaan haalt The Dude, maar wat mij betreft kun je zelfs 15% groente geven, zonder problemen. Verder ziet het er inderdaad heel gevarieerd uit! Super! Aangezien er geen gewichten bij staan is het inderdaad ook moeilijk te bepalen of je voldoende spiervlees/bot en dergelijke geeft. Maar dat heb je misschien zelf allang berekend. Ik sluit me zeker bij The Dude aan over het gemalen vlees. Ik vind vlees in grote brokken beter.
Door Stephanie
#292437
Oh oke dus beter gewoon rundvlees dan gehakt.. ( maar Jersey vindt t zo lekker ;))
Goeie tip !
En idd de procenten heb ik berekend met zo een programma wat ik van iemand hier een keer heb gehad.
Toevallig staat hier kipfilet maar in een andere week eten ze bv weer kipkarkas.
Dit was toevallig net 2 weken die ik had op geschreven.

Bedankt, heb ik toch weer ff de tusendoor bevestiging dat ik t nog steeds goed doe :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door