Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#290919
Ik vraag dit even voor iemand anders, met een Herder met chronische darmklachten.

Uit een scopie is gebleken dat deze hond geen of nauwelijks darmvlokjes heeft, zijn maag en darmen zijn helemaal rood en ontstoken.
Het is de Ziekte van ...?? (huppeldepup...in de zenuwen is de eigenaar dus de naam vergeten).

De hond moet nu op een dieet van koolvis en macaronie ( ::)).

Wie weet welke ziekte dit is? En wat kan de hond nog verder helpen (jaaahhhh....I know... ;D...vers, maar hij kreeg Duck en dat ging niet goed...)... supplementen?...ideeen?...tips?
Laatst gewijzigd door Peet op wo 30 mar 2005, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#290934
Peet schreef: Ik vraag dit even voor iemand anders, met een Herder met chronische darmklachten.

Uit een scopie is gebleken dat deze hond geen of nauwelijks darmvlokjes heeft, zijn maag en darmen zijn helemaal rood en ontstoken.
Het is de Ziekte van ...?? (huppeldepup...in de zenuwen is de eigenaar dus de naam vergeten).

De hond moet nu op een dieet van koolvis en macaronie ( ::)).

Wie weet welke ziekte dit is? En wat kan de hond nog verder helpen (jaaahhhh....I know... ;D...vers, maar hij kreeg Duck en dat ging niet goed...)... supplementen?...ideeen?...tips?
Als ze al naar je tips wilt luisteren Peet. In die topic is geloof ik een keer of 20 tegen haar gezegd dat ze beter kvv kon proberen en dat deed ze toen ook niet, want de DA zei dat het niet mocht. :-\ En ik kreeg zelfs van iemand te horen dat ik niet zo moest pushen ??? als iemand niet open stond voor kvv voeren aan je hond.

Voorheen zou ik hebben gezegd dat ze zo CB kon komen halen om te proberen (is toch anders dan Duck) maar ja dan krijg ik weer allemaal rare pbtjes van "jij met je vlees!" dus dat doen we maar niet meer.

Eigenlijk wel zonde he.....
Door Peet
#290942
Meen je dat nou, Bianc? Boze pb'tjes? :o :o Nou ja, zeg....tja...de Herderfanaten kunnen soms wat...eeuhhh..."vreemd" uit de hoek komen, zachtjes gezegd...Maar ze is toch Duck gaan geven, dus het "gepush" heeft wel gewerkt!

Maar het is nog zo'n jong beest ook, dus dubbel zonde als die nu al gedoemd is tot - ik noem maar even wat - een leven lang Pred .....

Maar ik heb wel in de smiezen dat Harley (= de hond) in ieder geval geen gluten moet hebben (=koolhydraat). Misschien dat ik daar wat mee kan....Ik las net dat Parvo ook de darmvlokken vernietigt, en Coeliakie ook (maar of een hond Coeliakie kan krijgen?)....afijn ik spit nog ff everder...

Lizzy, dit dieet is voor een x aantal weken. In de tussentijd wordt er nog een mestonderzoek gedaan en worden de genomen bioten onderzocht.... Ze zegt verder dat áls het de Ziekte van dinges is, dat het dan met het dieet goed te behandelen is.

dat wijst toch op een gluten- of kh intolerantie, niet?
Door Audrina
#290943
Ik vind het trouwens ook niet zo raar van die darmen als je kijkt wat ze dat arme beest in een paar weken tijd allemaal al gegeven heeft. Of die darmvlokken daar ook van verdwijnen weet ik niet, maar in iig is dat ook 1 van de redenen dat die hond zich zo beroerd voelt.
Je kan ze in ieder geval advies geven, als je wat meer gevonden hebt. En dan is het aan haar of ze er ook wat mee doet. ;)
Door oebaya
#290961
Heeft de hond soms de ziekte van Crohn? Als je even met google aan de gang gaat en ziekte van Crohn bij honden intypt komt er veel informatie boven water.
gr.
Nicolette
Door Peet
#290962
Daar zat ik net als aan te denken, te meer omdat hij ook een slijmbeursontsteking heeft...en dat gaat vaak samen!

Bedankt voor het meedenken, ik ga er verder mee aan de slag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door