Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#289524
Sunday had vanaf gisteren was pus in zijn ooghoek, al een paar keer schoongemaakt. Zat ik net dat oog eens goed te bestuderen, zie ik in zijn onderste ooglid een hele grote hout splinter liggen :o helemaal ingepakt in van dat vieze pusserige slijm (natuurlijk alleen maar goed, om het oog te beschermen).
Heb hem eruit gehaald met een pincet (eerst een beetje naar de ooghoek gewreven, heeel voorzichtig) en daarna gespoeld met wat zilverwater. Zal dat vandaag nog een paar keer herhalen.

Maar wat denk je, kan het oog ook beschadigd zijn? Hoe kom ik daar achter? Het ooglid is flink rood en een beetje pusserig, maar dat kan natuurlijk ook afweer zijn tegen die splinter.
Door Lizzy
#289531
Getverdemme!! Jeetje, wat een ellende joh.... Volgens mij kom je er maar op 1 manier achter of het beschadigd is en dat is : naar de dierenarts gaan. Die doen er dan een oranje kleurstaafje in (in het oog) en dan kunnen ze zien of er beschadigingen op het oog aanwezig zijn.
Door Femke
#289537
Lizzy schreef: Getverdemme!! Jeetje, wat een ellende joh.... Volgens mij kom je er maar op 1 manier achter of het beschadigd is en dat is : naar de dierenarts gaan. Die doen er dan een oranje kleurstaafje in (in het oog) en dan kunnen ze zien of er beschadigingen op het oog aanwezig zijn.
brrrr ja die test die ken ik wel.
Mijn DA had nog nooit meegemaakt dat iemand bijna flauw viel van zo'n test, maar ikke dus wel! Deze vloeistof was geel (echt fluoriserend geel) en ik werd helemaal slap op de benen toen ik die rare gele ogen van Sunday zag (dit is een paar jaar geleden gebeurd)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289538
nou dan weet je nu wat je te wachten staat ;)
Ik zou het wel even na laten kijken Femke
Door Femke
#289543
sylvia schreef: nou dan weet je nu wat je te wachten staat ;)
Ik zou het wel even na laten kijken Femke
is dit een spoed geval? of kan ik beter tot morgen wachten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289545
Femke schreef: is dit een spoed geval? of kan ik beter tot morgen wachten?
Morgen is het ook zondag , heb je geen chlorafenicol in huis?
Door Femke
#289566
sylvia schreef: Morgen is het ook zondag , heb je geen chlorafenicol in huis?
chlorawattes?

Nee, wat is dat en waar is het voor??


zijn oog ziet er trouwens aardig "rustiger"uit
Laatst gewijzigd door Femke op zo 27 mar 2005, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#289571
Cloramfenicol, das hetzelfde als Caf oogzalf, wat tegenwoordig ook weer ietsjes anders heet, zag ik van de week :-\
Door Ine
#289600
Deppen/druppelen met melk op kamertemperatuur, als je niet anders hebt!!
Sterkte meis en geef Suday een knuffel!! :-*
Door Eidos
#289987
Ohw bah .... Inderdaad even goed in de gaten houden...

Knuffel voor Sunday en een lebber van zn maatje Dos :-*
Door Lind@
#290176
Ach, beterschap!
Bij Lothar was dat spul op zijn neus gekomen omdat hij bewoog, had 'ie groene/gele/oranje ogen, en een groene neus, mijn zoontje moesten er erg om lachen, maar het zag er niet uit toen ik daarna lopend met hem naar huis ging ::)
Door Femke
#290922
gossiemikkie, vergeet ik helemaal een update te geven.

Ben vd week bij de da geweest, geen beschadiging geconstateerd, heb oogzalf meegekregen (chlorafenicol) en het knapt hartstikke goed op!
Door Femke
#290926
geer schreef: Mooi Fem! :D
brrrrr hij had weer aliën-ogen :o :o :o :oen ook een aliën neus.
Door Eidos
#290966
Ben blij dat er niks beschadigd was :D. Kan me voorstellen dat dat een heel eng gezicht is :-X.. Nogmaals knuffels van ons :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door