Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2908945
Tja, ik kan het niet echt anders uitleggen.
Wat een lucht kan er uit zo'n klein beest komen zeg  :-X

Is er iets wat ik daar aan kan doen? Hij heeft geen rommelbuik, ik vind zelden een stukje bot terug. Maar stínken! Phoeheej!
Door Dagmar S
#2908960
Geen advies maar het komt mij heeeel erg bekent voor  ;D
Helemaal als ik iets van kool in de groentemix had zitten, dan kon ik beter het huis uitvluchten.
Rosa is nu bijna 10 maanden en het is wat beter geworden. Minder vaak en minder stank.
Lees wel even mee.
Door Lizzy
#2909041
Hope schreef: Tja, ik kan het niet echt anders uitleggen.
Wat een lucht kan er uit zo'n klein beest komen zeg  :-X

Is er iets wat ik daar aan kan doen? Hij heeft geen rommelbuik, ik vind zelden een stukje bot terug. Maar stínken! Phoeheej!
Geef je fruit?
Wat voor groenten voer je?
Is het vooral na geiten/lamsvlees of maakt niet uit welk vlees?
Is het na rauwe eieren? (want dat is vrij logisch).
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909064
Lizzy schreef: Geef je fruit?
Wat voor groenten voer je?
Is het vooral na geiten/lamsvlees of maakt niet uit welk vlees?
Is het na rauwe eieren? (want dat is vrij logisch).
Fruit, zelden. En eigenlijk dan alleen een stukje appel.

Lam krijgt hij in zijn orgaanmix, dus dagelijks. Geit voer ik niet (stel dat ik ooit moet elimineren).
Rauwe eieren staan wel op het menu. Dan is het inderdaad wel erger, maar zonder eieren is het niet weg.

Vandaag heeft pupmans ook veel jeuk. En schilfers.
Iets meer vis geven? Hij krijgt 2 sardientjes per week als extra.
Door Lizzy
#2909068
Meer dan 2 sardien lijkt me wat veel. Je zou wat visolie kunnen geven. Misschien is ie zijn puppy vachtje aan het kwijtraken? Is ie op brok afgespeend of op vers?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909071
Lizzy schreef: Meer dan 2 sardien lijkt me wat veel. Je zou wat visolie kunnen geven. Misschien is ie zijn puppy vachtje aan het kwijtraken? Is ie op brok afgespeend of op vers?
Hij is afgespeend op kvv. Maar ik vind inderdaad veel haren in huis, ik kijk het wel even aan.
Door Lizzy
#2909181
Het kan zijn dat hij zijn haartjes kwijt aan het raken is en daarom jeuk heeft. Ik zou het ook even aankijken. En qua scheten laten: ik zou een kuurtje probiotica geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909228
Lizzy schreef: Het kan zijn dat hij zijn haartjes kwijt aan het raken is en daarom jeuk heeft. Ik zou het ook even aankijken. En qua scheten laten: ik zou een kuurtje probiotica geven.
Welke dosering geef ik aan een pup?
Door Lizzy
#2909231
Hope schreef: Welke dosering geef ik aan een pup?
Ik zou beginnen met een kwart van de mensendosering als je een probiotica koopt dat geschikt is voor mensen. En eventueel naar de halve dosering indien nodig. Dr. Mercola heeft een nieuwe super sterke probiotica voor honden, daarvan kun je de aanwijzingen op de verpakking van opvolgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door