Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2908304
Sinds een dag of twee maakt Nelson soms een snurkend geluidje bij het ademen. Hij hijgt ook sneller en is sneller buiten adem bij het spelen.

Is dat een reden voor een check bij de da, of stel ik me aan?  :-[
#2908427
Ik zou zeggen, checken kan geen kwaad. Onze Whisper snurkte pas ook af en toe. Daarnaast wilde ze in 3 dagen tijd niets meer wandelen, dan na 3 dagen liep ze weer volop mee. En dat duurde dan weer een maandje en dan had ze precies hetzelfde gedrag weer. Zij had bronchitis en een longontsteking. Whisper heeft niet gehoest en geen andere verschijnselen gehad, maar ben wel geschrokken.

Dus even checken kan nooit kwaad, zeker niet als ze ineens snurken en buiten adem zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2908531
Radja schreef: Misschien ook ff temperatuur opmeten!? En is Nelson ook slomer?
De thermometer geeft weer aan dat de batterij leeg is. Wat een ondingen zijn dat toch. Als je ze nodig hebt zijn ze leeg  >:(

Slomer is hij niet. Onrustiger wel.
Hij ligt iedere 3 minuten op een andere plek in huis.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2908548
Dat lijkt mij toch te duiden dat Nelson echt niet lekker in zijn vel zit! Pijn,koorts (koorts soms kan je het ook checken door de binnenkant van de oren te voelen,voelen warmer dan anders,zijn ze heet), lastig! Misschien idd toch een bezoekje aan de DA!

Beterschap
Door sella
#2908577
Ik zou even overleggen met de da. Die wurmen groeien zo hard, dat kost veel energie, en als er dan wat heerst, willen ze dat weleens meepakken.
Is hij nu niet bloedheet en drinkt pie en poe gaan gewoon door, dan zou ik als het morgenochtend niet beter is meteen even met de da aan de lijn hangen.
Is hij wel bloedheet, dan zou ik nu nog even overleggen.
In geval van nood, ben ik heel pragmatisch en doe ik gewoon mijn eigen thermometer in den poeperd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door