Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2908366
Onze kleine Yeye (die groeit als kool) kreeg bij de fokker CB, ik heb haar overgezet op ROPA omdat dat hier beter te krijgen is, maar eigenlijk wil ik erbij gaan BARFen.
Nu wil ik haar, omdat ze haar eten in 2 tellen opheeft (en eigenlijk is dat al korter) alvast wat meer te knabbelen geven.
Ik heb alleen nog ernstig beperkte vriezerruimte en kan dus niet oneindig veel verschillende knaaghapjes erbij bestellen.

Ik heb al runder en lamshart in de vriezer liggen (dit krijgt ze er af en toe bij voor de lekker en het wennen aan wat meer kauwen) maar om de percentages in de gaten te houden moet daar natuurlijk wat meer bot tegenover staan.

Nu zat ik bij Caroba te kijken (misschien de simpelste oplossing voor kleine hoeveelheden hier), maar wat kan ik erbij geven? Ze hebben daar niet veel anders dan kippennekken of karkassen, zelfs nog geen konijnkarkas...
Iemand anders nog een tip?
Wil straks wel meer gaan BARFen en met de lijntjes meebestellen, maar goed, ik moet het nu nog doen met een halve lade in de diepvries  :-[
Laatst gewijzigd door Corine1981 op za 10 mei 2014, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2908494
Dat is mijn vraag niet echt, het gaat erom wat ik er naast kan geven nu de hoofdmoot vooral KVV is, dan neem ik uiteraard zoveel mogelijk de BARF percentages in acht ALS ik dat bijvoer, maar omdat ik dus niet uitgebreid al van alles kan gaan bestellen is mijn vraag juist wat dan nu wijsheid is, want ze zal toch ook wat aan (vast) bot moeten wennen en ik wil dat haar maagje wat beter gevuld is.
Laatst gewijzigd door Corine1981 op di 15 apr 2014, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2908524
als je 4 á 5 dagen in de week kvv geeft, dan kan je daarnaaast gewoon wat experimenteren met barfhappen zonder dat je je al druk hoeft te maken over de juiste verhoudeingen. ik zou alleen niet te veel orgaanvlees geven, want dat zit vaak al voldoende in kvv's verwerkt.

Wat je zou kunnen proberen zijn eendennekken, kippenruggen of kipkarkas als dat goed gaat qua verteren kan je ook eendkarkas proberen. Hoe je bot het beste opbouwt kan je het beste in de barfhoek vragen. Aangezien ik niet meer geef dan kipkarkas, kwartel of eendennekken kan ik je daar niet bij helpen, maar Caroba heeft wel een aantal verschillende soorten (fazantkarkas, kalkoennek, kwartels etc.)

Als je daarbij bijv wat paardenspiervlees of rundvlees geeft , een eitje en misschien wat verse gepureerde groente dan heb je een hele leuke maaltijd voor 2 dagen per week.

een interessante link voor jou om te lezen is deze (een goede uitleg over kvv in combinatie met barf) :

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 16 apr 2014, 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2910613
'Normaal' heeft Caroba ook 3kg konijnendelen in het assortiment (meestal karkasjes met hier en daar een orgaantje). Toevallig wilde ik deze gaan bestellen en zag ik ze nu inderdaad niet. Ik heb per mail gevraagd of dit later wel weer te bestellen zal zijn, want dit is inderdaad een leuke afwisseling op de kipkarkasjes en eendennekken die ik geef naast (net als jij) hoofdzakelijk kvv.
#2920656
Even in aanvulling hierop, een beetje blonde vraag allicht (past gelukkig bij mijn haarkleur) maar hoe halen jullie de diepgevroren barf hapjes uit elkaar? Ik had een klomp kippen- en eendennekken, enige optie was ontdooien, maar eer puplief door een kilo eendennekken hen is is het hele Barf-voor-afwisseling en extra erbij ook weg :-(
#2922438
Bah, vanmorgen heeft puplief twee keer de bench onder gepoept, waterdun is het.

Heb eendennekjes en lamshart erbij gegeven afgelopen twee dagen.
Maar elke keer dat ik zoiets doe gaat ze aan de dunne.
Vorige week had ze brok gesnoept bij de fokker en pens op, dat was ook vragen om problemen.

Ik ga haar nu maar even alleen de Meat4Dogs geven zonder iets anders erbij, kijken of alles dan rustiger wordt, maar baal wel, wat als dat totaalvoer niet zo compleet is als er staat?
En heb net paar kwartels en zalm besteld, ik durf het niet meer te geven.

Iemand een idee waardoor ze zó gevoelig kan zijn?
Het idee achter vers vlees is toch juist dat je zo veel mogelijk wisselt met diersoorten... ik durf barfen helemáál niet aan zo....

Kon manlief nog nét weerhouden van brok halen, maar snap ook wel dat hij ervan baalt. Jaren honden gehad op brok en nooit ergens last van en nu alleen maar gezeur elke keer.
Ik vind het ook sip voor puplief...
Door Martine-Tom
#2922533
[quote="Radja"]
Hart laxeert en in kvv zit al vrij veel orgaanvlees en eendennek is vrij vet,dus grote kans dat Yeye daarvan aan de race raakt.

Het zou natuurlijk ook gewoon een virusje kunnen zijn.
[/quote]Dat dus....
Orgaan zit al heel veel in kvv normaliter dus als je daarnaast nog meer orgaan voert kan dat laxeren.
Volgende x wat botwerk geven denk dat dat beter valt ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door