Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#2907790
Voor het geval je het nog niet wist: vanaf morgen kun je contactloos betalen met je ING-pas. Dit staat standaard aan.
Je kunt dit uitschakelen via Mijn ING, rechter kolom, Uw betaalpas instellen.

Let op: dit dient per rekening, per betaalpas te gebeuren!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2907796
Ik wist niet eens wat contactloos betalen was. Die gaat mooi uit, bedankt Ronald!

Edit; Oh, ik heb blijkbaar nog een oude betaalpas; die doet 't sowieso niet  ;D
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op ma 14 apr 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2907809
Zou je bij die contactloze passen de chip "uit kunnen schakelen" door hem in de magnetron te doen? ::) Waarschijnlijk sloop je dan ook de chip die je normaal gebruikt, maar contactloos doet ie t dan in ieder geval niet meer.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2907810
Als er op de achterkant van je pas dit symbool staat:
Afbeelding
is de pas geschikt om contactloos mee te betalen.

Per definitie staat het dus aan. Je zult zelf actie moeten ondernemen om hem uit te schakelen.

Ennuh: Michiel: als je de pas in de magnetron legt (en je zet de magnetron aan) loop je ook het risico dat de andere pasinformatie verloren gaat... En dan moet je een nieuwe pas aanvragen (met de mogelijkheid tot contactloos betalen).
Door M@rina
#2907814
Van de site van iNG:
Kan iemand anders contactloos betalen met mijn Betaalpas als deze verloren of gestolen is?

Het is belangrijk om zorgvuldig met uw pas om te gaan. Bent u uw pas verloren of is deze gestolen? Neem dan direct contact op met de ING via 020 22 888 00 (vanuit het buitenland +31 2022 888 00) dan blokkeren wij direct uw Betaalpas. Tot het moment van blokkeren kan uw pas worden gebruikt. Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos kan worden betaald is € 50. Is uw Betaalpas na verlies of diefstal door iemand anders gebruikt voor contactloos betalen zonder pincode? Dan vergoeden wij u het bedrag dat door deze betalingen is afgeboekt. Hiervoor heeft u geen eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u weet dat u de Betaalpas kwijt bent, maar deze niet direct laat blokkeren. Of als u kon weten dat uw Betaalpas voor frauduleuze handelingen gebruikt zou worden.
Je kan dus max 50 euries kwijtraken als je pas gestolen wordt of als je hem verliest.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2907816
Bij Vodafone kun je trouwens ook binnenkort contactloos betalen. Niet via je betaalpas, niet via je telefoon met ingebouwde chip voor contactloos betalen, maar met een sticker die je achterop je telefoon kunt plakken, of wanneer je dus zo'n chip hebt, met een speciale nieuwe simkaart ::) Lekker handig...
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2907823
M@rina schreef: Van de site van iNG:

Je kan dus max 50 euries kwijtraken als je pas gestolen wordt of als je hem verliest.
En dat is best wel een bedrag, zeker voor een student of een scholier...
Gebruikersavatar
Door Thea
#2907830
Ja en als je dus niet gemerkt heb dat je pas bv verloren is kunnen ze denk vaker ermee betalen.
Volgens mij is die 50 eu pd :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2907874
Mijn man heeft een pas nodig om contactloos te betalen dus lekker zo laten , maar ik ben Betaalpas (mede)rekeninghouder maar ik kan het niet aanpassen, dat moet gebeuren via mijn ing .

Daar kan ik wel komen maar die is dan van mijn man???

Hoe moet dat dan?
bij mij staat hij dus aan..
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2907878
Oke gevonden, ik moet zelf ook een wachtwoord aanvragen enz.

Dus dat wordt even wachten..

Nu heb ik een rekening van mijzelf en dat lukt weer niet om een wachtwoord aan te vragen. pfff ga die maar opzeggen geloof ik is alleen voor de belasting..
Laatst gewijzigd door *Marga* op ma 14 apr 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2907879
Ronald schreef: En dat is best wel een bedrag, zeker voor een student of een scholier...
Is uw Betaalpas na verlies of diefstal door iemand anders gebruikt voor contactloos betalen zonder pincode? Dan vergoeden wij u het bedrag dat door deze betalingen is afgeboekt. Hiervoor heeft u geen eigen risico.
Die 50 euro krijg je dus gewoon terug
hannabelgje schreef: Is dat niet het bedrag per transactie? Ik kan dan 50 euro per winkel uitgeven lijkt mij. Kan dus behoorlijk oplopen dan.
Nee max. tot 50 euro contactloos betalen maakt niet uit hoe vaak of hoeveel dagen als je maar niet boven de 50 euro uitgaat. Je moet dan weer een transactie doen waarbij je moet pinnen en daarna kan je pas weer contactloos betalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door