Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#2906333
wie weet dit!
als je een vloer heb laten leggen
met 5 jaar garantie
en dat is niet goed gedaan komen ze een andere vloer leggen
dat is bij mij gedaan
maar ik ben nog steeds niet te vrede
nu wordt er door dit bedrijf gezegd dat de garantie is komen te vervallen
omdat ik een andere vloer heb gekregen
klopt dat?
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op di 15 apr 2014, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2906334
Nee dat klopt niet natuurlijk niet! Die vloer die je nu hebt liggen is toch ook nieuw? Je kunt gewoon die vijf jaar in totaal aanhouden (vanaf wanneer je eerste vloer gelegd is)
Door lightning
#2906341
Nee dat klopt niet. Nieuwe vloer hoort toch ook onder de garantie en als dat ruim binnen de garantie valt, loopt je garantie gewoon door hoor. :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2906350
Je hebt echt wel pech met de vloer zeg..

Lijkt mij dat er inderdaad nog garantie is.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2906353
Je hebt gewoon nog steeds garantie! Scheelt bedrijf weer geld als je hiermee akkoord gaat.....
Door renate1985
#2906357
Dat valt nog steeds onder de garantie. Je hebt binnen 5jaar een nieuwe vloer gekregen en deze is ook niet goed. Als dat inderdaad binnen de 5jaar van de eerste vloer is dan geld nog steeds de garantie. Garantie vervalt alleen bij verkeerd gebruik!
Dus koop je een goedkope vloer die voor de slaapkamer bedoeld is en die leg je in de woonkamer dan vervalt wel je garantie.
Door rosmin
#2906364
nee
maar er is geen sprake van garantie, maar van produktaansprakelijkheid
Van een vloer zou je mogen verwachten dat die langer meegaat dan 5 jaar en dus kan je de verkoper aansprakelijk stellen
Door nikèdog2000
#2906452
rosmin schreef: nee
maar er is geen sprake van garantie, maar van produktaansprakelijkheid
Van een vloer zou je mogen verwachten dat die langer meegaat dan 5 jaar en dus kan je de verkoper aansprakelijk stellen

wat als de eigenaar er mee is gestopt en het bedrijf is over genomen door iemand anders?
Door K&D
#2906463
Dan ligt het eraan of ze ook de oude klanten hebben overgenomen. Wij hebben recent een gevalletje garantie gehad van een tent die failliet is gegaan, en een doorstart heeft gemaakt.
De garantiegevallen van de 'oude' zijn dan vervallen. We hebben toen bij de fabrikant aangeklopt, want die is de uiteindelijke partij. De verkoper was tussenpersoon in ons geval.
Door rosmin
#2906479
Dan kan je wel aanspraak maken op garantie , maar dan bij de fabrikant
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2907662
Wanneer er een garantie wordt gegeven van 5 jaar dan mag je verwachten dat de vloer 5 jaar meegaat.
Ook al zou er geen garantie meer gelden, dan geldt nog wel de conformiteitseis van artikel 7:17 BW.
Wanneer de leverancier failliet is zou je het aan kunnen kaarten bij de fabrikant (leverancier/winkel is namelijk een tussenschakel).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door