Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2906722
Ik zal me allereerst ook maar even voorstellen: ik ben Esther, heb 5 lieve honden en een kat en we voeren sinds een jaar of twee KVV van Lotgering en laten onze honden daarnaast ook regelmatig kluiven op bevleesde botten, lamsribben, eendenekken, kipkarkassen, etc., wat ons goed bevalt.
Wij gaan alleen op vakantie als onze honden mee kunnen en dat is meestal in eigen land, dus dan kunnen we het wel redden met KVV, maar 1 van onze vrienden gaat in juni 3 weken met zijn honden en camper naar Noorwegen en die zoekt dus naar een goed alternatief voor KVV, zonder meteen weer 3 weken brok te moeten geven.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
#2907547
Welkom!

Wij zorgen er altijd voor dat er een vriezer is op de plek van bestemming, dus ik neem gewoon voer mee, maar dat is in een camper misschien niet te doen, alhoewel. Als het een niet al te grote hond is kan je een minivriezer kopen die hebben ongeveer 50liter inhoud..
Als dat geen optie is kan je kijken naar gevriesdroogde voer of ter plekke gewoon wat kopen. Kippenpootjes, wat spiervlees en wat orgaan.
#2907567
[quote="M@rina"]
Welkom!

Wij zorgen er altijd voor dat er een vriezer is op de plek van bestemming, dus ik neem gewoon voer mee, maar dat is in een camper misschien niet te doen, alhoewel. Als het een niet al te grote hond is kan je een minivriezer kopen die hebben ongeveer 50liter inhoud..
Als dat geen optie is kan je kijken naar gevriesdroogde voer of ter plekke gewoon wat kopen. Kippenpootjes, wat spiervlees en wat orgaan.
[/quote]

Ik weet niet zeker of je Noorwegen probleemloos binnenkomt met rauw vlees. Ze waren daar altijd heel streng in, je mocht er nog geen hondenbrokken invoeren vroeger. Maar hoe dat tegenwoordig zit, weet ik niet. Zweden is een stuk versoepeld vanwege de EU, maar daar is Noorwegen natuurlijk geen lid van.

Welkom trouwens, Suzy!
#2907944
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik weet niet zeker of je Noorwegen probleemloos binnenkomt met rauw vlees. Ze waren daar altijd heel streng in, je mocht er nog geen hondenbrokken invoeren vroeger. Maar hoe dat tegenwoordig zit, weet ik niet. Zweden is een stuk versoepeld vanwege de EU, maar daar is Noorwegen natuurlijk geen lid van.

Welkom trouwens, Suzy!
[/quote]

Ja idd , ik zou dat vooraf maar even goed uitzoeken . Ik weet ook niet hoe het nu is hoor , maar onze bagage werd ook geheel gecontroleert en met name op vlees .
En wij niet alleen , elke toerist werd eruit geplukt ter controle
We hadden geen honden mee , maar wel aardig wat voeding omdat we een kanotrektocht gingen maken .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door