Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Wies1706
#2907311
Wies krijgt haar kvv verdeeld over twee porties per dag. Maar wat ik erg merk is, dat Wies tot uren na een maaltijd behoorlijk 'Oostindisch-doof' is. Ze vindt haar kvv héérlijk, en beloningsdingetjes (ook stukjes gedroogde long/pens/etc!) interesseren haar gewoon niet echt. Maar wanneer ze 's morgens nog niet heeft gegeten, dan luistert ze supergoed en doet ze wel haar best voor haar beloningen. Daardoor ben ik me af gaan vragen, of we haar ook één keer per dag zouden kunnen voeren, namelijk 's avonds.

Wat is jullie idee hierover?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2907524
[quote="Lucie110"]
Ik ben overgegaan naar 1 x per dag toen ze ongeveer 10 maanden oud waren
[/quote]
Ik ook, tussen 10 mnd en 1 jaar, weet ik niet meer precies  :-[
Gebruikersavatar
Door Diny
#2907569
Hier krijgen ze één keer per dag, met de jongste ben ik ermee begonnen toen hij 9-10 maanden was. Op trainingsdagen krijgen ze gewoon minder eten en vul ik de rest aan met beloningen tijdens het trainen. Gelukkig hier geen problemen!
Door Lizzy
#2907575
Ik voer 1 keer per dag aan mijn volwassen honden. Maar ik ben een zeikerd. Ik voer tot 12 weken 4 maaltijden, tot 6 maanden 3 maaltijden en tot 12 maanden 2 maaltijden bij een middelgrote hond. Ik vind dat honden in de groei meerdere keren per dag voedsel aangeboden moeten krijgen. En eigenlijk zijn ze zelfs op 12 maanden nog niet uitgegroeid. Bisq en de kleintjes hier hebben o.a. daarom zelfs langer dan 12 maanden 2 keer per dag voer gekregen.
Door Hanny
#2907607
Ik voer één keer per dag, maar als het nodig is  twee keer.
Mijn jonge hond werd  wat al te slank. Ze had toch wat meer voer nodig. dat zou ze best in één keer op kunnen eten, maar om de één of andere reden, gaf ik haar toen weer twee maaltijden.
Zoiets gaat hier probleemloos, ze krijgt een extra maaltje, of niet. Niemand doet daar moeilijk over.
Het kan best zijn, dat ze na onze kleine paasvakantie weer wat opgetrokken zal zijn, nou dan komen er een paar dagen twee maaltjes.
Ze wordt in aug. twee, is nog jong en dan lijkt he,t of ze sneller slijten van wat opwinding en zo.

Hanny
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2907926
Appie krijgt 2x per dag een maaltijd, om 07.45 uur na de 1ste wandeling, en om 17.45 uur, na de 3de wandeling.... Soms is de 2de portie iets meer, omdat Appie af en toe 's ochtends gal wil overgeven en overdag krijgt hij wat extra snacks en na de 2de maaltijd alleen maar een dentalstick na de laatste ronde.....
Door charmed
#2907929
Hier krijgen ze 3x per dag een maaltijd en nog 1x een kleine maaltijd tussendoor. 's Morgens om 9 uur, om 17.00 uur en om 20.30 uur en om 00.00 uur. Dit i.v.m. vele supplementen die ze verdeeld over de dag moeten hebben. En hun enorme honger door sommige supplementen. tegenwoordig krijgen ze om 1.00 uur ook nog een extra handje groente tussendoor.
Door fransbulletje
#2907932
Jules en Hugo krijgen 1x per dag eten sinds een half jaar.
Hugo is smorgens niet zo'n eter en nu krijgen ze smiddags tussen 17-18 uur eten en dat gaat heel goed.
S'morgens als ontbijt een gedroogde snack en tussen de middag nog een gedroogde snack.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door