Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2906782
Waarom zijn mensen die honden niet leuk vinden heel normaal en mensen die kinderen niet leuk vinden asociaal? (volgens de richtlijnen van de maatschappij)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2906784
Nou gewoon, omdat kinderen ten alle tijde heel leuk zijn en die herriemakende strontrondstrooiende vlooienpensionnen niet  :biggrin2: Dus is het raar dat je groep 1 niet leuk vind en/of groep 2 wel.
Door kakocavi
#2906789
Ik vind ze allebei niet leuk, en dat vind ik volkomen normaal :P En ik heb het idee dat zowel ouders als hondeneigenaren dat soms moeilijk te accepteren vinden. En ook dat is normaal, ik snap zelf bijvoorbeeld niet echt hoe iemand katten niet leuk kan vinden. Het ligt er maar net aan wat je referentiekader is :)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2906999
hannabelgje schreef: Waarom zijn mensen die honden niet leuk vinden heel normaal en mensen die kinderen niet leuk vinden asociaal? (volgens de richtlijnen van de maatschappij)
Omdat kinderen krijsen en makelaars volkomen in de stress schieten als je vraagt om de meest kindonvriendelijke buurt zonder scholen in een omtrek van 1km :biggrin2:

Oh, wacht, je vroeg het andersom. Geen idee ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2907003
Mini's 3-tal schreef: Omdat kinderen krijsen en makelaars volkomen in de stress schieten als je vraagt om de meest kindonvriendelijke buurt zonder scholen in een omtrek van 1km :biggrin2:

Oh, wacht, je vroeg het andersom. Geen idee ::)
Eerste hulp bij lastige kinderen: doos speculaasjes  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2907004
In het dorp hiernaast hebben ze een stadspark met een speeltuintje. De gemeente wil het speeltuintje groter maken en de buurtbewoners willen dan niet. Ze vinden dat de overlast van kinderen dan erg groot wordt. Dat is natuurlijk echt not done om dat te vinden. ::)
Ik kan me er wel in vinden.  Onze vorige buren hadden twee kleine kinderen die met buiten spelen altijd aan het gillen of janken waren. Dat vind ik niet echt prettig buiten zitten. Maarja daar mag je niks van zeggen natuurlijk. 
Als mijn hond een keer blaft tja dat mag niet hè.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2907005
Ik vind trouwens kinderen ook lang niet altijd leuk, ook al heb ik er zelf 2. Honden idem, en daar heb ik er 3 van.
Het ligt er heel erg aan hoe de ouders / baasjes er mee omgaan ook.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2907013
Ow ja vreselijk irritant kinderen in supermarkten  :-X
(Inclusief oudste dochter van 5, kost echt heel veel moeite om die in het gareel te houden tijdens boodschappen doen)
Door Jantina
#2907014
Kim_S schreef: Ik vind trouwens kinderen ook lang niet altijd leuk, ook al heb ik er zelf 2. Honden idem, en daar heb ik er 3 van.
Het ligt er heel erg aan hoe de ouders / baasjes er mee omgaan ook.
Helemaal mee eens!
Door K&D
#2907021
Ik denk dat een heleboel mensen kinderen van een ander niet leuk vinden, en een heleboel mensen honden van een ander ook niet leuk vinden.
Geschreeuw van buurtkinderen over de schutting is irritant, terwijl je eigen kinderen die schreeuwen/plezier maken in hun tuinbadje niet irritant is. (meestal dan)
Blaffende honden van jezelf zijn minder irritant dan de blaffende hond van de buren.
Kim_S schreef: Ik vind trouwens kinderen ook lang niet altijd leuk, ook al heb ik er zelf 2. Honden idem, en daar heb ik er 3 van.
Het ligt er heel erg aan hoe de ouders / baasjes er mee omgaan ook.
Helemaal eens.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2907047
Kim_S schreef: Ow ja vreselijk irritant kinderen in supermarkten  :-X
(Inclusief oudste dochter van 5, kost echt heel veel moeite om die in het gareel te houden tijdens boodschappen doen)
Wat ik meestal deed als ik met kinderen boodschappen ging doen is gewoon laten werken. Jij leest voor wat je moet hebben, kindlief weet meestal precies welk merk/type pindakaas/boter/melk/etc er gekocht dient te worden en stopt het in het karretje. Ben in een heul, heul, heul ver verleden wel eens voor gek verklaard toen ik zei: Ach, ik neem die tweeling van 3 en hun zus van 5 wel mee voor de boodschappen hoor, gaan jullie maar wat anders doen. En dan met totaal relaxte kinderen en 3 tassen boodschappen terugkomen ::) Maar ik stoor mezelf gewoon snel aan gedrag van anderen. En dat is voornamelijk mijn probleem, dat weet ik, maar vervelend kan het wel zijn :biggrin2:
Door Esther Q
#2907052
Omdat kinderen heilig zijn. Die zijn nl nodig om de maatschappij draaiende te houden, om de pensioenen bij elkaar te werken en het kapitaal van de machthebbers op orde te houden. Honden niet. Een hond is een ding, dat op zichzelf niks oplevert, maar wel de orde verstoort.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2907056
Mini's 3-tal schreef: Wat ik meestal deed als ik met kinderen boodschappen ging doen is gewoon laten werken. Jij leest voor wat je moet hebben, kindlief weet meestal precies welk merk/type pindakaas/boter/melk/etc er gekocht dient te worden en stopt het in het karretje. Ben in een heul, heul, heul ver verleden wel eens voor gek verklaard toen ik zei: Ach, ik neem die tweeling van 3 en hun zus van 5 wel mee voor de boodschappen hoor, gaan jullie maar wat anders doen. En dan met totaal relaxte kinderen en 3 tassen boodschappen terugkomen ::) Maar ik stoor mezelf gewoon snel aan gedrag van anderen. En dat is voornamelijk mijn probleem, dat weet ik, maar vervelend kan het wel zijn :biggrin2:
Dat werkt inderdaad vrij goed. Maar dan nog moet er echt elke minuut gezeurd worden om iets lekkers hoor  ::)
Of er liggen ineens allerlei zakken snoep en chocola in het karretje als ik even niet kijk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2907061
Esther Q schreef: Omdat kinderen heilig zijn. Die zijn nl nodig om de maatschappij draaiende te houden, om de pensioenen bij elkaar te werken en het kapitaal van de machthebbers op orde te houden. Honden niet. Een hond is een ding, dat op zichzelf niks oplevert, maar wel de orde verstoort.
Zo is het. Vraag sinds een tijdje aan mensen die mij egoistisch vinden omdat ik geen kinderen heb/wil en daarmee o.a. hun pensioen niet opgebouwd wordt, wie er dan voor hun kinderbijslag betaalt, maar er geen gebruik van maakt. En echt niet omdat ik mezelf zo goed vind (al is dat natuurlijk wel zo :biggrin2: ::)), maar er altijd meerdere manieren zijn om ergens naar te kijken en het een niet beter is dan het andere.

Moet wel zeggen ook dat ik in mijn filosofische buien wel eens heb gedacht: Gek eigenlijk dat we een dier in huis nemen dat eigenlijk gebouwd is om buiten te zijn en zich te voeden aan andere beesten, maar dat ons toch heel veel troost kan bieden en een gelukkig gevoel geeft (tot je vaas weer eens sneuvelt, of ze iets laten lopen/vallen :whistle:)
Kim_S schreef: Dat werkt inderdaad vrij goed. Maar dan nog moet er echt elke minuut gezeurd worden om iets lekkers hoor  ::)
Of er liggen ineens allerlei zakken snoep en chocola in het karretje als ik even niet kijk  :biggrin2:
[evil]Je bent niet zo streng zeker? :D Had er weinig last van hoor. Nu was ik natuurlijk de suikeroom en ouders mogen volgende week weer, en de week erna ook. Maakte wel de afspraak dat ze als we klaar waren allemaal 1 ding voor zichzelf mochten. Dus een kaascroissant, of een zakje snoep en als ze 3 keer hadden gevraagd of er extra bij mag, ze niets kregen... [/evil] :biggrin2:
Laatst gewijzigd door EliScooby op zo 13 apr 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door