Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2906865
Dat hangt er een beetje van af hoe de wond er nu uitziet.
Is hij vochtig , met veel vochtafscheiding waardoor de wond er als het ware verweekt uitziet , dan is groene leem een optie om het wondbed wat droger te krijgen.
Maar een goede wondheling heeft wel vocht nodig!

Ziet de wond er wat droog uit en wat trekkerig , dan is honingzalf een goede optie om het wondbed wat vochtiger te krijgen. Maar te vochtig is ook weer niet goed voor een goede wondheling.

Is er sprake van een schone wond met een voldoende vochtig wondbed , dan zou ik het alleen maar droog verbinden , en om te voorkomen dat de wond gaat vastplakken in het verband een gaasje met een beetje vaseline erop leggen.
#2907017
Groene leem droogt uit. Honingzalf maakt in de regel week. Beide wil je niet in het geval van hechtingen. Als het gaat zitten klieren, kan het wel handig zijn om een van de twee erop te smeren maar zolang het rustig en mooi geneest zou ik eraf blijven.
#2907055
Lizzy schreef: Groene leem droogt uit. Honingzalf maakt in de regel week. Beide wil je niet in het geval van hechtingen. Als het gaat zitten klieren, kan het wel handig zijn om een van de twee erop te smeren maar zolang het rustig en mooi geneest zou ik eraf blijven.


Ja mee eens , en smeren kan ook uitnodigen tot likken . En dat is ook niet wat je wenst
#2907136
Lizzy schreef: Groene leem droogt uit. Honingzalf maakt in de regel week. Beide wil je niet in het geval van hechtingen. Als het gaat zitten klieren, kan het wel handig zijn om een van de twee erop te smeren maar zolang het rustig en mooi geneest zou ik eraf blijven.
ben ik ook mee eens....bij Ale had ik honingzalf op een rood plekje naast de hechtingen gesmeerd, met als gevolg dat hij er juist meer aan ging zitten klieren, likken enzo, waardoor juist het probleem werd verergerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door