Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2906494
Wij wonen aan het water, en nu het weer mooier weer begint te worden heeft Daan een nieuwe hobby ...
De kinderen die in een bootje voorbij de tuin varen, wegjagen door stoer te gaan blaffen

De kinderen hebben het nu door dat Daan er opgefokt van kan worden, en vinden het geweldig om wat langer voor onze tuin te blijven hangen  ::)
Het vervelende is, ik heb het een tijd geprobeerd met de clicker onder controle te krijgen, maar als ik zelf in de tuin ben varen ze heel snel voorbij, zeker als ze zien dat ik train met Daan .....

Wie heeft er een tip om dit gedrag eruit te trainen ? Loop ik nl ergens met Daan waar veel boten varen dan doet hij het niet, het is puur bescherming van "onze" tuin, en dat bootje incl kinderen hoort daar niet volgens hem.
Ergens vind ik het blaffen niet zo erg (waaksheid kan ik wel waarderen) maar als ik zeg genoeg dan is die al zo opgefokt dat hij door blijft gaan

Iemand tips ?  :biggrin2:
#2906508
miik schreef: Gaan trainen "bootjes= super leuk". Dus iedere keer bij een bootje een handvol snoepjes op de grond. Dus los van goed gedrag, en wel/niet blaffen....
Zodat uiteindelijk de emotie veranderd en hij blij wordt als hij een bootje ziet....
Totdat er dus een bootje langskomt met boefjes en hondje blij staat te springen.. Wees welkom, leuk dat jullie er zijn. Lijkt mij ook geen oplossing.  :biggrin2: (of denk ik te dramatisch?)
#2906511
miik schreef: Gaan trainen "bootjes= super leuk". Dus iedere keer bij een bootje een handvol snoepjes op de grond. Dus los van goed gedrag, en wel/niet blaffen....
Zodat uiteindelijk de emotie veranderd en hij blij wordt als hij een bootje ziet....
Ja zo zou ik het ook proberen.
Patsy weet dat ze snoep krijgt als er mensen langs mijn raam lopen. Verwachtingsvol kijkt ze dan naar mij, in plaats van te blaffen.
Is natuurlijk alleen lastig als je niet thuis bent en er komen bootjes voorbij.
#2906512
Mieke-Navajo schreef: Totdat er dus een bootje langskomt met boefjes en hondje blij staat te springen.. Wees welkom, leuk dat jullie er zijn. Lijkt mij ook geen oplossing.  :biggrin2: (of denk ik te dramatisch?)
Voor mijn hond is er een verschil tussen mensen die daadwerkelijk binnenkomen, daar blaft ze nog steeds naar, en tussen voorbijgangers.
#2906742
Ik heb het met de pup hier in huis ook zo gegaan... Die ging helemaal uit dr dakje als ze de schilders zag...
Niet zo handig met het vooruitzicht dat die schilders nog weken bezig zijn hier en om het huis. Dus ook met de koekjes aan de gang...
Nu ziet ze een schilder, blaft -tenminste er komt een soort van halve blaf uit terwijl ze hals over kop naar binnen crosst- om binnen bij mij te komen zitten voor een koekje. Nou, dat vind ik prima hoor ! :)
Je ziet dat de automatische reactie van het blaffen er nog wel is... maar ze weet niet half hoe snel ze bij mij moet komen voor iets lekkers !
(Ik heb dus her en der bakjes met kleine stukjes gedroogde long staan)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door