Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#2906592
Hoi, ik heb in de tuin een half ingegraven zinken teil. Sinds vandaag zit daar schoon water in en wat waterplantjes. Is het wel of niet eerlijk naar de vis om er een vis in te mikken? Ik zit met het feit dat het zink is. Er is geen (ruimte voor) een zuurstofpompje. Het is geen probleem om er periodiek watervlooien of muggelarven in te mikken. Wat voor soort vis zou eventueel kunnen? Let wel.. de vraag is gesteld omdat ik het gewoon echt niet weet. Niet boos worden aub als het niet kan, dan doe ik het dus gewoon niet! Een plastic vis is me ook prima maar als de algemene optinie is dat een levende vis kan.. dan doen we dat. Zo niet, echt, dan niet!

Het oorspronkelijke plan was water in de teil, evt een plantje erin en een badeendje ofzo ;-) maar iemand suggereerde dat vis ook wel zou moeten kunnen.

Ik twijfel, dus vraag het ff na aan anderen..

Suzanne
Door Anneloog
#2906598
Leuk, zonder pomp kan prima, maar dan moeten er wel voldoende zuurstof plantjes in en bv wat riet of een iris.
Heb je enig idee hoeveel liter die teil is?
Voor het voorjaar zomer en klein stukje najaar kunnen er zeker wel vissen in maar de winter word wat lastiger want zo'n kleine teil vriest vaak als het goed wil vriezen helemaal dicht.
Zelf heb ik niet al te grote voorgevormde vijvers en daarin heb ik chinese danio's en garnalen, deze leven hele jaar rond in deze vijvers dus ook onder ijs als het vriest.
Zink is het probleem niet maar winter vorst en zo kan zinken teilen wel snel kapot maken en dus lek wat zonde zou zijn.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2906599
Zou het water heeeeeeel warm worden als het tropisch weer is. Klein oppervlakte, zink. Hmmm, ik weet t niet.
Je zou er zuurstofrijke plantjes in moeten doen.
Wij hebben 2 vijvertjes in de tuin. Er drijft in 1 een plastic wit eendje  :animal_rooster: en in de andere staan waterplanten.
Door Anneloog
#2906601
Ja kleine vijvers warmen zeer snel op, nu scheelt het als het is ingegraven maar zeker niet hele dag in de zon zetten want dan kan er niks in leven.
En zonder pomp kan echt maar dan zijn er vele zuurstof plantjes nodig om een stabiel evenwicht te krijgen en daardoor heldere bak
Door K&D
#2906618
Nee, dat gaat niet. Je kunt er wel wat chinese danio's in doen, maar zodra het najaar wordt zul je die eruit moeten vissen en binnen laten overwinteren.
Koudwatervisjes/vijvervissen gaat ook niet omdat het water 's zomers veel te veel opwarmt. Dan gaan ze dood. En de diepte is te gering om een flinke vorstperiode te doorstaan.
Door inni
#2906620
Ik heb jaren een zinken teil gewoon op de grond staan gehad met waterlelies, waterplanten en visjes. Het water bleef mooi helder, wel maakte ik in het voorjaar de kuip een keer schoon (water eruit, wat spoelen tot de viezeigheid van de vergane planten grotendeels weg was), water erin, enkele dagen later de visjes er weer in en klaar. Door de strenge winter van 12-13 zijn de visjes en planten overleden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door