Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door dickens
#2906286
Ik las dat sommige hun hond niet meer laten enten. Hoe doen jullie dat dan als de hond naar een kennel moet, of mee gaat naar het buitenland?

Groetjes,
Linda
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2906378
Niet in een kennel steken? Ik ben met honden opgegroeid, onze hond ging altijd overal mee naartoe, en op vakantie bij musea e.d. moest er altijd iemand buiten blijven..
Hierdoor maak ik voor mijn eigen hond belachelijke keuzes (in mijn eentje thuiszitten met oud en nieuw) maar het is en blijft een gezinslid. Ik heb voor mijn hond gekozen, hij niet voor mij. Het enige dat ik kan doen is zorgen dat het voor hem draaglijk is.

Entingen in het buitenland, tsjah, de Rabies krijgt hij wel. Verder loopt hij niet onbeschermd rond, want tegen de tijd dat de entingen verlopen, ga ik wel titeren hoor ;)
Door TessaThomas
#2906416
Hier zit de ene elke dag in een kennel :D

Maar dat is niet het soort kennel wat jij bedoelt. In een pension komen ze nooit, als ze ergens niet mee naartoe kunnen (bij hoge uitzondering) dan komt er iemand hier in huis, of breng ik ze naar vrienden. Tessa wordt getiterd, Tay wordt wel geent, omdat dat helaas nodig is voor de club waar we trainen.
Door chess
#2906440
Ik zorg ervoor dat hij in orde is met zijn rabiës want hij gaat steeds met mij naar het buitenland dus geen pension hier.  Ik kies mijn reizen nu wel in functie van mijn hond ttz geen vliegreizen.
Gebruikersavatar
Door Joyagility
#2906445
Onze hondjes gaan overal mee.

Nu heb ik jammer genoeg ze moeten laten enten omdat we hopelijk, als we geselecteerd worden, naar Hongarije gaan deze zomer.
Het is daar het EO agility en dan moeten ze in orde zijn.
Rabiës is zelfs verplicht in onze club ;)
Door renate1985
#2906448
Hier gaan ze ook overal mee naar toe. Naar het buitenland gaan we nooit dus hoeven ze ook geen rabiës enting te hebben.
En als we weggaan en ze kunnen niet mee dan gaan ze naar mijn schoonouders. We hebben wat dat betreft echt een luxe situatie.
Zelf komt hier weleens een hond logeren en die hoeft niet geënt te zijn alleen mag de hond absoluut geen vlooien hebben. Dat is de enige eis die ik stel omdat ik een hond heb met een vlooienallergie.
Door Lizzy
#2906450
[quote="dickens"]
Ik las dat sommige hun hond niet meer laten enten. Hoe doen jullie dat dan als de hond naar een kennel moet, of mee gaat naar het buitenland?

Groetjes,
Linda
[/quote]

Mijn honden gaan nooit in een kennel. En normaal gesproken neem ik mijn honden ook nooit mee naar het buitenland. Nu was ik zo suf om een reunie in het buitenland af te spreken dus moesten ze rabies en dus hebben ze een rabies enting gekregen :-X. Ik baal als een stekker :-X. Ik twijfelde of ik ze dit jaar tegen Lepto zou laten enten (de kleintjes dan he, de grote wist ik al: geen Lepto). Doordat ze nu rabies gevaccineerd zijn werd die beslissing wel makkelijker: ook geen Lepto voor de kleintjes. En verder is de pup DHP (distemper, hcc en parvo) goed aangeslagen (titerbepaling) dus die krijgen ze sowieso nooit meer. Pups laat ik dus wel vaccineren, voor de duidelijkheid.
Door dickens
#2906593
Als wij op vakantie of een dag weg gaan, is mijn dochter thuis. Maar eens per jaar hebben we familie weekend. Ze moeten dus naar een pension. Ik ken niemand hier die 4 honden wilt opvangen. Als je je hond laat titeren, accepteert een pension dat?
Door Lizzy
#2906611
[quote="dickens"]
Als wij op vakantie of een dag weg gaan, is mijn dochter thuis. Maar eens per jaar hebben we familie weekend. Ze moeten dus naar een pension. Ik ken niemand hier die 4 honden wilt opvangen. Als je je hond laat titeren, accepteert een pension dat?
[/quote]

Soms. Dat hangt van het pension af. Er zijn er wel die het accepteren.
Door Suzanne
#2906651
[quote="Lizzy"]
Soms. Dat hangt van het pension af. Er zijn er wel die het accepteren.
[/quote]

Klopt, maar het is een gok. Wettelijk mag het volgens mij nog steeds niet. Jammer genoeg.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2906838
Wij hebben een tijd het pension als noodoplossing moeten houden, in verband met de heftige verlatingsangst van Oscar. Dus ook de entingen gegeven die verplicht gesteld werden. Nu kan hij gelukkig beter alleen in de auto blijven en zijn onze werkomstandigheden iets veranderd. Dus dit jaar ent ik niets behalve de rabies die in september weer moet. Hij gaat namelijk wel met ons mee op vakantie en we willen nog wel eens naar Belgie of Duitsland gaan.
Door Lil
#2907918
[quote="Suzanne"]
Klopt, maar het is een gok. Wettelijk mag het volgens mij nog steeds niet. Jammer genoeg.

Suzanne
[/quote]

Klopt de wet schrijft voor dat de honden geënt moeten zijn.

Hier gaat er helaas wel elke 3 jaar rabiës in. Zoals nu is de weg afgesloten, gevolg: ik moet over België rijden. En Duitsland, eh ja daar kom ik 2 keer per week als ik mijn vader ga verzorgen (en de honden mee gaan en daar worden uitgelaten. Je zet 3 stappen en dan staat er een grenspaal). Ik laat de rabiës dus wel ontstoren met homeopathische korrels.
Door charmed
#2907968
Hier zijn ze vanaf hun 2de niet meer geënt! Ze gaan vrijwel overal mee naar toe. Kennel doen we niet aan, heel soms als er iets is, dan hebben we een hondenoppas voor een avond. Naar het buitenland gaan we ook niet met honden.

Ik mag ze niet eens meer enten met hun stofwisselingsziekte. Prudence 1ste epileptische aanval kwam vlak na de Rabiesenting. Een tweede hond van mij kreeg na de rabiesnosode haar 2de Epilepstische aanval na 3 jaar!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door