Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2906224
Gisteren ontlasting opgestuurd voor wormonderzoek. Kreeg net uitslag en Pixie blijkt haakworm en Coccidieën te hebben.
Het woud adviseert te behandelen met Procox maar heb begrepen dat dit niet echt een prettig middel is.

Misschien beter om alleen tegen haakworm te ontwormen en aan de Coccidieën niets te doen?
#2906262
Ik heb niks gedaan tegen de coccidieen en de keer erop waren ze uit zichzelf weer verdwenen. Haakworm, als het een milde besmetting is (er staan plusjes achter): doe ik ook niks. En laat ik 3 maanden erop weer controleren.
#2906270
Lizzy schreef: Ik heb niks gedaan tegen de coccidieen en de keer erop waren ze uit zichzelf weer verdwenen. Haakworm, als het een milde besmetting is (er staan plusjes achter): doe ik ook niks. En laat ik 3 maanden erop weer controleren.
Er staat bij beide 1 plusje er achter
#2906276
TMG1961 schreef: Er staat bij beide 1 plusje er achter
In dat geval, deed ik dus niks. En stuurde ik de ontlasting over een paar maanden weer in. Laatst stond er in het Utrecht-wormonderzoek-topic veel interessante info over passage. Volgens mij ergens hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 4.315.html. En bij passage hoef je dus niks te doen.

Ik begin groeiende moeite te krijgen met het Woud. Hij heeft zeer gevoelige apparatuur en adviseert bij dit soort lichte besmettingen direct om het grootste gif er in te kieperen. Zou ie daar aandelen in hebben :g: ? Ik snap niet waarom ie niet adviseert om 1 keer opnieuw mestcontrole af te wachten..... Maar goed, er is een mail door iemand naar hem gestuurd, ik heb daar helaas nooit meer gevolg op gehoord..... Ik ga het hem zelf niet vragen want ik sta daar volgens mij toch al bekend als zeikerd en bovendien trek ik met de uitslag toch mijn eigen plan.
#2906281
oke, dus niets doen en over 3 maanden weer laten testen. Had al eens gekeken wat de plusjes inhouden maar kan niets vinden er over.

Ik ga volgende week eens bellen met DA hier in de buurt, volgens mij doen die ook wormonderzoek, als dat zo is laat ik daar de volgende keer onderzoeken
#2906289
TMG1961 schreef: oke, dus niets doen en over 3 maanden weer laten testen. Had al eens gekeken wat de plusjes inhouden maar kan niets vinden er over.

Ik ga volgende week eens bellen met DA hier in de buurt, volgens mij doen die ook wormonderzoek, als dat zo is laat ik daar de volgende keer onderzoeken
Hoe meer plusjes, hoe erger de besmetting. Ik zou het toch de volgende keer naar het Woud brengen. Zijn apparatuur is gewoon veruit de beste. En als er volgende keer weer haakworm in zit en de besmetting is bijv. erger geworden, zou ik zeker wel ontwormen. Alleen niet met dat spul dat hij voorschrijft.
Door Martine-Tom
#2906302
Lizzy schreef: Hoe meer plusjes, hoe erger de besmetting. Ik zou het toch de volgende keer naar het Woud brengen. Zijn apparatuur is gewoon veruit de beste. En als er volgende keer weer haakworm in zit en de besmetting is bijv. erger geworden, zou ik zeker wel ontwormen. Alleen niet met dat spul dat hij voorschrijft.
Ik lees daar met name bij giardia onderzoek toch verschillende ervaringen in, bij giardia zouden ze een groter dan gemiddeld vals-negatief hebben...weet jij daar meer over toevallig?
#2906488
Ik doe mee aan het onderzoek in Utrecht en heb al een aantal keren te maken gehad met 'passage', waar Lizzy het over heeft.
Wanneer Utrecht wormen constateert, wordt de deelnemer gevraagd de betreffende hond 3 dagen aangelijnd te houden en zo volledig te weerhouden van het eten en drinken van de grond. Dus geen kattenpoep, vossenpoep of andere ontlasting eten, maar ook geen gras happen, niet uit regenplassen drinken, etc. Na die 3 dagen neem je opnieuw een ontlastingmonster t.b.v. onderzoek. Er wordt dus geen X periode gewacht, alleen die 3 'schone' dagen. Indien het passage betrof (lees: hond heeft het ingenomen en weer uitgepoept zonder dat er sprake is van infectie), zal er niets in het monster worden aangetroffen. Indien er wél sprake is van infecte zal het in het 'schone' herhalingsmonster opnieuw worden aangetroffen in de ontlasting.
Als je een 2e monster stuurt ter controle zou ik dus zéker zorgen dat je hond 3 dgn. buiten niets van de grond heeft kunnen eten/likken, zodat passage is uitgesloten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door