Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#2906035
Mn schoonzus en ik en drie honden gaan de paasweek hier naar toe. Ben er helemaal onbekend.
Misschien heeft iemand die er wel bekend is tips om te wandelen, behalve aan het strand, en andere dingen die we niet mogen missen?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2906042
Ik woon er vlakbij. :)
In St maartensvlotbrug zelf is niet veel te beleven. Als je een auto hebt kun je idd naar t strand. Als je naar petten gaat heb je er ook een klein bos bij. Daar mogen ze gedeeltelijk los.
Callantsoog is een lief toeristendorpje aan zee waar de winkeltjes de hele week open zijn en waar veel restaurantjes zijn. T geestmerambacht is een wandelrondje van 5 km waar de hondjes nu vast moeten en de Schoorlse duinen heeft een enorm bos en heide waar je ook richting strand kunt lopen, t is daar prachtig maar helaas moeten de honden daar in deze tijd ook aangelijnd.
Door Parelridder
#2906058
Sint Maartensvlotbrug? Hoe komen jullie daar nou op?
Aanvullend op wat Spreeuwtje al noemde:
't Is een half uurtje rijden van Den Helder, daar heb je diverse (mooie) losloopgebieden, m.n. Mariendal vind ik zelf leuk lopen, mocht het je trekken Den Helder eens te zien? Huh, daarvandaan kun je ook de boot naar Texel nemen, een dagje Texel??
Door lianneke
#2906064
Parelridder schreef: Sint Maartensvlotbrug? Hoe komen jullie daar nou op?
Aanvullend op wat Spreeuwtje al noemde:
't Is een half uurtje rijden van Den Helder, daar heb je diverse (mooie) losloopgebieden, m.n. Mariendal vind ik zelf leuk lopen, mocht het je trekken Den Helder eens te zien? Huh, daarvandaan kun je ook de boot naar Texel nemen, een dagje Texel??
Nou, we zijn al verschillende keren huisjes in het bos geweest en wilden nu graag naar zee!
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2906131
Wat grappig, wij wonen daar, langs het kanaal.
Je kunt nu nog een hoop bloeiende tulpen zien eind april is er bloeiend zijpe (een wandel en fietstocht langs de tulpen)
Er is wel een klein natuurgebied 't wildrijk die nu blauw ziet van de wilde hyacinten (honden mogen niet los en de route is 2,5 km) er zit ook een leuke pizzeria en verder heeeeeeeeeel veeeeel vakantieparken  ;)

Strand is uiteraard vlakbij en je kan als je langer wilt lopen, ook linksaf door de duinen en dan kom je in het pettermerbos uit, daar mogen ze los maar de route ernaar toe niet.
Bij Callantsoog is ook nog een losloopbosje (kooibosch geloof ik) ingang vanuit het dorp of vlakbij camping De Nollen.
Je hebt daar ook nog het zwanenwater een natuurgebied waar geen honden zijn toegestaan maar wel leuk om eens te wandelen.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2906145
Tip: friet eten bij de Wip-In in Callantsoog  8)

En niet te hard rijden in Sint-Maartensvlotbrug, anders ben je er zo weer uit  :P

Schagen ligt in de buurt en is een leuk dorp om te boodschapperen of op een terras te zitten.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2906149
*Dorothea* schreef: Ja geweldige friet daar  :biggrin2:
:biggrin2:

Even ondertiteld: Dorothea en ik wilden daar een frietje gaan scoren op de eerste mooie dag van het jaar. We hebben vier keer het hele dorp door gereden en konden geen parkeerplaats vinden. Dus toen zijn we maar zonder friet naar huis gegaan  ;D
Door lianneke
#2906336
petramarcel schreef: Wat grappig, wij wonen daar, langs het kanaal.
Je kunt nu nog een hoop bloeiende tulpen zien eind april is er bloeiend zijpe (een wandel en fietstocht langs de tulpen)
Er is wel een klein natuurgebied 't wildrijk die nu blauw ziet van de wilde hyacinten (honden mogen niet los en de route is 2,5 km) er zit ook een leuke pizzeria en verder heeeeeeeeeel veeeeel vakantieparken  ;)

Strand is uiteraard vlakbij en je kan als je langer wilt lopen, ook linksaf door de duinen en dan kom je in het pettermerbos uit, daar mogen ze los maar de route ernaar toe niet.
Bij Callantsoog is ook nog een losloopbosje (kooibosch geloof ik) ingang vanuit het dorp of vlakbij camping De Nollen.
Je hebt daar ook nog het zwanenwater een natuurgebied waar geen honden zijn toegestaan maar wel leuk om eens te wandelen.
Is er ook een viszaak of een markt in de buurt waar ik voor een keer vis voor de honden kan kopen?
Er is helaas geen barfvriezer bij het huisje inbegrepen...
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2906354
lianneke schreef: Is er ook een viszaak of een markt in de buurt waar ik voor een keer vis voor de honden kan kopen?
Er is helaas geen barfvriezer bij het huisje inbegrepen...
http://adogsgreen.nl/ hier kun je aardig wat Barf en Kvv kopen en is niet al te ver, ze zijn niet alle dagen open dus even kijken voor je planning, bezorgen doen ze ook.

In Schagen bij de visboer hebben we weleens zalmkoppen gekocht maar dat ging niet van harte, op donderdag hebben ze daar Markt (ik weet niet wanneer de westfriesemarkt begint, dan is er ook nog een optocht bij enz..........)
Op zaterdag hebben ze bij Den Oever (wel wat verder) een vismarkt (ben er nog nooit geweest.....)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door