Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#2904853
Collega heeft gisteren (per ongeluk) de kat een druppel anti vlooimiddel (Kruidvat) voor de hond op haar kat gedruppeld.
(ze gebruikte de druppels voor haar bordeauxdog)
Ze vond de kat na 5 uur hevig stuiptrekkend.
Meteen naar de dierenarts gegaan en daar vecht het beestje nu nog voor d'r leven.
Pfff...wat een rotspul is dat toch ook... en wat een domme actie van collega.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2904861
Pfff vreselijk :( Dan was dat blijkbaar een vlooienmiddel voor de hond met Permethrin :(
hier staat er meer informatie. Kan alleen maar heel hard duimen dat de kat er weer bovenop komt!
Door Dreetje
#2905061
vanaalst schreef: oohhhhhhh...
toch niet een collega die ik ken?
Nee, die niet  ;)
Door Dreetje
#2905099
Kat is nog bij de DA en heeft geloof ik tegengif gekregen (vraag met niet wat)
Door Dreetje
#2905116
dinky89 schreef: Pfff vreselijk :( Dan was dat blijkbaar een vlooienmiddel voor de hond met Permethrin :(
hier staat er meer informatie. Kan alleen maar heel hard duimen dat de kat er weer bovenop komt!
Ik lees in de link dat er geen tegengif is, vraag me dan af wat ze d'r gegeven hebben.
Door Nynke
#2905118
ojakkes  :-X :-X :-X 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat er voor katten hele andere stoffen zitten in vlooienbestrijdingsmiddelen :-\ :-\ 
Door El_Kato
#2905131
Oooh bah wat erg! Wist ook niet dat er voor katten andere ingredienten in zaten wel dat de meeste katten niet goed reageren op druppels… Gaf ze zelf in een heel ver verleden ook tot het me op begon te vallen dat hij altijd een dag of 2 versuft en sloom was na het druppelen ben er toen mee gestopt! 

Hoop dat de kat het redt!
Door hannabelgje
#2905135
Vandeweek nog op feesboek gelezen dat die druppels niet giftig zijn. ::)
Ik ga duimen voor de arme poezel.
Door Lil
#2905169
Ja, hier ook een kat die van pipetjes voor katten ook suffig werd. Ze heeft nu weer een band om de nek. Vind ik ook niet fijn, maar druppels dus ook niet. Duim dat de kat er bovenop komt. Jeej zeg van 1 druppel, is toch niet normaal...
Door Borke
#2905173
Arme kat  :'(

Als je je katten binnen houdt, dan hebben ze geen vlooiendruppels nodig.
Door Lil
#2905295
Borke schreef: Arme kat  :'(

Als je je katten binnen houdt, dan hebben ze geen vlooiendruppels nodig.
Dat slaat nergens op. Mijn huis heeft CV en daar vinden vlooien het leuker als buiten. Honden nemen ook vlooien mee, dus je kat binnen houden voorkomt niet dat ze vlooien zouden krijgen.
fem fatale schreef: Nou dat gaat niet helemaal op, maar de DA heeft veilige middelen.
Het zijn de middelen van de da speciaal voor katten van het juiste gewicht waar mijn kat toch nog suffig van wordt.  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door