Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2903975
Bij de fokker at ze 500 gram per dag dus m'n eerste menu is ook 500 gram per dag.
Uitgaande van 50% bot, 20% vlees, 15% orgaan en 15% groenten kom ik op dagelijks

250 gram bot
100 gram vlees
75 gram orgaan
75 gram groenten

Ze eet nog 4 keer per dag en krijgt dus 4 porties van ongeveer 125 gram

Maandag
Kipkarkas
Geitenvlees
Runderpens
Groenten

Dinsdag
2 hele kwartels
Bio lever
Groenten

Woensdag
Parelhoenkarkas
Hazenvlees
Eendenhart
Groenten

Donderdag
Eendkarkas
Paardenvlees
Hertenpens
Groenten

Vrijdag
Eendennek
Lamsvlees
Tong
Groenten

Zaterdag
Parelhoenkarkas
Runderkopvlees
Bio lever
Groenten

Zondag
Kalkoennek
Lamsvlees
Nier
Groenten

Als extra wil ik afwisselen met ei, sardien, haring en gemalen noten
Gebruikersavatar
Door Hope
#2904186
Hoi!
Ik kreeg van Lizzy de volgende percentages: 45% vleesbot, 20% orgaan, 20% spiervlees en 10% groenten. Geef ik meer vleesbot dan wordt de ontlasting van pupmans best hard.
Door Lizzy
#2904201
[quote="Hope"]
Hoi!
Ik kreeg van Lizzy de volgende percentages: 45% vleesbot, 20% orgaan, 20% spiervlees en 10% groenten. Geef ik meer vleesbot dan wordt de ontlasting van pupmans best hard.
[/quote]

Yep, dat vind ik nog idealer :)

Maar zo kan het ook hoor Marije, even aankijken hoe de ontlasting wordt en of ze haar groenten wel op eet. Op zich is iets meer orgaanvlees niet verkeerd. Dat is toch het rijkst aan vitamines.

Lekker afwisselend mooi menu hoor :-*
Door henneke
#2904522
ik zou ook iets minden vleesbot geven of je moet heel mooi bevleesde botten hebben ,volgens mij kom je meestal niet meer uit of vleesbot wat 50 / 50 ismaar meer bot en minder vlees eraan , dan geef je al snel teveel bot .
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2904601
[quote="Hope"]
Hoi!
Ik kreeg van Lizzy de volgende percentages: 45% vleesbot, 20% orgaan, 20% spiervlees en 10% groenten. Geef ik meer vleesbot dan wordt de ontlasting van pupmans best hard.
[/quote]

Ik mis toch 5% hierbij?


Edit:  al gevonden! Spiervlees moet 25% zijn!
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op di 08 apr 2014, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2906735
[quote="MarijeEnBoomer"]
Ik mis toch 5% hierbij?


Edit:  al gevonden! Spiervlees moet 25% zijn!
[/quote]


Uuuuuh ja, precies  ::)
:biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door