Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2903960
Hoi allemaal,
Mijn naam is Monique, 36 jaar woonachtig in zeeland, ik heb een hondje uit  Griekenland geadopteerd ( ik ben zelf opvanggezin voor kansloze honden)  en heb een oude kat uit het asiel. En ben heel blij met ze, zijn geweldige dieren en geniet  dagelijks van ze met hun grappen en grollen,  en dikke knuffels! 
Wat een  mooi forum is dit  :) en zoveel info, dr gaat een wereld voor me open haha.
Daar ben ik wel even zoet mee, veel graag wat meer weten over voeding.
Ik heb wat vraagjes:
Ik heb mijn hondje altijd dogslovergold ( natuurbrok) gegeven, en sinds anderhalf jaar heeft mijn kat een speciaal voer voor blaasgruis.
Dogslovergold ben ik tevreden over, voor een brok best een goeie. die speciaal brok voor de kat voor blaasgruis is ontzettend duur, zou daar graag van af willen mits dat kan natuurlijk.
Nu lees ik overal hier dat kvv beter is dan brok en heb dat vaker gehoord.
Ik ben sinds een jaar ongeveer  kvv daarbij gaan geven , ik heb het advies gekregen dat ik deze combi  kvv met deze natuur brok wel kon geven. Mijn hondje en kat vinden het kvv heerlijk, is een plezier om ze te zien smullen!
De brok erbij gehouden omdat ik beetje bang was dat mn dieren niet alles binnen zouden krijgen.
De hond en ook kat krijgen s morgens klein beetje brokken en in de avond kvv.

Nu vraag ik me af als ik 2 keer per dag alleen kvv zou willen voeren krijgen mn dieren dan wel alles binnen?
Of moet ik dan het menu uitbreiden?

De kat heeft al een jaar geen gruis meer in urine,  ik denk eraan om hem heemaal op kvv te zetten. heeft iemand hier ervaring mee?

B.v.d

  gr. Monique
Door M@rina
#2904047
Welkom Monique, ik denk dat je de mensen die brok en kvv samen voeren met een lampje moet zoeken ;) het is een forum voor rauwe voeding, dus geven de leden ook rauwe voeding aan hun honden.

Als je goede kvv hebt, liefst een paar merken afwisselen dan hoef je niet bang te zijn dat je dieren iets te kort koen qua voedingstoffen. Welke kvv geef je nu?
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2904517
thanks voor je reactie en welkom. Had al zo,n vermoedde ja  dat deze combi hier niet te vinden was  :biggrin2:.  Ik bestel  kvv bij dogscare, de diepvriesvlees en visrollen zijn meestal van dogscare zelf staat op de sticker.
Door La Vie
#2904607
Ik herken de twijfel!
Vanwege een voedselallergie van mijn hond ben ik 100% overgegaan op KVV en hij leeft nog steeds  :biggrin2:
Als je KVV op een goede manier voert dan is dat echt geen probleem.
Gewoon goed inlezen op merken / kwaliteit van KVV.
Ik ben een beginner, maar inmiddels wel overtuigd dat brok en KVV geen gelukkige combi is.
Door M@rina
#2904635
Ik ken het merk dogscare niet en op de site kan er ook niet veel informatie over vinden, behalve dat sommige "compleet" zijn. Dit betekent dat er synthetische vitamine en mineralen worden toegevoegd.

Persoonlijk heb ik liever een kvv die compleet is door diersoorten af te wisselen.  Merken zoals darf (4 diersoorten in 1 verpakking) haaksbarf, carnivoer, Alaska, all Animal, Versvoer, Tammenga om maar een paar voorbeelden te noemen. Deze merken bevatten een natuurlijke calciumbron gemalen bot) en geen toevoegingen.

als je een paar van dit soort kvv's bij jou in de buurt kunt krijgen dan zou ik dat wel overwegen, zeker als je je zorgen maakt of je dieren wel alles binnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2905008
Dogscare heeft deze kvv van hunters home die kvv zelf heeft samengesteld, er zit alles in zonder conserveermiddelen lees ik.  De man die het kvv  levert kan ik ook om advies vragen betreft compleet kvv. Bedankt voor de info
Laatst gewijzigd door Mojo77 op wo 09 apr 2014, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door