Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290437
Vandaag zijn er foto's van Jane haar heupen en ellebogen gemaakt. De heupen waren prima, maar haar ellebogen niet. 2 maanden geleden waren er al foto's v.d. ellebogen gemaakt, maar toen bleek het groeipijnen. En de linkerelleboog was niet helemaal mooi van vorm, goed in de gaten houden, maar niks schrikbarends. Nu waren allebei de ellebogen niet helemaal goed. Zal hier hoogstwaarschijnlijk aan geopereerd moeten worden. Heeft iemand tips wat ik aan voorbereiding kan doen wat betreft de narcose e.d. Heb al wel wat gelezen, maar weet nog niet precies wat nu het beste is (ben ook nog erg van slag).
Fokken met haar is nu helaas uitgesloten :' maar het is nu eerst belangrijk dat zij er goed doorkomt.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 03 mei 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#290443
Op Cujo zijn site hebben we een stuk staan over elleboogdysplasie misschien heb je er wat aan. Voor de rest alleen maar beterschap en een dikke knuffel :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290447
Cujo schreef: Op Cujo zijn site hebben we een stuk staan over elleboogdysplasie misschien heb je er wat aan. Voor de rest alleen maar beterschap en een dikke knuffel :-*
Bedankt. Heb het stukje gelezen. Het is een kwaal die bij berners veel voorkomt. Ik heb op de ouder- en grootouderhonden (en de honden daarvoor) gelet. Zijn allen gekeurd en goed bevonden. Verder heb ik erg goed op het bewegen gelet. Niet achter ballen aan, geen traplopen e.d. Verder groeide ze rustig en heb haar altijd schraal gehouden, nu nog. Toch kreeg ze groeipijnen en nu dus ED, ik baal vreselijk. Moet ze straks geopereerd worden en ze doen maar 1 poot per keer, dus 2x narcose.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290451
Lizzy schreef: Veel sterkte. Dit is wel balen... Heeft ze ook echt last ervan?
Op dit moment niet. Heeft de afgelopen tijd soms mank gelopen, mede door de groeipijnen. Nu loopt ze alweer een maand goed. Als ze weer mank gaat lopen wordt ze gelijk geholpen. Chirurgen opereren een hond die goed loopt niet graag. Echt balen, maar gelukkig hebben we er al die tijd goed bovenop gezeten en kan er dus op tijd wat aan gedaan worden.
Door Ine
#290479
Is het LPC of OCD?
Is er ook artrose?
Ons Deetje bleek met 13 mnd LPC te hebben. Heb haar nooit iets verboden met bewegen en nooit iets extra gegeven. Ze is nu 6 jaar en nog steeds zonder klachten! Ze is dus niet geopereerd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290481
ine schreef: Is het LPC of OCD?
Is er ook artrose?
Ons Deetje bleek met 13 mnd LPC te hebben. Heb haar nooit iets verboden met bewegen en nooit iets extra gegeven. Ze is nu 6 jaar en nog steeds zonder klachten! Ze is dus niet geopereerd.
Als ik het goed heb is het LPC en nee, er is nog geen artrose vorming. Heeft jouw Deetje ook nooit last van artrose gekregen? Dit niet opereren gaat denk ik niet bij elke hond op. Maar super dat dit bij jou werkt.
Door Ine
#290486
bernergek schreef: Als ik het goed heb is het LPC en nee, er is nog geen artrose vorming. Heeft jouw Deetje ook nooit last van artrose gekregen? Dit niet opereren gaat denk ik niet bij elke hond op. Maar super dat dit bij jou werkt.
Ze opereren pas, als er klachten zijn!
Zolang die er niet zijn, hoeft het dus niet!
Deetje is destijds bij Dijkshoorn in Zeist geröntgend, die vertelde mij dat!
Of ze nu artrose heeft, weet ik niet. ik heb haar nooit meer laten röntgenen, er zijn geen klachten, dus laat ik het zo.
Mijn tuin heeft hele steile hellingen, daar heb ik haar gewoon op laten rennen, van boven naar beneden en terug. Dat is best zwaar voor de ellebogen, maar het gaat nog steeds goed.
Ik hoop, dat het voor jullie ook meevalt, de klap van dat ze het heeft is al erg genoeg!! :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290493
ine schreef: Ik hoop, dat het voor jullie ook meevalt, de klap van dat ze het heeft is al erg genoeg!! :-*
Inderdaad, die klap is al erg genoeg. :'( En inderdaad is het afwachten of ze weer klachten krijgt. Dan pas wordt ze geholpen. Mijn da zei dus hetzelfde als die in Zeist.
Hij bereid me alleen vast voor op het ergste.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290626
Hitam schreef: Op de glucosamine zou ik zo zeggen. Misschien hoeft ze dan helemaal niet geopereerd.
Wat zit hier dan precies in? En brengt dit niet extra schade aan? En waar is dit te krijgen en hoeveel geef je ervan?
Ik ga als m'n brokken op zijn over op kvv. Is het dan verstandig om ook nog visolie toe te voegen en hoeveel?
Ik heb altijd geleerd dat toevoegingen niet goed zijn, vandaar al mijn vragen.
Door Ine
#290634
bernergek schreef: Wat zit hier dan precies in? En brengt dit niet extra schade aan? En waar is dit te krijgen en hoeveel geef je ervan?
Ik ga als m'n brokken op zijn over op kvv. Is het dan verstandig om ook nog visolie toe te voegen en hoeveel?
Ik heb altijd geleerd dat toevoegingen niet goed zijn, vandaar al mijn vragen.
Glucosamine is om de artrosevorming tegen te gaan!
Als ik dat destijds met Deetje had geweten, had ik dat ook gegeven.
Primeval is ook goed!!
Geef ik Joop voor de kniebanden!
Het staat bij Angelique op haar site!!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290979
ine schreef: Glucosamine is om de artrosevorming tegen te gaan!
Als ik dat destijds met Deetje had geweten, had ik dat ook gegeven.
Primeval is ook goed!!
Geef ik Joop voor de kniebanden!
Het staat bij Angelique op haar site!!
Is die glucosamine of primeval ook in drogisterijen of dsz te koop? Geef je dit alleen aan een hond waarbij ed is geconstateerd of is het altijd goed om te geven en hoeveel? En als ik Bibi geef is het dan goed om er ook nog visolie bij te geven, terwijl dit ook al in Bibi zit?
Ik weet het, ik heb veel vragen, maar ikwil ook een hoop leren. Ik wilde eerst AHV gaan geven maar uit de meeste stukken blijkt dat bibi een stuk beter is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#290983
Ik wil trouwens ook een aantal keren per week een groentemix geven. Nu las ik dat groente uit de nachtschade familie niet zo goed zijn voor honden met gewrichtsproblemen, klopt dit? en valt kommommer en courgette hier ook in??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door