Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fleur
#2903841
Van de zomer gaan wij op vakantie met onze honden. 1 van hun staat standaard op geit omdat dat het enige is waar hij tegen kan (wat we op dit moment zeker weten) Alleen ik heb geen idee welke brokken ik mee kan nemen voor hem die hij zou kunnen eten zonder er heel ziek van te worden. Vlees meenemen is geen optie vanwege te weinig vriesmogelijkheden en de reis is ook te lang om het goed te houden. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Door Lizzy
#2903870
Ik denk dat je vragen over brokken misschien beter op een brok-gerelateerd forum kunt stellen, daar zit vast meer kennis over brok dan hier...

Ik denk dat je overigens niet te lang alleen geit moet blijven voeren. Ten eerste is dit gewoon te eenzijdig om gezond op te blijven en ten tweede loop je daarmee een groot risico dat hij een allergie opbouwt tegen geit.

Als duidelijk is dat een voedselallergie de grondslag is van de problemen, zou ik nu een 2de diersoort gaan toevoegen om te kijken hoe dat gaat.
Door Fleur
#2903887
De geit gaat nu pas een week of 4 echt goed, als dit nog 2 weken goed gaat ga ik een ander diersoort erbij geven. Maar was ook benieuwd hoe jullie het in de vakantie periodes doen met het voeren.
Door Elvira
#2903893
ik neem altijd bevroren worsten mee en deze waren na 13 uur in de koelbox nog bevroren. Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar je zou kunnen vragen of er diepvriesruimte beschikbaar is. Anders misschien zelf drogen ?
Door Fleur
#2903902
We gaan naar Zwitserland, de vriesruimte die we kunnen gebruiken is denk ik genoeg voor 3kilo en met die van ons is dat in een paar dagen op. Zelf drogen is een idee  :) ben ik denk ik wel even zoet tot de vakantie begint  :biggrin2:
Door K&D
#2904121
Je zou ook kunnen kijken of er in de buurt geitenvlees bij een slager of zo te koop is. In Zwitserland maken ze ook veel geitenkaas, dus geiten zijn er volop. ff googlen, en anders met de lokale vvv contact opnemen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2904125
Ik weet niet hoe lang je al barf voert.. maar ik heb hier één keer brok gegeven omdat dat even makkelijk moest zijn. Twas een dure, bijna allemaal vlees.. maar meneer had snel erge spuitpoep. Dat was dus 1 keer en nooit weer  :-\
Het meest ideale is ter plekke iets van geit kopen.
Lijkt me verder wel erg lastig hoor, als je midden in een eliminatiedieet zit!

Ik zou anders gestoomd vlees (Renske of Ecostyle) meenemen, maar daar is volgens mij geen geit variant van.
Door Cathelijn
#2904308
Tja, ik zou niet zomaar brokken gaan voeren als je aan het elimineren bent. Dus je zal een manier moeten vinden om het eten wat hij wel verdraagt mee te nemen of je moet zeker weten dat je het daar ook kan krijgen.
Mijn hond is niet allergisch dus we nemen alleen voor de eerste paar dagen wat mee en dan scharrelen we het daar in de supermarkt bij elkaar, hij krijgt daar niks van  ;)
Door Martine-Tom
#2904313
Elimineren en brok gaan niet samen..wat je wel kan doen is kijken wat lokaal goed verkrijgbaar is en dat als volgende diersoort toevoegen, misschien kan je daar bijvoorbeeld prima aan hele konijnen komen, dan voeg je die als volgende diersoort toe en geef je op vakantie gewoon een week of 2 weken alleen maar konijn en geit als je daaraan kan komen.
Geen idee hoor wat er daar goed verkrijgbaar is dus dat zou je dan even na moeten gaan.

K9 en Ziwipeak hebben vriesdroog barf, als je kijkt naar de diersoorten die daarin zitten en je zou die als volgende toe kunnen voegen is dat mss ook een idee.
Zelf een tafelmodelvriezer meenemen en die volgooien met geit kvv zou mss ook wel een optie kunnen zijn.

Brok lijkt me van alle opties nog de minst handige, dan zou ik persoonlijk liever gewoon afwachten wat er daar te krijgen is en gewoon het vlees geven wat voor handen is en zien hoe het gaat dan over op brok, dat is met een allergie hond zeker wachten op problemen vrees ik.
Is kip toevoegen een optie, dat zou helemaal makkelijk zijn volgens mij is dat overal wel te krijgen  :)
Door Fleur
#2904490
Die vet concept is een goed idee, die gaan we even voor de vakantie proberen. Het zoeken naar vlees wat daar goed te verkrijgen is om dat als 2e dier te gaan voeren ook! Wij vermoeden dat kip of rund 1 van de boosdoeners is.. Als hij iets binnenkrijgt raakt hij gelijk aan de diarree, jeuk aan zijn oren (door het klapperen gaan de punten van zijn oren kapot en zit het bloed overal) en hij krijgt overal bulten. Daarom ben ik ook zo voorzichtig omdat het echt heel sneu is. Echt heel erg bedankt voor het meedenken! Hier kan ik iig weer verder mee. Mijn dank is groot  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door