Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#290374
Ik heb net Tinus en Tara uit het pension opgehaald.
Ze zijn nog niet een dag ziek geweest vanaf pup tot nu dus!
Tinus is de laatste dagen gigantisch aan de diarree geweest,heeft van de Da Salazosulfa gekregen waarvan hij 3 maal daags 2 tabletten moet slikken.
Nu gaat het weer beter met hem,ziek was hij verder niet.
Kom net thuis en laadt de nollebakmonsters uit en Tara gaat zitten en ja hoor....diarree met wat bloed!
Hierna ging ze weer zitten en nu kwam er alleen bloed naar buiten.
Het zal overgeslagen zijn vermoed ik...
Wat moet ik nu doen?
Door Eidos
#290387
Jeetje das ook wat!! Ga je weg worden ze ziek ... Heeft het niet met stress te maken ?? ( ze zijn toch nog nooit zo lang van huis geweest ) of misschien hebben ze het wel van een andere hond daar opgelopen...

Tja wat moet je doen... Ik zou sowieso wat rauwe honing door het water doen... Geprakt banaantje met yoghurt en wat roosvicee stop erdoorheen.. Tabletje okugest op de tong... en even afwachten... Mocht het niet overgaan kan je altijd nog naar de DA, toch ?

Sterkte in ieder geval met je mooie beren ;) :-* Geef ze maar een dikke knuffel van me :D :-*
Door Martine2
#290397
Bij een maag/darm infectie heb ik ooit als advies van de dierenarts meegekregen dat yogurt erg goed was. Kwaad kan het in elk geval niet. Ik zou alleen niet lang gaan afwachten als het niet verbeterd.
Door Lizzy
#290404
Ik zou probiotica geven, okugest geven water met rauwe honing geven en vasten. En je moet inderdaad wel heel snel verbetering zien. Heeft ze geen koorts?
Door tieneke
#290407
Lizzy schreef: Ik zou probiotica geven, okugest geven water met rauwe honing geven en vasten. En je moet inderdaad wel heel snel verbetering zien. Heeft ze geen koorts?
Ze heeft geen koorts,speelt gewoon en is erg enthousiast!
Heb net gekookt water gegeven en er kruidenmix uitgehaald.
Tinus zat net te poepen en het was niet meer dun.
Moet ik Tinus die tabletten blijven geven?
Waar kan ik Okugest kopen Lizzy?
Door Jacqueline74
#290410
tieneke schreef: Waar kan ik Okugest kopen Lizzy?
Ben geen Lizzy maar je kunt het gewoon bij de apotheek en drogist kopen ;D, en natuurlijk beterschap voor je hondjes ;D Geef ze maar een dikke knuffel :-*
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op di 29 mar 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#290427
Cujo schreef: Ben geen Lizzy maar je kunt het gewoon bij de apotheek en drogist kopen ;D, en natuurlijk beterschap voor je hondjes ;D Geef ze maar een dikke knuffel :-*
Bedankt ;)
Door tieneke
#290518
Karin & Pyrs schreef: Wat hebben ze in het pension te eten gehad ?
Hun eigen eten:carnibest
Door Ine
#290525
tieneke schreef: Hun eigen eten:carnibest
Misschien niet goed ontdooid geweest? :-\
Knuffel voor ze!!
Laatst gewijzigd door Ine op di 29 mar 2005, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#290526
ine schreef: Misschien niet goed ontdooid geweest? :-\
Knuffel voor ze!!
Ja ik ga nu ook van alles zitten denken :-\
Door K@rin
#290530
tieneke schreef: Hun eigen eten:carnibest
Eigenlijk had ik niets anders verwacht ...... ::) ;)
Maar, ......................
jij deed nu toch veel meer zelf samenstellen ?
misschien, dat ze dan nu weer een beetje aan de CB moesten wennen v.w.b. het vetgehalte ?
Kan ook gewoon de overgang naar een vreemde omgeving zijn.
het was toch de eerste keer voor de kleine nollebakkenmonstertjes ?
helemaal alleen zonder pappie en mammie ::) ::) ::) ;)
Door Ysa
#290562
Misschien "heerst "het wel....net zoals de griep dat bij mensen kan doen...Ik heb er hier ook last van...Zou dat kunnen ????

Yvonne
Door tieneke
#290737
Karin & Pyrs schreef: Eigenlijk had ik niets anders verwacht ...... ::) ;)
Maar, ......................
jij deed nu toch veel meer zelf samenstellen ?
misschien, dat ze dan nu weer een beetje aan de CB moesten wennen v.w.b. het vetgehalte ?
Kan ook gewoon de overgang naar een vreemde omgeving zijn.
het was toch de eerste keer voor de kleine nollebakkenmonstertjes ?
helemaal alleen zonder pappie en mammie ::) ::) ::) ;)
Het is heel raar ::) ::)
Ze zijn vanmiddag meegegaan op wandeling en hebben alles naar hun hand/poot gezet ???stelletje tuig ;)
Hierna heb ik ze na ruim 1,5 uur rust alle twee een halve portie cb gegeven met veel kruidenmix.
Vooral Tinus stierf van de honger....gistermorgen heeft hij zijn laatste maaltijd gehad.
Na een slapie lopen ze al een uurtje of 1,5-2 de tent (en elkaar )te verbouwen ::) ::)
Tinus heeft een aardige nette drol neergelegd en Tara heeft niet meer gepoept :D
Normaal krijgen ze s'morgens cb en s'avonds zelf samengesteld :-\
Hier kan het volgens mij echt niet aan liggen :-\
Laatst gewijzigd door tieneke op di 29 mar 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#290748
Misschien hebben ze wel erge heimwee gehad Tieneke.
Sterkte met de lieverds :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door