Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cindy5409
#2903719
Hier heeft een van de kittens nu twee weken oud een pusoogje. Is het voldoende als ik dat een paar keer per dag schoonmaak met afgekookt water of moet er toch mee naar de da?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2904193
Ik heb altijd een zalfje daarvoor in huis.  Of probeer dat toch.
Als het oogje echt ontstoken is, behandel ik daarmee, altijd 2 weken.  Het moet dan na 2 dagen beteren anders ga ik er alsnog mee naar de DA.

Als het gewoon een beetje traant, ga ik het hoogstens wat schoonmaken met afgekookt (en afgekoeld) water.
Maar ook hier moet dat dan geen dagenlang aanslepen, of erger worden.

Bij een kitten denk ik echter dat ik snel bij de DA zou staan.
2 weken is wel ontzettend klein, ik zou daarmee niet al te veel afwachten of risico's nemen.
Het is een beetje rasafhankelijk of oogjes aanleg hebben om te gaan tranen en dat het dan relatief onschuldig is, of dat er meer aan de hand is. Als je spreekt van echt pus-oogjes, is er vast meer aan de hand dan gewoon wat tranen, en zou ik niet te lang zelf blijven dokteren, maar naar de DA gaan.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 08 apr 2014, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#2904720
Ik zou naar de DA gaan.
Mijn jongste Zuko heeft het ook gehad.
Als je meer kittens heb is het ook besmettelijk voor hen.
Uit het nest waar Zuko kwam hadden alle kittens het.
En toen ik hem eenmaal thuis had kreeg Sokka er ook last van.
Beter een keer teveel naar de DA dan te weinig.
Heb hem te vroeg gekregen.
En bij hem wilde de oogontsteking niet weg gaan.
Ben tot zijn 9de maand bijna elke maand wel naar de DA geweest omdat hij weer ontstoken ogen had.
Nu is het al meer dan een jaar goed.
Maar hij hoeft maar wat in zijn ogen te krijgen en dan komt er gelijk weer pus uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door