Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#2903502
Betekent ook een nieuwe tuin...

Ondertussen hebben we de plantenborder al ontdaan van gras.
Het deel tussen de 2 thijm"muurtjes" word onze eetbare tuin. Hier moeten ook nog onze stekebezenstruikjes enzo komen te staan.
Deel 2 zijn allelei bolletjes de grond in gegaan, oa gladiolen, Dhalia's, enz.
Deel 3 zijn vaste planten: Pioenroos, Rhododendron, Vlinderstruik, Lavendel, Rozen
Afbeelding

De vaste plantjes, de vlinderstruik had nog wel een beetje last van de verhuis helaas. Hoop dat hij er morgen weer door is.
Afbeelding

Overzicht van de tuin. Achteraan staan er 3 tijdelijke kennels zodat de groten daar overdag bij droog weer toch in kunnen ravotten, zonder dat ons stuk van de tuin er aan gaat. Deze zomer worden de definitieve kennels gezet.
Afbeelding

En voor de boomkenners onder jullie...
We hebben een grote jongen in de tuin staan, maar we hebben geen idee welke boom het net is.
Dit zijn jonge blaadjes. Dus als jullie een idee hebben...
We hebben al vanalles gevonden onder de boom, walnoten, eikels (maar dat kan zowiso niet!),...
Afbeelding
Door renate1985
#2903605
Mooi! Die vlinderstruik komt er wel bovenop. Goed water geven en dan staan binnen 1 a 2 dagen de blaadjes weer goed. Hebben wij ook gehad toen we de vlinderstruik hadden verplaatst.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2903637
Mooie tuin!! Ik weet bijna zeker dat het een beuk is aan de gladde stam te zien en de blaadjes. Een beuk vind ik altijd erg mooi, verkleurd prachtig in de herfst :). Veel plezier op jullie nieuwe plek! (Maar jullie hadden bij jullie vorige woning toch zo'n enorme vijver gegraven? Ik heb helemaal gemist dat je ging verhuizen :-[!)
Door orinake
#2903655
DJ en Doerak schreef: Mooie tuin!! Ik weet bijna zeker dat het een beuk is aan de gladde stam te zien en de blaadjes. Een beuk vind ik altijd erg mooi, verkleurd prachtig in de herfst :). Veel plezier op jullie nieuwe plek! (Maar jullie hadden bij jullie vorige woning toch zo'n enorme vijver gegraven? Ik heb helemaal gemist dat je ging verhuizen :-[!)
Bij de vorige woning hebben we inderdaad een vijver, die ligt er nog steeds :)
We hebben nu een week de sleutel van deze woning, dus heb nu eerst al wat planten overgebracht omdat die *ikzalmaarnietzeggenwatikdenkvandieman* van ernaast al mijn planten begint kapot te spuiten met onkruidverdelger.
De vijver ligt op dat vlak veilig weg achter een muur, kan hij niet aan.
Dus de bedoeling is dat er (vermoedelijk volgende week?) aan een nieuwe vijver gestart word hier in deze nieuwe tuin.
Geen rechthoek deze keer, maar het zal opnieuw geen kleintje zijn.

Afbeelding

Dus de vijver verhuisd gewoon mee :)

Kort na mijn bevalling kwam de huisbaas op "babybezoek" en ineens (na 7 jaar) op controle over de staat van het huis.
Ok is hun recht, dus ja geen spel van gemaakt. Alles gecontroleerd.
2 weken later gaat de bel en staat de huisbazin ineens samen met haar dochter aan de deur of ze even binnen mogen komen...
Ok ja kom dan maar ff tot in de inkomhal want ik ben aan het poetsen en ik ben alleen thuis (heb niet graag dat ze dan langs komen)
Zegt ze doodleuk, ik heb slecht nieuws voor je, mijn kleinzoon zit in een scheiding (zijn vrouw is der vanonder met een andere) en zijn huis word verkocht dus ja kan hem moeilijk op straat zetten he als ik dit huis heb...
Dus ja 6 maanden tijd om iets anders te zoeken.

Dit huis is van de vorige brandweercommandant en hij kwam zelf naar ons met de mededeling dat hij gehoord had dat we moesten verhuizen en dat hij nog wel een huisje had leegstaan :)
Het is geen nieuw huis, maar heb een nieuwe keuken (en deze keer niet met de goedkoopste elektro), nieuwe badkamer, extra douche beneden (handig na een modderwandeling, moet je niet heel je huis door), Centrale verwarming - ook op de slaapkamers (in het oude huis geen verwarming boven enkel in de badkamer, beneden enkel 2 kapotte mazoutvuren (1 hebben we vervangen door een houtvuur) en in de keuken verwarming, en wat voor mij nog het belangrijkste is: ik heb zicht op de tuin ipv op de oprit en de hangaar.
Ik kan nu vanuit mijn zetel naar de tuin en terras kijken, vanuit de keuken het terras, vanuit mijn bijkeuken de tuin...

heb nu 3 dagen in het nieuwe huisje geslapen en ben er al helemaal verliefd op!
Door DJ_Doerak_Tucker
#2903675
Allemachtig wat een verhaal!  :o Worden jullie op straat gezet in plaats van hun kleinzoon! Gelukkig hadden jullie even de tijd om wat anders te zoeken en kwam dit op jullie pad, het ziet er van buiten leuk (ik vind dat oude schoon metselwerk wel een knusse uitstraling hebben buiten) en zo te lezen is het van binnen ook niet mis :D. Fijn voor jullie! Alleen die buurman, jeetje  :-X. Ik hoop dat dat geen verdere problemen gaat opleveren!
Door orinake
#2903777
Cathelijn schreef: Wat een verhaal, maar uiteindelijk ben je de verhuurster volgens mij zelfs dankbaar, nu gaan jullie er mooi op vooruit  :D
Ja hoor :)
De eerste moment (ik was alleen thuis met Éydis) ben ik met haar in men armen beginnen huilen als een klein kind.
Fanne in paniek opgebeld want ja vind maar iets waar de honden mee naar toe mogen, wat genoeg slaapkamers heeft en betaalbaar is.
Nu dit huis is iets boven het geplande budget, maar ik eet er graag een boterhammetje minder voor moest het ooit nodig zijn!
Maar nu ben ik dolgelukkig.
Een warm DROOG huis ipv een koud vochtig huis...
Uitzicht op men tuin, dus de kinderen kunnen in de tuin zonder dat ik ongerust moet zijn dat er wat mis gaat zonder dat ik iets gezien heb enz...

De foto's van binnen staan hier ook al wel online denk ik ;)
Door Sieglinde
#2903816
orinake schreef: Ja hoor :)
De eerste moment (ik was alleen thuis met Éydis) ben ik met haar in men armen beginnen huilen als een klein kind.
Fanne in paniek opgebeld want ja vind maar iets waar de honden mee naar toe mogen, wat genoeg slaapkamers heeft en betaalbaar is.
Nu dit huis is iets boven het geplande budget, maar ik eet er graag een boterhammetje minder voor moest het ooit nodig zijn!
Maar nu ben ik dolgelukkig.
Een warm DROOG huis ipv een koud vochtig huis...
Uitzicht op men tuin, dus de kinderen kunnen in de tuin zonder dat ik ongerust moet zijn dat er wat mis gaat zonder dat ik iets gezien heb enz...

De foto's van binnen staan hier ook al wel online denk ik ;)
Ben blij voor jou en voor je lichaam.
Dit zal zoveel goed doen voor je rug
Door orinake
#2903896
Sieglinde schreef: Ben blij voor jou en voor je lichaam.
Dit zal zoveel goed doen voor je rug
Dit doet idd goed.
Ondanks de verhuis merk ik dat het een verschil is.
Ik heb nog steeds de pijn dat wel, maar als ik niks te zwaar til dan komt het wel goed :)
Dus ik laat Fanne lekker alles tillen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door