Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#2902997
We zijn nu bijna klaar met de tuin  :thumbup: tuin is helemaal betegelt met 60x60 tegels, maar nu wil ik echt geen onkruid meer tussen de tegels vinden.

Nu heb ik al wat info ingewonnen en twijfel een beetje tussen het Dansand (poeder wat een soort cement wordt) en kit voor tussen de tegels.
Maar dat dansand lost naar verloop van tijd weer op hoorde ik, wie heeft hier ervaring, of juist andere opties om dat onkruid definitief uit de tuin te houden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2903008
joel schreef: We zijn nu bijna klaar met de tuin  :thumbup: tuin is helemaal betegelt met 60x60 tegels, maar nu wil ik echt geen onkruid meer tussen de tegels vinden.

Nu heb ik al wat info ingewonnen en twijfel een beetje tussen het Dansand (poeder wat een soort cement wordt) en kit voor tussen de tegels.
Maar dat dansand lost naar verloop van tijd weer op hoorde ik, wie heeft hier ervaring, of juist andere opties om dat onkruid definitief uit de tuin te houden?
Asfalt.

Tot zover mijn tuinkundige bijdrage  :biggrin2:
#2903011
Wij hebben de tuintegels laten voegen met een of ander buitenvoeg-spulletje. Werkt goed hoor!
Het ligt er nu bijna 2,5 jaar in en ik moet alleen af en toe wat sprietjes weghalen, maar geen hele planten meer tussen de voegen.
Gebruikersavatar
Door joel
#2903064
Angelique schreef: Asfalt.

Tot zover mijn tuinkundige bijdrage  :biggrin2:
Heb ook helemaal geen groene vingers, vandaar simpel getegeld.  Maar vergat die voegen dus.....
Hoop op nog wat andere tips en anders die tegels er maar weer uit he  ;D
Door Ulrike
#2903132
In ons vorige huis hadden de eerdere bewoners ook een soort cement aangebracht tussen de stenen, geen idee of het Dansand was hoor  :-[. Maar voor mijn idee was het buiten net zo schoon als binnen, liep er ook altijd gewoon op mijn sokken door de tuin. Geen onkruid te bekennen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2903613
eig. moet je juist NIETS tussen de tuintegels hebben, ook geen voegen, dan kan er ook geen zaad tussen terecht komen en dus kunnen er ook geen planten tussen groeien. Tegels of klinkers gewoon zo nauw mogelijk laten sluiten, en voila weinig  groen tussen de  stenen, zelfs na 10 jaar niet
Gebruikersavatar
Door Neally
#2903615
Onder de tegels wortelbladdoek?

Edit: ik heb soms moeite de juiste woorden te vinden, en zo te zien niet alleen met spreken.  ::)
Laatst gewijzigd door Neally op ma 07 apr 2014, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2903638
Ik heb geen idee hoe ze het onder mijn betegelde tuin hebben gedaan. De tegels liggen niet perfect strak tegen elkaar, maar eigenlijk groeit er bar weinig tussen. Eens per jaar peur ik alles wat wel de kop durft op te steken er tussen vandaan en dan blijft het ook aardig weg.

Ik zoek ff een fotootje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door