Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keltje
#2903398
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een bedrijf dat KVV voor mij al in de juiste porties snijd en die in Tilburg bezorgt.
Ik heb ooit eens een keer door zo'n bedrijf de KVV laten bezorgen maar weet dus niet meer welk bedrijf.

Normaal hak ik het vlees in porties met een slagersmes, maar dit werkt eigenlijk heel slecht. Hoe verdelen jullie je KVV in de juiste porties? Of laten jullie het ook in porties bezorgen?

Bedankt alvast voor de antwoorden :D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2903412
In het begin ondooide ik een pakje kvv gewoon voor 2 dg in de koelkast, maar sinds kort heb ik staven van een pond en kilo, elke rol een andere smaak, dus heb ik het verdeeld in porties per dag.... Ik laat ze een uur of 2 (tot3) op het aanrecht liggen; pak een broodmes en kan ze dan redelijk makkelijk doorzagen...... Ik sta dan wel op een krukje zodat ik meer kracht kan zetten (ben nog geen 1.60).... Omdat het voor mij zwaar is (vanweg lengte en kracht), heb ik het in 2x gedaan.... De ene helft na 2 uur en andere helft na 3 uur.....
Vind het zwaar, maar bestel per 10 kg, dus heb ik genoeg voor 40 dagen en dan is het te doen.... Zou heerlijk zijn, als ik ze idd per portie zou krijgen  :)!
Door Suzanne
#2903420
Oh echt niet dat ik ging betalen voor portioneren ;-)
Ik haal x uit de vriezer, ontdooi en voer op. Dan komt het volgende uit de vriezer. Voor mij voegt het niet toe dat ik porties per maaltijd heb ;-)

Suzanne
Door keltje
#2903430
[quote="CindyMayella"]
In het begin ondooide ik een pakje kvv gewoon voor 2 dg in de koelkast, maar sinds kort heb ik staven van een pond en kilo, elke rol een andere smaak, dus heb ik het verdeeld in porties per dag.... Ik laat ze een uur of 2 (tot3) op het aanrecht liggen; pak een broodmes en kan ze dan redelijk makkelijk doorzagen...... Ik sta dan wel op een krukje zodat ik meer kracht kan zetten (ben nog geen 1.60).... Omdat het voor mij zwaar is (vanweg lengte en kracht), heb ik het in 2x gedaan.... De ene helft na 2 uur en andere helft na 3 uur.....
Vind het zwaar, maar bestel per 10 kg, dus heb ik genoeg voor 40 dagen en dan is het te doen.... Zou heerlijk zijn, als ik ze idd per portie zou krijgen  :)![/quote]

Bedankt voor je reactie. Is het vlees dan niet al ver ontdooit als het zo lang uit de vriezer blijft?

[quote="Suzanne"]
Oh echt niet dat ik ging betalen voor portioneren ;-)
Ik haal x uit de vriezer, ontdooi en voer op. Dan komt het volgende uit de vriezer. Voor mij voegt het niet toe dat ik porties per maaltijd heb ;-)

Suzanne
[/quote]

Ik heb een Maltezer en koop altijd 1 kilo rollen omdat dat het voordeligste is. Dus zij krijgt maar 160 gram per dag ongeveer. Kan dan niet een hele rol ontdooien. Dus vandaar mijn vraag.
Maar krijg erg last van m'n arm door dat vlees hakken dus was opzoek naar een andere optie.
Laatst gewijzigd door keltje op zo 06 apr 2014, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2903472
Ik vind het meevallen, hoe de rol is ontdooid dan.... Ga het gewoon proberen en als het nog teveel kracht kost, wacht ik gewoon, tot het me wel lukt... Rol is toch nog behoorlijk bevroren.....
Appie zou ook maar 160 gr mogen, maar geef nu 250 gr (ongeveer) omdat wij 2 tot 2,5 uur met hem wandelen en het spelen, dus hij kan het hebben........

Ga ook op de link klikken :)......
Door Suzanne
#2903508
[quote="keltje"]


Bedankt voor je reactie. Is het vlees dan niet al ver ontdooit als het zo lang uit de vriezer blijft?

Ik heb een Maltezer en koop altijd 1 kilo rollen omdat dat het voordeligste is. Dus zij krijgt maar 160 gram per dag ongeveer. Kan dan niet een hele rol ontdooien. Dus vandaar mijn vraag.
Maar krijg erg last van m'n arm door dat vlees hakken dus was opzoek naar een andere optie.
[/quote]

Waarom zou je niet een hele rol kunnen ontdooien? Als je die "half" laat ontdooien kan dat probleemloos en daarna vries je gewoon dagporties terug in. Dat kan voor honden echt geen kwaad en je hoeft er dan echt niet doorheen te hakken ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door