Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2903428
Ik kan niet naaien en moet altijd mijn moeder vragen als er iets gedaan moet worden. Dat zorgt ook voor de nodige irritatie dus gisteren besloten om een goedkope naaimachine aan te schaffen en het zelf te gaan leren.
Tips zijn zeer welkom.
Door Mowgli
#2903432
Kijk eens op marktplaats, daar worden vast legio 2e hands naaimachines aangeboden voor een zachte prijs
Door Mowgli
#2903439
Er schijnt een heel goed boek te zijn, waarin met foto's wordt uitgelegd hoe je kleding kunt verstellen, het heet "Praktisch handboek naaien; Kleding verstellen" en kost ongeveer €19,95
Door Mowgli
#2903458
Ik heb al 20 jaar een Singer en ben daar erg tevreden over, mijn zus heeft tot volle tevredenheid een Toyota. Maar er zijn nog zoveel andere merken die ook goed zijn: husqvarna, bernina, anker, leeuwenstien, pfaff.
Wat belangrijk is, is dat de machine voldoende vermogen heeft om zware stoffen als bijv. jeans te naaien zonder dat je veel moet duwen en trekken.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2903459
Ik heb een bernina al 38 jaar maar die zijn best prijzig.

Ik doe trouwens geen spijkerbroeken meer korter maken die gaan naar de plaatselijke turk en die maakt ze perfect korter...
Door hannabelgje
#2903466
Vandeweek eens kijken bij een winkel.  Daar schijnen ze ook tweedehands machines te verkopen. Ikea heeft er ook eentje van 80 euro maar die krijgt slechte reviews.
Door Mowgli
#2903467
*Marga* schreef: Ik doe trouwens geen spijkerbroeken meer korter maken die gaan naar de plaatselijke turk en die maakt ze perfect korter...
Ik ook niet. Wij hebben hier om de hoek een Poolse naaister die dat voor een prikkie doet. Sowieso is zij heel goedkoop, ook met veranderwerk. Zij doet het veel sneller dan ik, ik heb er geen rommel door, dus dan ben ik graag bereid daar 7,50 voor te betalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door