Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lexus-me
#2902894
Ik heb even een vraagje. Ik was vandaag op wedstrijd (behendigheid) met Dunya en vlak voordat ik het laatste rondje zou lopen viel mij een rare plek op haar achterbeen op.. Dus ik ben even gaan kijken wat dit was.

Het is een kale plek, rood en een beetje dik. In het midden zit iets zwart waarvan het lijkt alsof je het eruit zou kunnen peuteren. (tekenkop??)

Zijn er mensen die dit herkennen??

Afbeelding

Deze is niet zo scherp maar volgens mij kun duidelijk genoeg een beeld krijgen van de plek
Afbeelding
Door Lexus-me
#2902906
Ja voor zover ik weet wel, heb haar donderdag nog gekamt en toen zat er sowieso niets... Het is me gisteren niet opgevallen  :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2902909
[quote="Lexus-me"]
Ja voor zover ik weet wel, heb haar donderdag nog gekamt en toen zat er sowieso niets... Het is me gisteren niet opgevallen :-[
[/quote]

Dan was het gister iig nog niet zo groot, of je moet de hele dag met je ogen dicht hebben gelopen.  :)

Maar ik denk niet dat het een tekenkop is. Wat het wel is, geen idee. Die roze huid, is dat nat of droog, vurig? Kan wle dat dat zwarte ding eruit kan of wil hoor, wellicht iets van een talgklier die rommelt. Als dat zwarte ding op een korstje lijkt ben ik altijd geneigd om het open te maken c.q. uit te drukken. Als dat niet pijnlijk is natuurlijk.
Door Lexus-me
#2902913
Haar huid is nat (ze likt er ook af en toe aan, niet constant en als ik haar roep stopt ze ook direct).
Ik heb meteen geprobeerd om het zwarte (wat idd ook wel op een korstje lijkt) geprobeerd eruit te halen maar dat doet wel zeer...
Laatst gewijzigd door Lexus-me op za 05 apr 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#2902916
Misschien een dooren?
Misschien proberen met een pincet vast te pakken en een keer te trekken ( zal ook minder zeer doen als eraan krabben).
Verder geen idee, ziet er wel ontstoken uit.
Door Lexus-me
#2902940
Ik heb net het stukje eruit gehaald... Met een pincet lukte het wel om het vast te pakken, maar niet om het eruit te krijgen. Daarna een tekentang gepakt en gedraaid, toen was het er zo uit... Vind het er toch een beetje uitzien als een tekenkop (lijkt of er iets van pootjes aanzitten)...  :-\
Zal proberen morgen een goede foto te maken, lukt nu niet meer vanwege het licht...

Iig bedankt voor jullie reactie, voelt toch beter nu het eruit is  :)
Door Lexus-me
#2903350
[quote="Envie"]
Even ontsmetten  ??
[/quote]

Ja dat is uiteraard ook gedaan, direct nadat ik het verwijderd had :)
Door miik
#2903370
Ik denk dat de kale plek komt door het likken. Ik zou haar wel even beletten om verder te blijven likken, anders heb je dalijk op die plek ook nog een hotspot zitten...
Door Lexus-me
#2904450
Het bleek toch wel een teek te zijn  :-\

Had em bewaard en ben vandaag bij de DA geweest... Het was overduidelijk  :-[

Nu dus een antibiotica kuur mee gekregen in de hoop dat ik er later geen gevolgen van ga krijgen  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2905053
euh. Als mijn honden bij iedere tekenbeet AB zouden krijgen zouden ze dus continue (met evt. als uitzondering de maand december ) AB moeten krijgen. Serieus.
Anti-tekenmiddel? Dat levert zoniet nog meer problemen op, ernstige huidinfecties en hotspots. Dat zijn zowat onze duurste DA kosten geweest.

Heb je meerdere honden? Hier heb ik er eentje die de teken wel "verwijderd" bij de rest. Dat laat idd zulke plekken achter.
Door Martine-Tom
#2905068
[quote="Lexus-me"]
Het bleek toch wel een teek te zijn  :-\

Had em bewaard en ben vandaag bij de DA geweest... Het was overduidelijk  :-[

Nu dus een antibiotica kuur mee gekregen in de hoop dat ik er later geen gevolgen van ga krijgen  :-\
[/quote]Ab alleen voor de tekenbeet?  :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door